Danes je blagajna odprta od 14:30 do 20:00 (odpre se čez 11:34).
Na sporedu od 3. aprila 2013.

Nekoč je bila dežela pridnih Nekoč je bila dežela pridnih

Urša Menart / Slovenija / 2012 / 78 min

V obdobju 1977–1991 se je tako v slovenskem kot v jugoslovanskem prostoru izoblikovala podoba Slovenije kot zelene, demilitarizirane in miroljubne dežele pridnih ljudi, v kateri je drugačnost ne le dovoljena, ampak tudi zaželena. Dokumentarni film Nekoč je bila dežela pridnih na duhovit način pripoveduje zgodbo o tem, kako je s pomočjo umetnosti, pop kulture in oglaševanja nastajala ta specifična podoba Slovenije, hkrati pa dokumentira spremembe, ki so v zadnjem času pripeljale do povsem drugačnega razumevanja narodne identitete.

režija Urša Menart, scenarij Jani Sever, Urša Menart, fotografija Darko Herič, montaža Domen Ožbot, zvok Simon Penšek, glasba N'toko, Laibach, Borgehesia, Tožibabe, Pankrti, Lačni Franz, Videosex, Lublanski psi, Otroci socializma, Agropop, Pepel in kri, producent Jani Sever, produkcija Sever&Sever, Vest, nastopajo Marcel Štefančič, jr., Borut Mehle, Ervin Hladnik Milharčič, Igor Vidmar, Jani Bavčer, Jernej Repovš, Dušan Mandič, Miša Molk, Zdravko Duša, Aleš Klinar, Tone Fornezzi Tof, Janez Hočevar – Rifle, Marko Pogačnik, Leon Magdalenc, Vital Verlič, Marko Vičič, dr. Veljko Rus, (arhivski posnetki: Slavoj Žižek, Laibach, Mojca Dobnikar, Mladen Petretič, Jelko Kacin), distribucija v Sloveniji Sever&Sever

festivali, nagrade Festival slovenskega filma, Portorož 2012. ZagrebDox 2013.

zgodba
V obdobju 1977–1991 se je tako v slovenskem kot v jugoslovanskem prostoru izoblikovala podoba Slovenije kot zelene, demilitarizirane in miroljubne dežele pridnih ljudi, v kateri je drugačnost ne le dovoljena, ampak tudi zaželena. Dokumentarni film Nekoč je bila dežela pridnih na duhovit način pripoveduje zgodbo o tem, kako je s pomočjo umetnosti, pop kulture in oglaševanja nastajala ta specifična podoba Slovenije, hkrati pa dokumentira spremembe, ki so v zadnjem času pripeljale do povsem drugačnega razumevanja narodne identitete. Film je osnovan na podrobnih intervjujih s predstavniki oglaševanja, medijev, popularne kulture, civilnodružbenih gibanj in športa. Intervjuje dopolnjuje dokumentarno arhivsko gradivo: oglasi, videospoti, plakati, televizijski prispevki, arhivski posnetki akcij, festivalov in vsakdanjega življenja.

iz prve roke
»
V filmu sem želela predvsem raziskati, na kakšen način se vzpostavljata nacionalna identiteta in podoba države v nastajanju. Čeprav je slovenska politika ‘ugrabila’ osamosvojitev in si še vedno lasti velik del zaslug zanjo, lahko ugotovimo, da pri grajenju samopodobe nekega naroda veliko večjo vlogo igrajo umetnost, kultura, mediji in civilna družba, navsezadnje pa tudi ironija in humor. Film je po eni strani spomenik gibanjem, ki so v osemdesetih letih ustvarjala Slovenijo, po drugi strani pa portret dežele, ki (še?) ni uspela uresničiti svojega potenciala.«
– Urša Menart, režiserka in soscenaristka

portret avtorice
Urša Menart (1985, Ljubljana) je leta 2010 s kratkim igranim filmom To je Slovenija diplomirala iz filmske in televizijske režije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani. Srednjemetražnemu dokumentarcu Veš, poet, svoj dolg? je lani sledil njen prvi celovečerni film, Nekoč je bila dežela pridnih.

kritike
»Pridni, delavni, pošteni, ne preveč ambiciozni, a lojalni, do tujcev prijazni… so pridevniki, ki so nekoč opisovali Slovence. Nekoč. Past tense. V osemdesetih. Ko se je rodila mlada filmarka Urša Menart in se tridesetletje pozneje lucidno vprašala, kam so izginile vse pripisane pozitivne lastnosti nacionalnega karakterja. V dokumentarnem filmu Nekočje bila dežela pridnih je, ne brez nostalgije ter ob razpoznavnem vsebinskem pečatu producenta in soscenarista Janija Severja, pokukala skozi kalejdoskop v preteklost, da bi raziskala, kakšna je pot od identifikacije s stereotipi, po katerih smo se razločevali od nekdanjih sonarodnjakov, do kolektivne nacionalne identitete samostojnega Slovenca. /../ Avtorica, ki je pred dvema letoma slovenskim raperjem namenila dokumentarec Veš, poet, svoj dolg?, je v novem filmu razmišljanja in anekdote podprla z duhovito in učinkovito umeščenostjo sogovornikov v prostor.«
– Tina Lešničar, Delo

torek, 14. 04. 2020

Divji ritmi prve ljubezni in prestopanje v svet odraslosti

Filme si lahko ogledate na rednem sporedu prvega in drugega programa TV Slovenija.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Zadnjič

Daaaaaalí! Daaaaaalí!

Quentin Dupieux

sreda, 24. 04. 2024 / 15:30 / Dvorana

Francoski mojster absurda Quentin Dupieux (Mandibule) se poklanja svojemu idolu v igrivi in nepredvidljivi »ne-biografiji«, ki pokaže, da je bila Dalíjeva največja umetnina njegova osebnost.

Fant in čaplja Kimitachi wa do ikiru ka

Hayao Miyazaki

sreda, 24. 04. 2024 / 17:20 / Dvorana

Veliki Hayao Miyazaki se vrača z globoko osebno, avtobiografsko navdahnjeno fantazijo o življenju, smrti in ustvarjanju. Film, poln dih jemajoče lepote, nagajivega humorja in nežne melanholije, je prejel letošnjega oskarja za najboljši animirani celovečerec.

Duhovnica Duhovnica

Maja Prettner

sreda, 24. 04. 2024 / 19:00 / Mala dvorana

Film spremlja svobodomiselno evangeličansko duhovnico Jano, ki se sooča z življenjsko dilemo, ali naj zapusti duhovniški poklic.