Danes je blagajna odprta od 17:00 do 20:30 (odpre se čez 05:36).

Balada o Narayami Narayama bushi-ko

Shohei Imamura / Japonska / 1983 / 130 min / japonščina

Zasnežena vasica v gorovju Shinshu. Orin ima devetinšestdeset let, a je še vedno zdrava in krepka, celo zobe ima še vse. Toda približuje se zima, ko bo morala zapustiti svojce in oditi na goro Narayama. Ko bo dopolnila sedemdeset let, jo bo najstarejši sin v skladu s tradicijo odnesel na vrh gore in jo tam prepustil smrti …

2k DCP, digitalno restavrirana različica, igrajo Ken Ogata, Sumiko Sakamoto, Aki Takejo, Misuko Baisho, Nijiko Kiyokawa, ,

IMDb

Fotografije

iz prve roke
»Vse od izida knjige sem si želel po njej posneti film /…/ Balada o Narayami ni mogla biti preprosta fantazija. Odločen sem bil zanikati psevdohumanizem, ki je bil povojni trend, ter popolnoma realistično in nazorno prikazati trdo delo in seks.«
– Shohei Imamura

kritike
»Način, kako se Orin loti opravil, medtem ko se mirno pripravlja na lastno smrt, preraste v zgodbo o njeni osebni izpolnitvi, kakršni smo v filmih le redko priča. Družba, v kateri živi, je v večini pogledov nasprotje naše. Imamura svojo vizijo uresniči s šokantnim humorjem in neposrednostjo, nato pa nas izzove, da presodimo, ali je ta izmišljena skupnost bolj ali manj humana od naše. Navdušujoče.«
– Tony Rayns, Time Out

»Balada o Narayami je osvojila glavno nagrado v Cannesu, vendar to ni tiste vrste film, ki bi postal uspešnica, celo v krogih umetniškega filma ne. Preveč je introspektiven, preveč brezbrižen spričo krutosti, preveč ‘japonski’. A ravno zato je še toliko bolj vznemirljiv.«
– Roger Ebert

»Film je s svojo prostaškostjo, slavljenjem seksa in preživetja ter nesentimentalnim pogledom na naravo (tako človeško kot nečloveško) značilen za Imamuro, toda zadnja sekvenca prinaša novo vrsto šoka. Balada o Narayami je režiserjeva mojstrovina.«
– Nelson Kim, Senses of Cinema

»Balada o Narayami pokaže neusmiljeno, nasilno, kafkovsko, distopično srce tradicionalnih skupnosti, ki vse tisto, kar bi lahko delovalo progresivno (v tem primeru evtanazijo), prelevijo v represivni, evgenični, fašistoidni akt. ZELO ZA«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

sreda, 17. 05. 2023

Balada o Narayami - prva od štirih japonskih klasik v Kinodvoru

Z Balado o Narayami Shoheia Imamure smo na dan pričetka filmskega festivala v Cannesu, kjer je film pred 40 leti prejel zlato palmo, pričeli cikel štirih japonskih klasik – poleg dveh Imamurinih filmov še dveh filmov Yasujira Ozuja – ki bodo na ogled do konca poletja.

nedelja, 30. 04. 2023

Dvakrat Imamura, dvakrat Ozu

Od maja do septembra si boste lahko v Kinodvoru ogledali štiri japonske klasike. V maju bosta na sporedu Balada o Narayami in Globoka hrepenenja bogov, dvema filmoma Shoheia Imamure pa bosta konec poletja sledila še dva filma Yasujira Ozuja – Okus riža z zelenim čajem in Potovanje v Tokio. Projekt sta podprla Japonska fundacija iz Tokia (The Japan Foundation) in Veleposlaništvo Japonske v Ljubljani. Projekcije smo pripravili v okviru praznovanj stoletnice kina na Kolodvorski, dvajsete obletnice art kina in petnajste obletnice mestnega kina.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Naključni morilec Hit Man

Richard Linklater

četrtek, 30. 05. 2024 / 18:00 / Dvorana

Film Richarda Linklaterja (Fantovska leta, Pred polnočjo) – bolj ali manj resnična zgodba o lažnem najetem morilcu – je domiselna eksistencialna komedija o identiteti, predvsem pa seksi, zabavna in nenehno presenetljiva filmska poslastica.

Samsara Samsara

Lois Patiño

četrtek, 30. 05. 2024 / 20:30 / Dvorana

Duša potuje med Laosom in Tanzanijo, iz enega telesa v drugo. Samsara nas povabi, da zapremo oči in se ji pridružimo … V meditativnem popotovanju, imenovanem po budističnem ciklu življenja, smrti in reinkarnacije, Lois Patiño nadaljuje z raziskovanjem filma kot potopitvene izkušnje.

Fant in čaplja Kimitachi wa do ikiru ka

Hayao Miyazaki

petek, 31. 05. 2024 / 15:45 / Dvorana

Veliki Hayao Miyazaki se vrača z globoko osebno, avtobiografsko navdahnjeno fantazijo o življenju, smrti in ustvarjanju. Film, poln dih jemajoče lepote, nagajivega humorja in nežne melanholije, je prejel letošnjega oskarja za najboljši animirani celovečerec.