Dekleta iz Ouage Ouaga Girls

Theresa Traoré Dahlberg / Švedska, Katar, Francija, Burkina Faso / 2017 / 82 min / francoščina / 15+

Dokumentarni film Therese Traoré Dahlberg prikazuje življenje dijakinj, ki se šolajo za poklic avtomehaničarke v Ouagadougou, glavnem mestu Burkine Faso. 

režija Theresa Traoré Dahlberg, fotografija Iga Mikler in Sophie Winqvist, montaža Alexandra Strauss in Margareta Lagerqvist, glasba Christoffer Roth, Seydou Richard Traoré, Jenny Wilson, producent David Herdies, Memento Film, igrajo Bintou Konate, Chantale Nissougou, Mouniratou Sedogo, Catherine Nea, Dina Tapsoba, Marthe Ouedraogo, Rose Kientega, Adissa Balboné, Nathalie Yanogho, distribucija Beldocs

festivali, nagrade nagrada za najboljši dokumentarni film, ki jo je podelila najstniška žirija na Beldoc filmskem festivalu 2018 v Beogradu, nagrada Prix du CREDIF za žensko režiserko na JCC 2017 Carthe filmskem festivalu; prejemnica nagrade Stockholm 2017, filmski festival Cork 2017, filmski festival Flahertiana 2017; Nordisk Panorama 2017; This Human World 2017; Berlinski feministični filmski teden 2018; Mednarodni ženski filmski festival v Beirutu 2018; Millenium Belgium, 2018; DOK Munich 2018

IMDb

Skupina deklet vihti izvijače in kladiva ter kuka v motorje in podvozja avtomobilov. So dijakinje izobraževalnega centra za dekleta v Ouagadougou, glavnem mestu Burkine Faso, ki se učijo poklicev avtomehaničark, avtoličark, avtoklepark, avtoelektričark. »Ženska lahko opravlja katero koli delo, za katerega se odloči,« pravi ena od njih, ko jo fant vpraša, zakaj se je odločila za ta poklic.
Dekleta so izbrala poklic, za katerega upajo, da jim bo prinesel neodvisnost in lepšo prihodnost, vendar se morajo ob tem soočati s predsodki okolice, partnerjev in družin, včasih pa tudi z lastnimi dvomi in negotovostjo. V poetičnem dokumentarcu spremljamo njihov šolski vsakdan in tkanje tesnih prijateljskih vezi, ki jih prevevajo humor, sočutje in solidarnost.

iz prve roke
»Najstniška leta sem preživela v Ouagadougou. Spominjam se rdečega prahu, mopedov, šolskega okolja, ki je bilo včasih čutiti kot zapor in tega, kako so mi sošolci pomenili vse. Spominjam se tudi, kako sem vedno poskušala razumeti in se prilagoditi temu, kar se pričakuje od mladega dekleta, občutka, ko nisi več otrok in tudi odrasel še ne. S tem filmom sem želela opisati, kako je biti mlada ženska v Burkini danes.«
– Theresa Traoré Dahlberg, režiserka

kritike
»V afriški kinematografiji le redko vidimo zgodbe o odraščanju, ki se trudijo izpostaviti kakršno koli odstopanje od običajnega življenja žensk. Njihovi liki so večinoma oblikovani tako, da sledijo specifični eno-dimenzionalni shemi, ki nam ustvarja svojo sliko o prehodu deklet v ženske. Vendar pa Theresa Traoré Dahlberg v Dekletih iz Ouage poudarja njihovo svobodo, tudi v času negotovosti. Večina prizorov v filmu prikazuje dekleta, ki zgolj obstajajo, ne da bi se poskušale dokazati, da so dovolj močne za vzpostavitev kariere na področju, na katerem dominirajo moški. Enostavno opravljajo svoje delo, da bi preživele v skoraj nemogočih ekonomskih razmerah.«
– Hakeem Adam, spletni portal Dandano

Dodatna gradiva

VsakDan8Marec

Kdo sta Ita Rina in Lily Novy? Je kak slovenski film režirala ženska? Do katerega leta so morale službo pustiti učiteljice, če so se poročile? Učna ura Mesta žensk ob ogledu filmov na temo enakosti spolov.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno