Danes je blagajna odprta od 13:30 do 20:30 (odpre se čez 02:49).

Medena dežela Medena zemja

Tamara Kotevska, Ljubomir Stefanov / Severna Makedonija / 2019 / 86 min / makedonščina, turščina

Film, v katerem odročna makedonska vasica postane mikrokozmos sodobnega sveta, je portret krhkega ravnovesja med človekom in naravo, pogled v hitro izginjajoči način življenja ter poklon trdoživosti, življenjski energiji in optimizmu neke ženske.

režija Ljubomir Stefanov in Tamara Kotevska, fotografija Fejmi Daut, Samir Ljuma, montaža Atanas Georgiev, glasba Foltin, produkcija Atanas Georgiev, Ljubo Stefanov, nastopata Hatidže Muratova, Nazife Muratova, distribucija Demiurg

festivali, nagrade Sundance (velika nagrada žirije in posebna nagrada za fotografijo v kategoriji svetovni dokumentarni film); nominacija za oskarja v kategorijah najboljši mednarodni celovečerec in najboljši dokumentarec; nominacija Evropske filmske akademije za najboljši dokumentarec; Sarajevo; FDF Ljubljana

IMDb

DVD filma je na voljo v naši Knjigarnici.

Fotografije

zgodba
Globoko v makedonskih gorah, v zapuščeni vasi brez cest, elektrike in tekoče vode, živi Hatidže s svojo ostarelo materjo. Preživlja se z nabiranjem medu divjih čebel, ki ga prodaja v najbližjem mestu, oddaljenem štiri ure hoda. Njeno spokojno življenje pa nekega dne vznemiri nomadska družina, ki prispe z rohnečimi motorji, sedmimi hrupnimi otroki in čredo krav. Hatidže se razveseli družbe in z ničemer ne skopari – ne z ljubeznivostjo ne s svojo posebno rakijo ne s starodavnimi čebelarskimi nasveti …

Film, v katerem odročna makedonska vasica postane mikrokozmos sodobnega sveta, je portret krhkega ravnovesja med človekom in naravo, pogled v hitro izginjajoči način življenja ter poklon trdoživosti, življenjski energiji in optimizmu neke ženske. Epska, a hkrati intimna Medena dežela, polna nepričakovanega humorja in dramatičnih trenutkov, je prvi film v zgodovini oskarjev, ki je bil nominiran za najboljši mednarodni celovečerec in hkrati za najboljši dokumentarec.

iz prve roke
»Zgodba Medene dežele se je začela dolgo pred naselitvijo ljudi v regiji, naš film pa se prične z zadnjima tamkajšnjima prebivalkama: Hatidže in njeno materjo. Tako kot čebele delavke vse življenje skrbijo za matico, ki nikoli ne zapusti čebelnjaka, je tudi Hatidže svoje življenje posvetila skrbi za hromo mater, ki nikoli ne zapusti njune razpadajoče koče. Film je postavljen v nekakšen nezemeljski kraj, ki ga nista zaznamovala specifični čas in geografska lega in ga ni mogoče doseči po rednih cestah, hkrati pa je le dvajset kilometrov oddaljen od najbližjega modernega mesta.

Tamkajšnje družine govore starodavno turško narečje, zato film bolj kot dialog poganja vizualna pripoved, like pa spoznavamo skozi govorico telesa, medsebojna razmerja in njihova čustva. To vizualno, intuitivno sporazumevanje gledalcu približa protagoniste in – še pomembnejše – naravo. Zavemo se, da smo zgolj ena od številnih vrst in da nismo nič manj podvrženi vplivu okolja. /…/

Hatidžina zgodba razkriva širšo idejo o tem, kako tesno sta prepletena narava in človeštvo – in kaj utegnemo izgubiti, če prezremo to temeljno povezavo.«
– Ljubomir Stefanov in Tamara Kotevska

kritike
»Tisti izmed nas, katerih življenja določajo urbani ritmi, zlahka izgubimo stik z naravnimi ciklusi življenja. V zadnjem času pa smo v parkih, vrtovih in s svojih oken mnogi doživljali rojstvo pomladi z novo intenzivnostjo. Zaradi omejitev gibanja smo postali bolj samozadostni, po drugi strani pa tudi ranljivejši in bolj odvisni od drugih. V tem kontekstu se mi je v misli znova prikradel eden mojih najljubših dokumentarcev leta 2019, očarljiva, poetična in politično nabita Medena dežela. Velika slika – v miniaturi. /…/ Dokumentarec, ki je zasluženo osvojil številne nagrade, poudari pomen medsebojne povezanosti, družinskih in družbenih vezi ter predvsem nujnost vzdrževanja ravnovesja v našem ekosistemu. Brez dvoma – film za naše čase.«
– Maggi Hurt, British Film Institute

»/…/ ta dokumentarec ni nič manj kot najdeni ep, okoljska alegorija iz resničnega življenja in – ne nazadnje – jedka komedija o prastarih težavah z brezobzirnimi sosedi. /…/ Uvodne minute so osupljive; česa tako sublimnega, čudnega ter človeške in naravne lepote polnega v filmu še nisem videl. /…/ Ljubomir Stefanov in Tamara Kotevska nista zgolj zabeležila ritmov in tekstur podeželskega življenja. Svoja opažanja – več kot štiristo ur posnetkov – sta oblikovala v navdihujočo neorealistično pravljico, otožno in ganljivo pripoved o boju, vztrajnosti in spremembah. /…/ Tih, intimen in intenziven, a hkrati z epsko veličino navdahnjen film. Pesem, prežeta z zgodovino.«
– A.O. Scott, The New York Times

»V letu 2019 sem videla veliko močnih dokumentarcev /…/, a le eden je združil raziskovanje redko videnega kotička sveta z napeto medčloveško in ekonomsko dramo, ki se odvija v resničnem času in na način, kakršnega filmski ustvarjalci na začetku niso mogli predvideti. /…/ Medena dežela sočutno in včasih boleče razkriva, kako sodobne sile – od podnebnih sprememb do brezobzirnega kapitalizma – uničujejo in ogrožajo starodavni način življenja.«
– Dana Stevens, Slate

»Medena dežela pripoveduje zgodbo univerzalnega pomena, hkrati pa razkriva pozabljeni kraj, ki je tako svojstven in čuden, da si ga večina sodobnih Zahodnjakov niti zamisliti ne more.«
– Sheri Linden, The Hollywood Reporter

»/…/ izvrsten primer, kako lahko potrpežljivost in srečna naključja ustvarijo dokumentarni zaklad.«
– Lee Marshall, Filmi leta 2019, Screen Daily

»/…/ izkustveni čudež, ostra kritika kapitalizma in film, ki ga nikakor ne smete zamuditi.«
– David Fear, Rolling Stone

»Medena dežela, v kateri skoraj v laboratorijskih pogojih vidimo, kaj se zgodi, ko se kapitalizem polasti narave, na tej točki postane briljantna metafora kapitalizma, ki naravi jemlje več, kot potrebuje, in ki ni več sposoben preživeti vsega človeštva. Med tu izgleda kot zlato, ki se sveti. Ali bolje rečeno: kot kapitalizem, ki se sveti. In kapitalizem je tako zašel, da vrnitev k “naravnemu” življenju – k logiki “pol vzameš, pol pustiš” – ni več mogoča, saj bi to pomenilo življenje brez elektrike in interneta. Vsaj tako nas prepričujejo neoliberalci, ki pravijo: če ne bomo zgradili elektrarn na Sava, ne bomo imeli več elektrike in interneta! Če bodo ribiči še naprej blokirali izgradnjo HE Mokrice, bomo padli v večno temo!« ZELO ZA
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

četrtek, 18. 02. 2021

Filmska srečanja: posnetek pogovora ob filmu Medena dežela

Gost februarskega srečanja na spletu je bil Gorazd Trušnovec, urbani čebelar in filmski kritik.

sreda, 03. 02. 2021

Filmsko srečanje v februarju: Medena dežela

Filmska srečanja začasno še domujejo na spletu. Spletnemu ogledu filma bo v sredo, 17. februarja, ob 11. uri sledil pogovor v živo z Ireno Matko Lukan in gostom Gorazdom Trušnovcem.

petek, 10. 07. 2020

Gremo pod zvezde na Ljubljanski grad

Film pod zvezdami, ki ga že deseto leto pripravljamo v soorganizaciji z Ljubljanskim gradom, bo med 16. julijem in 8. avgustom postregel z najbolj odmevnimi filmi pretekle kinematografske sezone, program pa smo, kot vsako leto, prepletli tudi s svežimi predpremiernimi naslovi in posebnimi projekcijami. Vstopnice v prodaji od 11. julija.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Dodatna projekcija

Morilci cvetne lune Killers of the Flower Moon

Martin Scorsese

petek, 29. 03. 2024 / 14:30 / Dvorana

Film Martina Scorseseja je epska kriminalna saga o nizu umorov med pripadniki plemena Osage na začetku dvajsetega stoletja, prikazana skozi nenavadno romanco med belim prišlekom Ernestom Burkhartom in staroselko Mollie Kyle. 

Zajeti v izviru – Slovenski otroci Lebensborna Zajeti v izviru – Slovenski otroci Lebensborna

Maja Weiss

petek, 29. 03. 2024 / 16:00 / Mala dvorana

Dokumentarec Maje Weiss pripoveduje zgodbe štirih ukradenih otrok, zadnjih še živečih slovenskih žrtev nacističnega rasnega programa Lebensborn.

Zbudi me Zbudi me

Marko Šantić

petek, 29. 03. 2024 / 18:30 / Dvorana

Nadvse aktualna zgodba o ksenofobiji, kolektivni izgubi spomina in iskanju novih začetkov. Dobitnik petih vesen na zadnjem Festivalu slovenskega filma, tudi za najboljši celovečerec.