Danes je blagajna odprta od 17:30 do 21:30 (odprto še 01:26, tel: 01 239 22 17 ).

Projekcije filma

petek, 07. 08. 2020 / 21:30 / Ljubljanski grad

Film pod zvezdami

Spletni nakup

od 7. februarja 2020

Nesrečniki Les Misérables

Ladj Ly / Francija / 2019 / 102 min / francoščina

Projekcije filma

petek, 07. 08. 2020 / 21:30 / Ljubljanski grad

Film pod zvezdami

Spletni nakup

Film, navdihnjen z nemiri, ki so leta 2005 pretresali Francijo, ponuja insajderski vpogled v besno brbotajoči kotel pariškega predmestja Montfermeil. Nesrečniki so prejeli nagrado žirije v Cannesu in nominacijo za oskarja za najboljši mednarodni celovečerec.

režija Ladj Ly, scenarij Ladj Ly, Giordano Gederlini, Alexis Manenti, fotografija Julien Poupard, montaža Flora Volpelière, glasba Pink Noise, produkcija Toufik Ayadi, Christophe Barral, igrajo Damien Bonnard, Alexis Manenti, Djebril Zonga, Issa Perica, Al-Hassan Ly, Steve Tientcheu, Almamy Kanoute, Nizar Ben Fatma, Raymond Lopez, Luciano Lopez, Jaihson Lopez, Jeanne Balibar, Omar Soumare, Sana Joachaim, Lucas Omiri, distribucija Karantanija cinemas

festivali, nagrade Cannes (nagrada žirije); nagrada Evropske filmske akademije za odkritje leta – nagrada FIPRESCI; Atene (nagrada občinstva, nagrada Združenja grških filmskih kritikov); Deauville (nagrada za najboljši francoski prvenec); Durban (nagrada za najboljši tuji film in najboljši scenarij); El Gouna (nagrada občinstva); Jeruzalem (nagrada za najboljši tuji film); nominacija za zlati globus za najboljši tujejezični film; Palm Springs (deset najbolj perspektivnih režiserjev leta po izboru revije Variety); francoski kandidat za oskarja; Sarajevo; Toronto; San Sebastián; Busan; Liffe; Rotterdam; nominacija za oskarja za najboljši mednarodni celovečerec

IMDb

Fotografije

zgodba
Policist Stéphane se pridruži kriminalistični enoti v pariškem predmestju Montfermeil in hitro spozna, da se je znašel na eksplozivnem območju. Njegova nova kolega Chris in Gwada lokalno sceno dobro poznata in jo obvladujeta na svojstven način. Ko pa se jim pri neki intervenciji grdo zalomi, dogodek posname dron in policiste zajame panika …

Film, navdihnjen z nemiri, ki so leta 2005 pretresali Francijo, ponuja insajderski vpogled v besno brbotajoči kotel pariškega predmestja Montfermeil. Nesrečniki so prejeli nagrado žirije v Cannesu in nominacijo za oskarja za najboljši mednarodni celovečerec.

iz prve roke
»Leta 1862 je Victor Hugo Nesrečnike postavil v Montfermeil. V tej mali vasi na obrobju Pariza je stala krčma Thénardierovih. Oktobra 2005 je po smrti dveh najstnikov Montfermeil zajel val nemirov. Televizijske novice so preplavili prizori nasilja; mladeniči s kapucami, ki mečejo molotovke proti zbeganim policistom. Kolikor mi je znano, ni še nihče potegnil vzporednice med Gavrochevo smrtjo na barikadah ulice Saint-Denis in mladimi, ki se leta 2005 spopadajo s policijo. Iskati junake ali krivce bi bilo tvegano. Bilo bi preveč enostavno. Moja zgodba nima nobene zveze s Hugojevim romanom per se. Moj cilj ni bil, da Nesrečnike priredim za današnji čas, pač pa sem hotel poiskati vzporednice med liki, prikazati navade in vrline ljudi v iskanju veličine ter opisati preplet različnih usod.

Po dogodkih leta 2005 sem se odločil, da bom eno leto snemal dogajanje v svoji soseski Clichy-Montfermeil. /…/ Snemal sem vse, zlasti policiste. Takoj ko so se prikazali, sem pograbil kamero, dokler nisem nekega dne dejansko ujel policijskega nasilja. /…/ Posnetek smo pokazali na internetu in policiste so suspendirali. To mi je dalo misliti, kakšno moč imajo podobe, in sklenil sem posneti igrani film, ki bi izhajal iz tega specifičnega dogodka. /…/ Vse v filmu izhaja iz mojega življenja, od začetka do konca. To je nekakšna avtobiografija in hkrati pričevanje. /…/ V Montfermeilu sem zrasel. V soseski, kjer je Victor Hugo napisal svojo knjigo, stoletje kasneje ljudje še vedno živijo v bedi. Zato sem hotel povedati to zgodbo.«
– Ladj Ly

portret avtorja
Ladj Ly (rojen leta 1980 v pariškem predmestju Montfermeil) je kariero začel kot igralec in član filmskega kolektiva Kourtrajmé, ki sta ga ustanovila njegova prijatelja Kim Chapiron in Romain Gavras. Sprva je snemal družbeno angažirane dokumentarce, leta 2017 pa posnel kratkometražec Les Misérables, za katerega je prejel nominacijo za cezarja in nagrado na festivalu kratkega filma v Clermont-Ferrandu. Njegov celovečerni prvenec Nesrečniki je navdihnil nagrajeni kratki film.

kritike
»Nesrečniki vam bodo vzeli sapo. Prvi igrani celovečerec Ladja Lyja je aktualen, žgoč, eksploziven, a tudi izjemno zgoščen, zato zahteva, da ga razvozlamo. Prva vrlina filma je, da je deskriptiven in pedagoški. Predmestje, kakršno je Montfermeil, je na platnu prvič prikazano na takšen način. Film ne uprizarja konflikta med mladino in policisti, pač pa analizira predmestje; organizacijo v političnem smislu, ki deluje ne glede na vse. Življenje soseske je odvisno od ravnovesja sil. Tu imamo policijo, ‘župana’ (simulaker župana, ki se ukvarja z dejanskimi posli mesta), vernike ter tiste, ki se lotevajo poslov druge vrste. Povsem odsoten pa je pravi župan; politična moč. Film se dogaja poleti, pri petintridesetih stopinjah (tako kot drugi veliki film o nemirih, Naredi pravo stvar Spika Leeja), odsotna je tudi šola in otroci so na cesti. /…/ Upor mladine prikliče v misli aktualno dogajanje. /…/ Mlade, kot je Greta Thunberg z njenim ‘How dare you?’ (‘Kako si drznete?) /…/ in z očmi, kot da bodo pravkar izstopile iz jamic. Otroci nas gledajo: Kaj ste naredili? Njihov pogled je tako odločen, da nas plaši. In prav je, da nas plaši, saj se sicer nikoli ne bo nič spremenilo.«
– Stéphane Delorme, Cahiers du Cinéma

»Predmestje moraš imeti v malem prstu, da ga lahko prikažeš brez manihejstva in poenostavljanja. In prav to uspe Ladju Lyju, ki z Nesrečniki ustvari veliki film, na katerega smo čakali že od Sovraštva (La Haine). Film z novo estetsko vizijo, nepopustljivim suspenzom, humorjem ter napetostjo, ki bi jo lahko rezali z nožem. Zaslužena nagrada žirije v Cannesu!«
Rolling Stone France

»Nesrečniki so univerzalen film o družbi segregacije. /…/ Ne zgodi se pogosto, da bi film s takšno močjo in odločnostjo ujel resnico svojega časa. Nesrečniki Ladja Lyja niso film o predmestju, kot se rado govori, pač pa film, ki iz predmestja izpelje bolj splošno sporočilo, univerzalno resnico: ljudje se ne navadijo zlahka na to, da si jih nekdo podjarmlja.«
– Éric Vuillard, Le Monde

»Film, ki so ga navdihnili pariški ulični izgredi leta 2005, v nastavku nevarno spomni na Dan za trening, a se z nekaj zapleti temu spretno izogne in z molotovko osvetli vladavino brezzakonja v revnih, pozabljenih soseskah pod policijskim terorjem, včasih celo ob tihi podpori oportunističnih lokalnih tolp. Največje žrtve te igre pa so (temnopolti) mladi, ujeti v peklenski krog revščine, nasilja, brezperspektivnosti in brez vzornikov, da bi jim povedali, kaj je prav in kaj narobe. ‘Ni slabega človeka, ne rastline, so samo slabi vzgojitelji.’ To sporočilo Victorja Hugoja Ladj Ly lansira z direktom, po katerem se gledalec zlepa ne pobere.«
– Tina Lešničar, Delo

»Nesrečniki na videz nimajo veliko skupnega z epsko zgodbo o Jeanu Valjeanu in ukradeni štruci kruha. Toda film /…/ pokaže, da se od časov pred stopetdesetimi leti, ko je Hugo prvič popisal onflikt, ki ga je opazoval skozi okno svoje spalnice, ni prav dosti spremenilo.«
– David Ehrlich, IndieWire

»S soncem obsijani, bučni triler, kjer se v bitki volje in orožja, ki je vse preveč univerzalno prepoznavna, med sabo pomerita nervozna policijska enota s prsti na petelinih in razjarjeni urbani živelj z dna družbene lestvice. Film, ki z ostrim očesom in nemirnim korakom raziskuje propadlo sosesko socialnih stanovanj pariškega predmestja Montfermeil, kjer domuje režiser, je besno delo družbene geografije /…/.«
– Guy Lodge, Variety

 »/…/ zgodba o policistih in prebivalcih problematične soseske v bližini Pariza je v mnogočem tipičen primerek filma banlieu – realističnega žanra, s katerim francoska kinematografija meri družbene napetosti od poznih osemdesetih in zgodnjih devetdesetih let dalje, najbolj znamenito v Sovraštvu Mathieuja Kassovitza. A čeprav gre za dobro znano žanrsko zasnovo, je Lyjev film posnet z neverjetno samozavestjo in energijo, ki učinkovito stopnjuje živčno napetost vse do apokaliptičnega konca.«
– Jonathan Romney, Screen Daily

»/…/ film se gleda nekako tako, kot bi Hugojevo klasiko posodobili v maniri serije Skrivna naveza in filma Dan za trening – to je grob in ognjevit urbani triler, podčrtan z ostrim družbenim komentarjem /…/. Film razkrije, kako dejanja peščice, pa naj bodo krepostna ali ne, ne morejo veliko spremeniti v mestu, ki so ga francoske oblasti bolj ali manj zapustile /…/ in ga pustile, da se cvre v lastnem soku. /…/ Režiser /…/ pa Montfermeil predstavi tudi z dobro mero sočutja in izostrenim smislom za humor ter pokaže, da se tako otroci z ulice kot utrjeni nasilneži in policisti dvomljivega slovesa le trudijo preživeti v neizprosnem svetu, kjer je človek človeku volk.«
– Jordan Mintzer, The Hollywood Reporter

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Proxima Proxima

Alice Winocour

ponedeljek, 03. 08. 2020 / 18:30 / Dvorana

Sarah je astronavtka pri Evropski vesoljski agenciji in samska mati osemletne Stelle. Ko jo izberejo v ekipo, ki bo poletela na enoletno misijo v vesolje, mora začeti naporno urjenje, predvsem pa se pripraviti na ločitev od ljubljene hčerke.

Jadralke Maiden

Alex Holmes

ponedeljek, 03. 08. 2020 / 21:30 / Dvorana

Navdihujoč dokumentarec o Tracy Edwards, ki je drzno skočila v moški zelnik in postala skiperka prve jadrnice z izključno žensko posadko na najbolj ekstremni regati sveta.

Film pod zvezdami / Odpovedano

Obtožujem! J'accuse

Roman Polanski

ponedeljek, 03. 08. 2020 / 21:30 / Ljubljanski grad

Roman Polanski pripoveduje zgodbo o aferi Dreyfus, političnem škandalu, ki je na koncu 19. stoletja razklal Francijo in pretresel ves svet. V njem so se prepletali sodne napake, kršitve človekovih pravic in antisemitizem.