Danes je blagajna odprta od 18:00 do 21:30 (odpre se čez 13 minut).
od 12. maja 2022

Futura Futura

Pietro Marcello, Francesco Munzi, Alice Rohrwacher / Italija / 2021 / 108 min / italijanščina

Film o prihodnosti, posnet skozi oči italijanske mladine, ki ne ve, kaj jo čaka, a to morda že sluti. Skupno delo Alice Rohrwacher (Srečen kot Lazzaro), Pietra Marcella (Martin Eden) in Francesca Munzija.

režija Pietro Marcello, Francesco Munzi, Alice Rohrwacher, scenarij Pietro Marcello, Francesco Munzi, Alice Rohrwacher, fotografija Ilyà Sapeha, montaža Aline Hervé, glasba Marco Messina, Sacha Ricci, distribucija Demiurg

festivali, nagrade Štirinajst dni režiserjev, Cannes; Toronto; festival Kinotrip; Festival dokumentarnega filma Ljubljana

IMDb

Fotografije

iz prve roke
»Srečali smo se konec leta 2019 z željo, da skupaj posnamemo film. V naših karierah so nas vse že kdaj povabili k sodelovanju pri skupinskem projektu, k režiji epizode v antologijskem filmu. Toda ko režiraš posamezno epizodo, izkušnje ne moreš zares deliti s kolegi.
Sodelovanje za nas pomeni predvsem, da opazujemo delo drug drugega. Že od vsega začetka smo želeli ustvariti resnično skupinsko delo, kjer bi bila ideja kolektivnosti v službi celotnega projekta. Hoteli smo posneti film, v katerem raznolikost ne bi izhajala iz epizodičnosti, temveč iz mnogoterosti režijskih pristopov. Obuditi smo želeli obliko filma, ki je bila živa v preteklosti, dandanes pa se je lotevajo le redki.
Futura je skupinsko delo, katerega cilj je pripovedovati o mladih Italijanih ter skozi njihove oči in glasove naslikati fresko naše države. To je čustven film, ki v mladostnikih zrcali podobo nas, odraslih. Futura ni observacijsko delo in se pravzaprav ne uvršča v obsežno produkcijo, ki jo označujemo kot ‘film resničnosti’. To je reportaža v svoji najbolj plemeniti obliki. Pri snemanju smo se postavili v službo zgodb, vloge režiserjev pa smo podredili vlogi prič in izvrševalcev. Naš namen je bil ustvariti filmski dokument, ki bi postal del nekakšnega arhiva sodobne zgodovine.«
– Pietro Marcello, Francesco Munzi, Alice Rohrwacher

kritike
»Leta 1964 se je veliki režiser in pisatelj Pier Paolo Pasolini s kamero podal na italijanske ulice in podeželje, da bi državljane povprašal o njihovem pogledu na seks in ljubezen. Z njegovimi Zborovanji v ljubezni (Comizi d’amore) kot uglednim predhodnikom se lirična, ganljiva in čudovito spontana Futura odpravi od obalnih krajev in podeželskih vasi do mest in njihovih predmestij, da bi reprezentativnemu vzorcu sodobne italijanske mladine zastavila vprašanja o njihovem življenju in prihodnosti. Gre za skupni podvig treh najzanimivejših italijanskih režiserjev /…./, ki varljivo preprosto reportažo prežamejo s svojo značilno radovednostjo in velikodušnostjo. /…/ Futura, ki na prvi pogled deluje kot študija države skozi oči mladih, preraste okvir instantnega portreta, da bi ujela golo bistvo filmske umetnosti. Njen namen ni le nastavljati zrcala svetu, temveč razkriti globlje resnice, ki se tičejo vseh nas, še posebej v času velike svetovne nestabilnosti. To je poziv k skupnim prizadevanjem v boju proti škodljivemu individualizmu.«
– Andréa Picard, Mednarodni filmski festival v Torontu

»Futuro prežema pristno zanimanje filmskih ustvarjalcev za mlade, s katerimi se pogovarjajo. Ta empatična težnja je očitna v odlomkih, v katerih Alice Rohrwacher v offu slavi čas skrivnosti in preobrazbe, ki ga predstavlja mladost. Režiserka Čudes (Le meraviglie) ve, o čem govori, saj je obdobje pubertete upodobila že večkrat. /…/ [Ustvarjalci] skozi portret italijanske mladine izražajo željo po prihodnosti, v kateri bi bilo več enakopravnosti, več odgovornosti in moralne zavesti – hotenje v nasprotju s svetom, ki mu sodeč po večini zbranih pričevanj vladajo odrasli, nesposobni postaviti se v kožo drugih, celo samih sebe, kakršni so bili nekoč.«
– Manu Yáñez, Otros Cines

»Futura govori o sodobni Italiji, kar pomeni, da govori tudi o razrednih, regionalnih, spolnih, narodnostnih in ideoloških delitvah, ki zaznamujejo polotok. Sociološko usmerjeni gledalec bo zbral veliko informacij o kmetijstvu, poklicnem izobraževanju, spolnih vlogah, vlogi države in stanju na jugu. Ljubitelj italijanskega filma se bo morda spomnil na dragocene zgodbe o družinskih konfliktih in mladostniških prijateljstvih ter o kmečkem in tovarniškem delu – na Pasolinija, Olmija, Fellinija in De Sico. Vsakogar, ki ima srce, pa bo ganil velikodušni, kritični in humanistični duh, ki si ga delijo mladi pred kamero in odrasli na drugi strani. /…/  Futura je predvsem dokaz trajnosti filmskega pristopa, ki temelji na radovednosti, demokratičnih načelih in ideji, da ljudje lahko govorijo sami zase. Nihče od nas ne ve, kakšna bo prihodnost, a film, kakršen je ta, nas spomni, zakaj nam ne bi smelo biti vseeno.«
– A.O. Scott, The New York Times

»Solidarnost izginja, družba se atomizira, prežema jih občutek nemoči, ne čutijo takšne svobode, kot so jo čutili njihovi starši, ugotavljajo. Muči jih strah. To se vidi. Pričakovanja so znižali. Ko bi se vsaj bogastvo bolje razporejalo – nogometaši služijo milijone, gradbeni delavci pa pobirajo le drobiž, pravi nekdo. Ne preseneča, da jih toliko trenira boks. Vedo, da jih čakata nasilje in boj za preživetje. In da bodo morali kdaj komu pihniti dim v obraz. ZA«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

petek, 13. 05. 2022

Posnetek strokovnega srečanja ob filmu Futura

V pogovoru s strokovnimi delavci srednjih in osnovnih šol smo razmišljali o vlogi vzgojno-izobraževalnih ustanov pri oblikovanju smiselnih življenjskih perspektiv mladih v času, ko so vizije prihodnosti nepredvidljive.

petek, 13. 05. 2022

Kinotripov pogovor ob filmu Futura

Kaj nam odzvanja ob mislih na prihodnost? Kakšne so naše vrednote? Se generacije med seboj poslušamo in zaupamo? Iskriva debata ob premieri filma Futura!

ponedeljek, 25. 04. 2022

Kinotripova premiera: Futura

V četrtek, 12. maja ob 17. uri, se bo zgodila Kinotripova premiera filma Futura z gosti! Z nami bodo filozof in sociolog kulture Filip Dobranić, filmska režiserka Urša Menart, glasbenik Tschimy in dijakinja Aiko Zakrajšek. Vstopnice že v prodaji!

četrtek, 07. 10. 2021

Podkast Kinotripanje

Festivalsko dogajanje letos prvič spremlja Kinotripov podkast – prisluhnite epizodam in tripajte na Kinotrip.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Mandibule Mandibules

Quentin Dupieux

nedelja, 07. 08. 2022 / 19:00 / Dvorana

Francoski ekstravagantnež Quentin Dupieux se po filmih o morilski avtomobilski gumi in ljubosumni semiš jakni vrača s sončno, lahkotno in zelo svojevrstno komedijo o dveh prijateljih in velikanski muhi, ki jo sam opisuje kot »nenavadnega križanca med E.T.-jem ter Butcem in butcem«.

Tajni agent 117: Iz Afrike z ljubeznijo OSS 117: Alerte rouge en Afrique noire

Nicolas Bedos

nedelja, 07. 08. 2022 / 21:30 / Dvorana

Potem ko pade v gnezdo vohunov v Kairu in se izgubi v Riu, se tajni agent 117 poda na reševalno misijo v črno Afriko. Vohunska parodija z Jeanom Dujardinom v glavni vlogi (Sean Connery do zadnjega manšetnega gumba in šarmantnega nasmeška) je nasmejala občinstvo na zaključni projekciji lanskega festivala v Cannesu.

Zgodba moje žene A feleségem története

Ildikó Enyedi

ponedeljek, 08. 08. 2022 / 17:30 / Dvorana

Režiserka Ildikó Enyedi (Moje 20. stoletje, O telesu in duši) pripoveduje ljubezensko zgodbo skozi oči moža, ki se obupano trudi razumeti svojo ženo, skrivnostno Francozinjo v podobi Lée Seydoux. Sodobna različica legende o letečem Holandcu, fantomski ladji, obsojeni na večno tavanje po sedmih morjih.