Danes je blagajna odprta od 14:20 do 20:30 (odpre se čez 09:55).
Od 28. marca 2015 v Kinobalonu.

Deček in svet O Menino e o Mundo

Alê Abreu / Brazilija / 2013 / 80 min / brez dialogov / 7+

Igriv in likovno domišljeni animirani film o dečkovem pogledu na moderni svet.

režija Alê Abreu, scenarij Alê Abreu, animacija Alê Abreu, Bruno Coltro Ferrari idr., glasba Ruben Feffer, Gustavo Kurlat, montaža Alê Abreu, producent Fernanda Carvalho, Tita Tessler, distribucija Društvo za oživljanje zgodbe 2 koluta

festivali, nagrade Mednarodni festival animiranega filma Ottawa (posebna nagrada žirije), Annecy 2014 (najboljši celovečerec, nagrada občinstva), Monstra Lizbona (najboljši celovečerec, nagrada občinstva). Film je do danes prejel 30 nagrad.

IMDb Uradna stran

zgodba
Deček brezskrbno odrašča na idiličnem brazilskem podeželju, kjer se je čas ustavil. Pravo nasprotje je mesto, kaotični metropolis, v katerega se mora s trebuhom za kruhom odpraviti njegov oče, za njim pa tudi deček. V mestu opazuje družbeni ustroj sveta, ki ga zaznamujejo mediji, oglaševanje, kontejnerji oblačil, mehanične živali in množica odpadkov. Življenje teče povsem drugače kot v belem, podeželskem svetu, čigar idilo poudarjajo žive barve na belem ozadju in zvok flavte.

Film je poklon naravi in kritika sodobne družbe, prikazan s perspektive dečka, ki v svetu išče svoje mesto. Domišljijska podoba modernega sveta bo prevzela mlado in odraslo občinstvo.

iz prve roke
»Včasih imam občutek, da filmi najdejo nas in ne obratno. Deček se je znašel v mojem zvezku, ko sem delal neki drug projekt, Canto Latino. Risba je izstopala po svoji izjemni enostavnosti in zdelo se mi je, kot da mi maha. Bolj kot sam narisani lik me je prevzela želja po razvijanju nečesa tako enostavno oblikovanega. Tako je deček dobil svoj že dodelan kontekst, ozadje. Svoj vrt. Vse, kar je še manjkalo, je bila njegova zgodba znotraj tega univerzuma. Tako sem začel pisati scenarij.«
– Alê Abreu, režiser in scenarist

o avtorju
Alê Abreu (1971) prihaja iz Sao Paula v Braziliji. Od otroštva očaran z risbo se je pri trinajstih srečal še z animacijo. Ko je spoznal francoskega mojstra animiranega filma, Reneeja Lalouxa (La Planète Sauvage in Masters of Time), ki mu je pokazal drugačno naravo animacije, ni bilo več dvoma, da bo ta zaznamovala njegovo življenje. Začel je s kratkimi filmi v 90-ih letih, nato pa leta 2008 posnel tudi znanstvenofantastični film Garoto Cósmico. Sledil je mednarodno priznani in nagrajeni kratki film Passo, v katerem je eksperimentiral v več tehnikah. Nato se je lotil dela na animiranem dokumentarcu Canto Latino o latinskoameriških protestnih pesmih, v teh zapiskih pa se je znašel deček in sprožil željo po novem filmu Deček in svet.

kritike
“Film spregovori z močjo podob, saj običajnega jezika v njem ni slišati, a je tisto, kar vidi gledalec, tako močno, da bi bile besede pravzaprav odveč.”
– Maja Pertič Gombač, Primorske novice

“Ameriške animacije – Disneyjeve, DreamWorksove ipd. – nas vedno prepričujejo, da mi morali stremeti k boljšemu, lepšemu, naravnejšemu, ekološko neoporečnemo svetu, toda nikoli ne povedo, zakaj. Brazilska animacija Deček in svet – ročno izdelana, briljantno intenzivna, kalejdoskopsko pastelna, eksperimentalno igriva slikanica – nam razkrije ta zamolčani, utajeni razlog.”
– Marcel Štefančič jr., Mladina

»Poln prelepih, še nikoli videnih podob.«
– utemeljitev žirije na festivalu Ottawa 2013

»Vsebuje igrivo, otroško in smešno, ki bo nagovorilo otroke. Obenem pa je to političen film, ki nas popelje čez vrsto stopenj kapitalizma, ki smo jim bili priča v zadnjem stoletju. /…/ S filmom Deček in svet je Abreu izdelal mali čudež, nujno potreben antikapitalistični manifest, ki si zasluži, da ga vidijo tudi otroci in odrasli prihodnjih generacij.«
– Alysson Oliveira, Cineweb

»Deček in svet je domišljijsko generirana podoba modernega sveta – skozi oči otroka.«
Cinemablographer.com

»O Menino e o Mundo, takšen je izvirni naslov, je osamljen primerek v sodobni kinematografiji, predvsem pa estetska in tehnična mojstrovina prekipevajoče zadržanosti, ki z majhnimi sredstvi doseže veliko, osupljivo polnost. /…/ Film se tudi neposredno navezuje na umetnost kolaža klasične moderne, četudi se njegove barve in glasba napajajo globoko pri brazilski kulturi. Nobena od estetskih odločitev filma ni naključna, slog vselej in dosledno služi temu, da podpira fantovo gledišče in pripoveduje njegovo zgodbo: čim polnejši je svet, tem bolj pisane, kontrastne, živahne so podobe, pa tudi zvoki – in vendar ostaja Deček in svet ves čas na višini otroka, ki cele dele svoje zaznave občasno tudi izključi. /…/ Deček in svet kontrastira našo okrutnost z lepoto sveta in s srečo, da smemo biti med ljubljenimi ljudmi – to je osupljivo lepó, globoko žalostno, obenem pa čista sreča.«
– Rochus Wolff, kino-zeit.de


Dodatna gradiva

nedelja, 08. 07. 2018

Kinobalonove počitniške projekcije

Vabljeni na dopoldanske počitniške projekcije (ob 10. uri). Cel mesec avgust!

Klub Kinobalon

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo v klubu poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Ingeborg Bachmann: potovanje v puščavo Ingeborg Bachmann – Reise in die Wüste

Margarethe von Trotta

torek, 19. 03. 2024 / 15:20 / Dvorana

Film o burnem razmerju med Ingeborg Bachmann, eno največjih nemško pišočih pesnic 20. stoletja, in slavnim dramatikom Maxom Frischem; zgodba o ženski in njeni neustavljivi želji po svobodi – tako v karieri kot v ljubezni.

Neskončni spomin La memoria infinita

Maite Alberdi

torek, 19. 03. 2024 / 16:50 / Mala dvorana

Srce parajoč in hkrati navdihujoč spomenik neuničljivi moči ljubezni. Film Maite Alberdi (Krt) je nominiran za oskarja v kategoriji najboljši dokumentarec.

Pošast Kaibutsu

Hirokazu Koreeda

torek, 19. 03. 2024 / 17:50 / Dvorana

V delu, ovenčanem z nagrado za najboljši scenarij v Cannesu, se z našimi prepričanji in pričakovanji mojstrsko poigrava eden velikih filmskih humanistov Hirokazu Koreeda (Tatiči). Njegova Pošast je zadnji film, za katerega je glasbo napisal lani preminuli maestro Ryuichi Sakamoto.