Danes je blagajna odprta od 10:00 do 21:20 (odprto še 04:57, tel: 01 239 22 17).

Stara šola kapitalizma Stara škola kapitalizma

Želimir Žilnik / Srbija / 2009 / 122 min / angleščina, srbščina

režija in scenarij Želimir Žilnik, fotografija Miodrag Milošević, montaža Vuk Vukmirović, nastopajo Lazar Stojanović, Živojin Popgligorin, Zoran Paroški, Ratibor Trivunac, Branimir Stojanović, Rade Ćurčin, Robert Paroci, Dragan Siriški, Leon Šurbanović, Vladimir Marković, Slobodan Nenadov, Tomislav Milankov, Svetozar Srdanov, Tadej Kurepa, Maja Krek

IMDb

V svojem najnovejšem filmu z zgovornim naslovom se Želimir Žilnik, eden najvidnejših ustvarjalcev post-jugoslovanskega družbenokritičnega filma, odpravi v epicenter procesov, ki trenutno pretresajo srbsko družbo.

Postavi se med vrste obupanih in nemočnih delavcev, ki jih je kriminalno lastninjenje družbenega premoženja oropalo življenjskih pogojev in prihodnosti. Postavi se za hrbet izkoriščevalskih lastnikov, malih in velikih tajkunov, ki so si v brezpravju dereguliranega kapitalizma izdolbli udobne luknje. Postavi se v zakulisje oportunističnega mešetarjenja političnih elit, ki družbeni status quo vzdržujejo zgolj s pomočjo vse bolj represivnih ukrepov. Postavi se ob bok urbanim aktivistom, ki v globoki krizi vidijo priložnost za spremembe, ter intelektualcem, ki si na pogorišču zgodovinskih idej izprašujejo vest.

V svoji obsežni družbeni mizansceni Stara šola kapitalizma tako v prvi vrsti nastopa kot neposredna, angažirana, a hkrati zgodovinsko ozaveščena filmska zareza v »nova« protislovja kapitalizma v Srbiji (in seveda marsikje drugje). Zareza, ki je krčevito zvesta svojemu samoniklemu, lokalnemu počelu, hkrati pa ohranja določeno univerzalno veljavo. In kljub na videz brezizhodnemu položaju si Stara šola kapitalizma dovoli tudi mero žilavega optimizma, ko v reakcijah in dejanjih delavcev prepoznava nič manj kot ponovno prebujanje razredne zavesti.

Na drugi strani pa Žilnikova specifična, dokumentarno-igrana avtorska metoda terja tudi (ponovni) razmislek o položaju in odgovornosti družbeno angažiranega (filmskega) ustvarjalca; razmislek o pogojih avtorjevega vpisovanja v film, in hkrati razmislek o tem, kako je s filmskimi sredstvi mogoče udejanjati in precizirati podobo določene družbene realnosti, ki naj preseže ideološko redukcijo na bodisi dokumentarni bodisi fikcijski film.

Premierni projekciji v Kinodvoru je sledil pogovor, ki ga je vodila Jela Krečič. Sodelovali so Želimir Žilnik, Rastko Močnik, Jože Mencinger, Lev Centrih, Jože Vogrinc, Ciril Oberstar in Primož Krašovec.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Jutri je še en dan C'è ancora domani

Paola Cortellesi

nedelja, 06. 10. 2024 / 16:30 / Dvorana

Komična drama, navdihnjena z italijanskim neorealizmom, je osvojila srca gledalcev in v domači Italiji po gledanosti prehitela celo Barbie.

Priscilla Priscilla

Sofia Coppola

nedelja, 06. 10. 2024 / 19:00 / Dvorana

Sofia Coppola (Marie Antoinette, Izgubljeno s prevodom) razkriva drugo plat ameriškega mita o kralju rock’n’rolla v nežni, rahločutni zgodbi o dekliškem hrepenenju, odraščanju v pravljici in iskanju lastne življenjske poti. Po knjigi Priscille Presley Elvis and Me.

Opazovanje Opazovanje

Janez Burger

nedelja, 06. 10. 2024 / 21:20 / Dvorana

Janez Burger v svojem najnovejšem filmu skozi prizmo trilerja preiskuje, kako dejavno se je človek danes pripravljen soočiti z nasiljem, kam je izginila empatija in kje so meje osebne odgovornosti pri uporabi družbenih omrežij. Nagrade za najboljšo glavno žensko vlogo, scenografijo in zvok na lanskem Festivalu slovenskega filma.