Danes je blagajna odprta od 16:10 do 21:30 (za danes zaprto).
Trikrat Mizoguchi
Junija in julija 2024 na ogled trije filmi velikega japonskega avtorja Kenjija Mizoguchija.

»V podobe moraš ujeti vonj človeškega telesa. /…/ Opiši mi neizprosne, egoistične, poltene, krute ljudi. /…/ Po tem svetu hodijo le odvratneži.«
– Kenji Mizoguchi scenaristu Yoshikati Yodi

»Kenji Mizoguchi je za film to, kar je Bach za glasbo, Cervantes za literaturo, Shakespeare za gledališče in Tizian za slikarstvo: absolutno največji.«
– Jean Douchet

»Z Mizoguchijevo smrtjo je japonski film izgubil svojega najbolj pristnega ustvarjalca.«
– Akira Kurosawa

»Če Kurosawove filme zaznamuje dinamičnost, Ozujeve pa mirovanje, je za Mizoguchijeva dela značilna eleganca. Njegov slog ni nič manj prepoznaven kot Ozujev, čeprav sta bila režiserja skorajda polarni nasprotji. Mizoguchijeve kompozicije pogosto evocirajo klasično japonsko umetnost: njegovi splošni plani osamljenih likov v prostranih pokrajinah spominjajo na srednjeveške poslikave predelnih sten, medtem ko vrvež in živost skupinskih posnetkov prikličeta v spomin živahne kretnje in drže na ukiyo-e lesorezih. A kljub slikarski lepoti so režiserjeve podobe izrazito filmične, saj svojo moč črpajo iz gibanja igralcev na platnu in usklajenega oziroma kontrastnega gibanja kamere. Predvsem pa je Mizoguchi ustvaril nekaj najbolj elegantnih dolgih posnetkov v zgodovini filma.
In vendar estetska lepota Mizoguchijevih filmov nikoli ne prevlada nad človeško vsebino. Njegova tiho ganljiva umetnost hkrati kipi od jeze zaradi nepravičnosti, polna sočutja do človeškega trpljenja. Mizoguchi se je odločno in jasno osredotočil na življenje žensk v patriarhalni družbi. Kot eden največjih režiserjev igralk je marsikaj dolgoval predanosti nekaterih največjih zvezdnic filmskega platna, predvsem Kinuyo Tanaka, ki je med letoma 1940 in 1954 igrala v petnajstih njegovih filmih. Tudi drugi sodelavci so bili zelo pomembni: številna njegova najznamenitejša dela odlikujejo prefinjeni scenariji Yoshikate Yode in bogata fotografija Kazua Miyagawe.«
– Alexander Jacoby

Filme bomo predvajali v japonščini z angleškimi podnapisi. Projekt sta podprla Japonska fundacija iz Tokia (The Japan Foundation) in Veleposlaništvo Japonske v Ljubljani.

Aktualno

Zgodba o pozni krizantemi Zangiku monogatari

Kenji Mizoguchi

ponedeljek, 01. 07. 2024 / 19:00 / Dvorana

Presunljiva melodrama Kenjija Mizoguchija predstavlja vrhunec režiserjeve zgodnje kariere.

Zgodba o pozni krizantemi Zangiku monogatari

Kenji Mizoguchi

ponedeljek, 01. 07. 2024 / 19:00 / Dvorana

Presunljiva melodrama Kenjija Mizoguchija predstavlja vrhunec režiserjeve zgodnje kariere.

Spored

ponedeljek, 01. 07. 2024 / 19:00 / Dvorana

Zgodba o pozni krizantemi

Kenji Mizoguchi

Trikrat Mizoguchi

Samo z angleškimi podnapisi.

Asset 1

Filmi ciklov

10. junija ob 19:00
Življenje kurtizane Oharu Saikaku ichidai onna
Kenji Mizoguchi, Japonska, 1952, 137′

17. junija ob 19:00
Križana ljubimca Chikamatsu monogatari
Kenji Mizoguchi, Japonska, 1954, 102′

1. julija ob 19:00
Zgodba o pozni krizantemi Zangiku monogatari
Kenji Mizoguchi, Japonska, 1939

Okus riža z zelenim čajem Ochazuke no aji

Yasujirō Ozu

Redko predvajani dragulj enega največjih režiserjev vseh časov, nastal v njegovem najbolj hvaljenem poznem obdobju. S humorjem in satiro začinjeni portret nesrečno poročenega para v povojnem Tokiu, posnet v Ozujevem značilnem pretanjenem slogu. Digitalno restavrirana različica.

Potovanje v Tokio Tokyo monogatari

Yasujirō Ozu

Temeljno Ozujevo delo, ki je režiserja proslavilo po vsem svetu ter obveljalo za vzorčen primer njegove unikatne kinematografije in za eno najpomembnejših stvaritev v zgodovini sedme umetnosti.

Balada o Narayami Narayama bushi-ko

Shohei Imamura

Zasnežena vasica v gorovju Shinshu. Orin ima devetinšestdeset let, a je še vedno zdrava in krepka, celo zobe ima še vse. Toda približuje se zima, ko bo morala zapustiti svojce in oditi na goro Narayama. Ko bo dopolnila sedemdeset let, jo bo najstarejši sin v skladu s tradicijo odnesel na vrh gore in jo tam prepustil smrti …

Globoka hrepenenja bogov Kamigami no fukaki yokubo

Shohei Imamura

Nedotaknjeni tropski otok še vedno obvladujejo starodavni plemenski običaji in poganski rituali čaščenja. Nekega dne tja prispe Kariya, inženir iz Tokia, da bi izvrtal vodnjak za tovarno sladkorja. Med delom spozna Futorijeve, ekscentrično družino, ki se je večina domačinov izogiba. Zapeljuje ga mlajša hči Uma, lokalna šamanka, ki je v incestnem razmerju z bratom Nekichijem. Slednji priklenjen na skalo koplje sveto jamo, da bi pomiril bogove …

Spored

ponedeljek, 01. 07. 2024 / 19:00 / Dvorana

Zgodba o pozni krizantemi

Kenji Mizoguchi

Trikrat Mizoguchi

Samo z angleškimi podnapisi.

Asset 1

torek, 11. 06. 2024

Pričetek cikla Trikrat Mizoguchi

V ponedeljek, 10. junija, smo s filmom Življenje kurtizane Oharu pričeli cikel treh filmov japonskega režiserja Kenjija Mizoguchija. Občinstvo sta nagovorili veleposlanica Japonske Akiko Yoshida in direktorica Kinodvora Metka Dariš. Druženje se je v naši Kavarni nadaljevalo po filmu, tudi ob kozarčku sakeja.

nedelja, 30. 04. 2023

Dvakrat Imamura, dvakrat Ozu

Od maja do septembra si boste lahko v Kinodvoru ogledali štiri japonske klasike. V maju bosta na sporedu Balada o Narayami in Globoka hrepenenja bogov, dvema filmoma Shoheia Imamure pa bosta konec poletja sledila še dva filma Yasujira Ozuja – Okus riža z zelenim čajem in Potovanje v Tokio. Projekt sta podprla Japonska fundacija iz Tokia (The Japan Foundation) in Veleposlaništvo Japonske v Ljubljani. Projekcije smo pripravili v okviru praznovanj stoletnice kina na Kolodvorski, dvajsete obletnice art kina in petnajste obletnice mestnega kina.

ponedeljek, 28. 08. 2023

Potovanje v Tokio za zaključek cikla japonskih klasik

V okviru sklopa Dvakrat Ozu bomo v ponedeljek, 4. septembra, ob 19. uri predvajali digitalno restavrirano različico iz leta 2017. Prikazali jo bomo na rojstni dan Silvana Furlana, da bi opozorili na ključno vlogo, ki jo je imel pri razvoju filmske kulture v Sloveniji. Prvemu direktorju Kinoteke se bomo poklonili s projekcijo njegovega najljubšega filma, posnetega v letu njegovega rojstva.