Danes je blagajna odprta od 10:00 do 21:30 (za danes zaprto).
V Kinodvoru od 7. septembra

Meseček Der Mondmann

Stephan Schesch / Nemčija, Francija, Irska / 2012 / 95 min / sinhronizirano / 5+

Film ustvarjalcev animirane klasike Trije razbojniki je likovno dovršena (in ročno risana) pravljica o Mesečkovem potovanju po našem pisanem svetu, ki spregovori tudi o prijateljstvu, sprejemanju in razumevanju.

režija Stephan Schesch, scenarij Stephan Schesch po istoimenski knjigi Tomija Ungererja, animacija Heidi Yilun Chen-Ceslik, montaža Sarah Clara Weber, glasba Louis Armstrong, Iron Butterfly, Klaus Waldeck, Jun Miyake, Salon Mondial, Alex Stolze, Queensgang, Jazziki, Mariechen Danz, Ofri Brin, glasovi Ernest Fejzić, Gregor Geč, Martin Janežič, Matjaž Lovšem, Biba Ivanović, Ana Praznik, David Vezjak, produkcija Stephan Schesch, distribucija FIVIA - Vojnik

festivali, nagrade Munich 2012, Irish Film Institute’s Family Festival Dublin 2012, Schlingel Chemnitz 2012, Cinemagic Belfast 2012, Kinodisea Bucharest 2012, BUFF Malmö 2013, ColCoa FF Los Angeles 2013, Istanbul IFF 2013, Haifa Film Festival 2013, Göteborg International Film Festival 2013 idr.

IMDb

Film ustvarjalcev animirane klasike Trije razbojniki je likovno dovršena (in ročno risana) pravljica o Mesečkovem potovanju po našem pisanem svetu, ki spregovori tudi o prijateljstvu, sprejemanju in razumevanju.

zgodba
Meseček sam živi na Mesecu in grozno mu je dolgčas. Neke noči mimo Meseca pridrvi komet. Meseček izkoristi priložnost, ujame komet za njegov rep in skupaj z njim poleti na Zemljo. Padec kometa opazijo na sedežu Predsednika, kjer zaženejo alarm pred napadom iz vesolja. Predsednik je besen – končno mu je uspelo zasesti še zadnji košček Zemlje, zdaj pa to ozemlje napadajo Nezemljani. Na njegov ukaz se prične lov za Mesečkom, a vse, kar najdejo, so stopinje blizu kraterja, ki vodijo v pisan gozd. Meseček se medtem poda na dolgo potovanje in odkrivanje lepot narave. Na Zemlji pa ne odkrije le svetlikajoče se reke, pisanih rastlin in živali, temveč tudi otroke, ki brez Mesečka na Mesecu ne morejo zaspati. Meseček se želi in mora vrniti, toda brez pomoči otrok in znanstvenika mu ne bo uspelo.

Film Meseček je klasična zgodba o osamljenosti, drugačnosti, sprejemanju in razumevanju. Nastal je po knjigi priznanega pisatelja in ilustratorja Tomija Ungererja, ki je tudi avtor slikanice Trije razbojniki. Slikanico Meseček je Maurice Sendak označil kot najpomembnejše delo svojega časa.

iz prve roke
»Meseček in Trije razbojniki sta moji najljubši slikanici Tomija Ungererja. Po lepi izkušnji s Tremi razbojniki sva se s Tomijem lotila še predelave Mesečka. Njegov prispevek je bil ključen, saj je predlagal nadgradnjo zgodbe iz knjige, seveda povsem v njegovem duhu.«
– Stephan Schesch, režiser, scenarist in producent filma

portret avtorja
Stephana Schescha (München, 1967) poznamo kot producenta dveh pomembnih filmov, ki smo ju prikazali v Sloveniji, najprej mongolskega celovečerca Jama rumenega psa (Die Höhle des gelben Hundes, Byambasuren Davaa, 2005) na festivalu Mesto žensk in nato še animirane klasike Trije razbojniki (Die drei Räuber, Hayo Freitag, 2007), ki jo v Kinodvoru že peto leto gledajo generacije otrok iz vrtcev. Oba filma sta prejela številne pomembne nagrade, slednji tudi nagrado občinstva v Annecyju. Po dobri izkušnji sodelovanja s priznanim pisateljem Tomijem Ungererjem pri Treh razbojnikih se je Stephan Schesch lotil svojega prvega celovečernega animiranega filma. Pomembno podporo pri ustvarjanju Mesečka je avtorju ponudil tudi irski koproducent, Cartoon Saloon, sicer producent animirane mojstrovine Skrivnost iz Kellsa.

kritike
»Svež, ljubek in preprost film. Nič tipskega ni v njem in ne nosi nepotrebnih čustvenih vrhuncev. /…/ Enostavnost likov in zgodbe je privlačna za otroke, medtem ko je likovna podoba s prekrasnimi barvnimi paletami tako skrbno izbrana in dodelana, da ponuja presežke tudi odraslim gledalcem. /…/ Film prinaša tudi nežno sporočilo o osamljenosti in prijateljstvu – in to brez ene same napačne poteze.«
– Richard Scheib, At Moria

»Z barvito, včasih namenoma shematično risbo nas zgodba Tomija Ungererja ponovno očara. Nepričakovana izbira glasbe, med rockom in bluesom (Moon River Louisa Armstronga), krepi občutek poetičnega, neotipljivega, kar naredi risanko brezčasno.«
– Olivier Bachelard, Abus de ciné

»Podobnosti s Čarovnikom iz Oza je precej – kot Dorothy mora tudi Meseček najprej odkriti novi svet, da bi bolje spoznal svojega. Lepota zgodbe spominja še na drugo veliko delo, Malega Princa Saint-Exupéryja. Predvsem zaradi nežnosti in neizkušenosti Mesečka, ki pa želi vedeti vse.«
– Caterina Mirijello, Cinefilos.it

»Večina zgodbe je postavljena v noč, kar je svojevrsten vizualni izziv ne samo v filmu, pač pa predvsem v animiranem delu. Barvito ozadje nas očara, denimo v prizoru, kjer Meseček, obdan s cvetjem, lebdi na reki. Učinkovita uporaba svetlobe in teme dajeta občutek magične celosti. Pomemben segment filma je tudi glasba, od jazza do rocka, z Louisom Armstrongom (v omenjenem rečnem prizoru) na čelu.«
– Monica Meijer, Cinemagazine

Dodatna gradiva

avtorica Barbara Hanuš


Klub Kinobalon

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo v klubu poleg znižane cene vstopnic prinaša tudi številne druge ugodnosti.

Aktualno

LIFFe / Predpremiere

Stotnik Der Hauptmann

Robert Schwentke

četrtek, 15. 11. 2018 / 21:30 / Dvorana

Po resnični zgodbi posnet film o dezerterju v zadnjih dneh Tretjega rajha. Stotnik pripoveduje o tem, kako je nacizem pokvaril samo jedro človečnosti Nemcev med vojno; je zgodba o človeku, ki se lahko iz žrtve čez noč spremeni v storilca.

LIFFe / Fokus

Dede Dede

Mariam Hačvani

petek, 16. 11. 2018 / 11:00 / Dvorana

Mlado dekle poskuša ubežati stari družbeni tradiciji, ki še danes kroji življenje na odročnem gruzijskem podeželju.

LIFFe / Panorama

Sarah in Saleem: Prepovedana ljubezen The Reports on Sarah and Saleem

Muayad Alayan

petek, 16. 11. 2018 / 15:00 / Dvorana

Zgodba o prepovedanem razmerju med poročenima Palestincem in Izraelko, razkritem po zaslugi vseprisotnega javnega video nadzora, se iz psihološkega portreta osebne stiske nevarno prevesi v politični triler.