Danes je blagajna odprta od 17:30 do 18:30 (odpre se čez 04:37).
Film noir v Kinodvoru

Film noir v Kinodvoru

Razstava ob ciklu petih filmov noir v Kinodvoru.

Ob napovedi lanskega izida knjige Če umrem, preden se zbudim – monumentalnega dela Marcela Štefančiča, jr. o filmu noir iz štiridesetih in petdesetih let prejšnjega stoletja – smo v Kinodvoru sklenili, da tako knjigo mora pospremiti film noir na platnu. In zakaj samo en, če jih je lahko več. Pripravili smo izbor petih naslovov, ki so skupaj nekakšen koncentrat vseh značilnosti tega posebnega filmskega žanra, izmuzljivega, razburljivega in tako zanimivega, da še vedno doživlja sodobne predelave in izpeljave. Načrte nam je lani sicer zmotilo zaprtje kina, a film noir nikoli ne zastara. Filmi Dvojno zavarovanje (Double Indemnity, Billy Wilder, 1944), Obvoz (Detour, Edgar G. Ulmer, 1945), Mildred Pierce (Michael Curtiz, 1945), Morilci (The Killers, Robert Siodmak, 1946) in Križ-kraž (Criss Cross, Robert Siodmak, 1949) bodo zato obogatili naš letošnji program. Da pa bi se še bolj potopili v vizualno značilen, bogat in poseben svet filmov noir, jih spremlja razstava fotografij iz filmov, ki bodo na sporedu, in fotografij iz nekaterih drugih filmov noir. Dopolnjuje jih nekaj muzejskega gradiva, ki ga hrani Slovenska kinoteka. Filmski plakati so najbolj prepoznaven način promocije filmov, a tokrat smo več pozornosti namenili razglednicam s fotografijami igralcev, ki so bile nekoč dragocenost številnih zbiralcev, in originalnim izvodom promocijskih fotografij, s katerimi so prikazovalci pospremili filme na sporedu.

Razstavo smo pripravili s podporo Veleposlaništva Združenih držav Amerike.

fotografije: Park Circus, Slovenska kinoteka, Kinodvor
muzejsko gradivo (plakati, razglednice in promocijske fotografije): Slovenska kinoteka
izbor in oblikovanje: Metka Dariš
obdelava fotografij: Tomaž Perme
postavitev: Mateja Babnik
zahvala: Špela Čižman, Martin Podrzavnik (Slovenska kinoteka), Marcel Štefančič, jr.
produkcija: Kinodvor
oktober 2021

Marcel Štefančič, jr. o klasičnem obdobju filma noir

V času predvajanja filmov noir v Kinodvoru, lahko v Knjigarnici knjigo Če umrem, preden se zbudim o filmu noir iz štiridesetih in petdesetih let prejšnjega stoletja – kupite po akcijski ceni 29,90 EUR, redna cena je 36,90 EUR. Akcija traja od 23. novembra 2021 do 26. januarja 2022.

Dvojno zavarovanje Double Indemnity

Billy Wilder

Zločin v Dvojnem zavarovanju, ki ga je leta 1944 posnel Billy Wilder (»preveč ciničen, da bi verjel svojemu cinizmu«, a zavedajoč se, da s tem filmom dela zgodovino), bi bil popoln, če bi si partnerja zaupala. Pa si ne.

Mildred Pierce Mildred Pierce

Michael Curtiz

Klasični film noir, ki ga je leta 1945 po romanu Jamesa M. Caina posnel Michael Curtiz, so oglaševali s sloganom: »Ženska, kakršno si moški želijo, a je ne bi smeli imeti.«

Obvoz Detour

Edgar G. Ulmer

»Detour, alias Obvoz, kultni film noir, absurdni freudovski road movie, moralka o izgubljenih iluzijah, podganji dirki in razredni depresiji, traja le energičnih, temperamentnih, kompaktnih, eliptičnih, vrtoglavih, metafilmskih, skoraj abstraktnih, tragičnih 68 minut, leta 1945 pa ga je – v štirinajstih dneh, za 117.226 dolarjev – posnel Edgar G. Ulmer, »estet iz Alp«, ki je kariero – leta 1964 z Jamo – končal v Postojnski jami.«

Križ-kraž Criss Cross

Robert Siodmak

»Križ-kraž se začne s slovito dolgo, inovativno, nočno, monumentalno helikoptersko-avtomobilsko vožnjo kamere, mi pa dobro vemo, da se dolge uvodne vožnje kamere v filmih noir – v Wylerjevem Pismu, Marinovem Nokturnu in Wellesovem Dotiku zla – vedno končajo s katastrofo.«

Morilci The Killers

Robert Siodmak

»Zakaj rad snemam gangsterske filme? Odgovor je preprost. Ker govorijo o velikih čustvih: ljubezni, sovraštvu, ljubosumju, nemalokrat tudi o hladnokrvnem umoru. Mislim, da vsebujejo ključne prvine življenja in – kot velja za vse dobre filme – zrcalijo življenje v vseh njegovih odtenkih.«

Kinodvor. E-novice.

Bodite obveščeni! Prijavite se na naše e-novice in prejmite informacije o prihajajočih filmih, dogodkih in festivalih.