Danes je blagajna odprta od 16:40 do 20:30 (odpre se čez 1 uro).
od 17. avgusta 2022

Dobri šef El buen patrón

Fernando León de Aranoa / Španija / 2021 / 120 min / španščina

Javier Bardem blesti kot »dobri šef« v trpki, a nadvse zabavni tovarniški satiri o sodobnih delovnih razmerjih. Šest nagrad goya, med njimi za najboljšega igralca, režijo in film.

režija Fernando León de Aranoa, scenarij Fernando León de Aranoa, fotografija Pau Esteve Birba, montaža Vanessa Marimbert, glasba Zeltia Montes, zvok Iván Marín, Pelayo Gutiérrez, Valeria Arcieri, produkcija Fernando León de Aranoa, Jaume Roures, Javier Méndez, igrajo Javier Bardem, Manolo Solo, Almudena Amor, Óscar de la Fuente, Sonia Almarcha, Fernando Albizu, Tarik Rmili, Rafa Castejón, Celso Bugallo, distribucija FIVIA – Vojnik

festivali, nagrade San Sebastián; šest nagrad goya, tudi za najboljši film; nagrada španskih filmskih kritikov (CEC) za najboljšega igralca in igralsko debitantko; španski kandidat za oskarja za najboljši mednarodni celovečerec; nagrada feroz za najboljšo komedijo, scenarij, igralca; nagrade platino za najboljši film, režijo, scenarij, igralca; Zürich; London; Palm Springs

IMDb

DVD filma je na voljo v naši Knjigarnici.

Fotografije

zgodba
Blanco je karizmatični, na videz dobrohotni lastnik družinske tovarne, ki se že desetletja ukvarja s proizvodnjo tehtnic. Zadnje čase je še posebej pod pritiskom, saj se poteguje za regionalno nagrado za poslovno odličnost. A le nekaj dni pred obiskom komisije, ko bi moralo biti vse popolno, se mora spopasti z maščevanjem odpuščenega delavca, depresivnim nadzornikom in novo, vse preveč privlačno in ambiciozno pripravnico … Blanco je pripravljen storiti vse, da bi znova dosegel ravnovesje in prejel nagrado …

iz prve roke
»[To je] tragikomična zgodba o porušenem delovnem ekosistemu, film brez junakov in zlobnežev, daleč od kakršnegakoli manihejstva. Trpka komedija, temno siva, skoraj črna. Jedek pogled na osebne in delovne odnose v družinskem podjetju, ki zaposluje nekaj sto delavcev. /…/ Dobri šef je portret razosebljanja in slabšanja delovnih odnosov, pokrajina časa, v katerem se zdi, da je logika dobička in prekarnosti z zemljevida zaposlovanja izbrisala staromodne koncepte, kot so solidarnost, etika ali skupno dobro. /…/ Verjamem, da je mogoče ustvariti kompleksen in umetniško ambiciozen film, ki pripoveduje o tem, kdo smo, o trenutku, v katerem živimo; in ki hkrati zabava, intrigira in vznemirja – vse to pa počne s humorjem, včasih z lahkotnostjo, včasih z ostrino, vendar brez odrekanja angažiranosti, resnici in poeziji. Film, ki v koreninah tistega, kar smo, išče hipotezo o nas, kakršni bomo nekoč postali. Film, ki ima odprto okno na ulico, ki se ukvarja z dogajanjem zunaj, na pločnikih države, kjer živimo; pa tudi v naših domovih, spalnicah, na naših delovnih mestih. /…/ Ljubosumje, zloraba, izdaja, moč, hlapčevstvo, rivalstvo, maščevanje, ambicije, seks in celo smrt – vse velike teme klasičnih tragedij – se prepletajo v zapleteni mreži interesov, nizkotnosti in ambicij v majhnem podjetju za proizvodnjo tehtnic, ki bi lahko stalo v katerem koli provincialnem mestu.«
– Fernando León de Aranoa

portret avtorja
Fernando León de Aranoa (Madrid, 1968) je po uspešni scenaristični karieri leta 1996 posnel režijski prvenec Familia, ki mu je prinesel nagrado goya za najboljšega mladega režiserja. Sledili so filmi Barrio (1998), Ponedeljki v soncu (Los lunes al sol, 2002), Princesas (2005) in Amador (2010), ki so skupaj poželi kar dvanajst goy, med njimi pet za najboljšo režijo in scenarij, nagrado za najboljši film in najboljšega režiserja na festivalu v San Sebastiánu, tri nagrade mednarodnega združenja filmskih kritikov FIPRESCI ter številne druge lovorike. Leta 2015 smo v Kinodvoru predvajali režiserjev šesti celovečerec Popoln dan (A Perfect Day, 2015), v katerem sta Benicio del Toro in Tim Robbins odigrala vlogi humanitarnih delavcev med vojno v Bosni. V slovenskih kinematografih smo si lahko ogledali tudi režiserjev naslednji igrani film Ljubiti Pabla (2017), ljubezensko zgodbo med novinarko (Penélope Cruz) ter zloglasnim kolumbijskim mafijcem in preprodajalcem drog Pablom Escobarjem (Javier Bardem). Dobri šef je bil premierno prikazan na festivalu v San Sebastiánu.

Aranoa je poleg tega avtor dokumentarcev Izbjeglice (1995) o bosanskih beguncih, Caminantes (2001), Buenas noches, Ouma (segment omnibusa Invisibles, 2007; nagrada goya za najboljši dokumentarni film), Política, manual de instrucciones (2016), pa tudi slikar, ilustrator in pisatelj.

kritike
»Film me je zabaval, mi pogosto izvabil nasmeh, včasih pa me celo spravil v glasen smeh. To so občutki, ki jih zelo cenim – tako v življenju kot v filmu. In ne spomnim se, da bi kakšen film v zadnjem času /…/ v meni sprožil tako osvobajajoč, radosten odziv. Dobri šef to doseže z inteligentnim in dovršenim scenarijem, z ironijo, nadihom zlobnosti in vrhunskim cinizmom /…/. Končni rezultat je izjemen. /…/ Dobri šef /…/ nas spomni, kako velik igralec je Javier Bardem. Film si je vredno ogledati že samo zaradi njegovega nastopa.«
– Carlos Boyero, El País

»Dobri šef z odličnimi dialogi in smešnimi situacijami v spomin prikliče klasično italijansko komedijo iz petdesetih in šestdesetih let, zlato dobo Dina Risija, Maria Monicellija in Pietra Germija. Koncentrat čiste kisline, zavit v bonbon, ki je po obliki osvežilen, po vsebini pa grenak. Takojšnja klasika /…/.«
– Carlos Loureda, Fotogramas

»Javier Bardem predstavi nov lik v svojem repertoarju očarljivih zlobnežev. V slogu, ki spominja na filmski sarkazem bratov Coen /…/, León de Aranoa spretno splete zgodbo o slabem obnašanju, ki se izdaja za dobro.«
– Jordan Mintzer, The Hollywood Reporter

»Nadvse zabavna satira /…/. Aranoa je ustvaril izvrsten film z odmevi Billyja Wilderja in Berlange, farso o življenju v provinci, delovnih razmerjih in stanju človeštva samega.«
– Juan Sardá, El Mundo

»Rentgenski posnetek delovnih razmerij je strašljiv, čeprav nam ga genialni León de Aranoa ponuja zavitega v zelo smešno črno komedijo, ki bi nedvomno zadovoljila tudi velikega Ettoreja Scolo, eno glavnih referenc v filmih madridskega režiserja. Smeh je seveda vedno dobrodošel, tudi tisti prisiljeni, ko ugotoviš, da se pravzaprav smeješ samemu sebi.«
– Mirito Torreiro, Fotogramas

»Film pripada Javierju Bardemu. Njegova igra premore globino in kompleksnost, ki se zdita kot z drugega sveta. Nastop, poln grimas, gest in dolgih pavz /…/ je resnično bravurozen, Bardemovi oboževalci pa so lahko prepričani, da bodo dobili točno tisto, po kar so prišli. /…/ Z vidika zapleta Dobri šef teče gladko in učinkovito kot dobro vodena tovarna. Spretno narejeni in nadvse zabavni film izzove številne nasmeške, poskrbi pa tudi za nekaj pravih izbruhov krohota.«
– Jonathan Holland, Screen Daily

»Politična angažiranost in družbena volja Leóna de Aranoe in Javierja Bardema ter njun izrazni talent so poskrbeli za nadvse zabaven klic k orožju.«
– Santiago Alverú, Cinemanía 

»Film želi ustvariti portret našega časa, pri čemer pa se dobro zaveda, da delavska realnost – za katero tu v resnici gre – ni več stvar pohlepnih delodajalcev in zavistnih proletarcev. Zdaj – nam pove film in celo Hegel – lahko sprevržena in samoizključujoča mehanika želje naredi vse. /…/ Vsi smo sužnji svoje želje po posedovanju. Pet zvezdic!«
– Luis Martínez, El Mundo

»Občinstvu prijazno črno komedijo je na svetovni premieri /…/ v San Sebastiánu pospremil glasen krohot. Film sloni na niansiranem in prepričljivem nastopu Javierja Bardema, ki skoraj vsak kader napolni s svojim subtilnim šarmom /…/.«
– Tom Grater, Deadline

Spletni ogled filma

Ne morete v kino? Ta film si lahko ogledate tudi na spletu.

Premiera filma Dobri šef na Kinodvorišču

Po razprodani premierni projekcij filma Dobri šef smo spoznavali delovanje kina in kino rekvizitov z ugibanjem njihove teže.

torek, 09. 08. 2022

Film pod zvezdami zaključen, s filmi spet na Kinodvorišču

S predpremiero filma Nak se je zaključil letošnji Film pod zvezdami, na katerem smo našteli prek 15.500 gledalcev! Z večernimi projekcijami smo ponovno na Kinodvorišču v atriju Slovenskih železnic: prvi je na vrsti glasbeni dokumentarec S cumbio naokrog iz cikla Druga godba v Kinodvoru, potem pa do sobote še Orkester, Nak in Elvis.

četrtek, 04. 08. 2022

Znižana cena vstopnice za tehtnice!

Za vse, ki ste po horoskopu tehtnica, cena vstopnice 3,80 €.

četrtek, 30. 06. 2022

Film pod zvezdami 2022

Poleti na Ljubljanskem gradu zasijejo tudi filmske zvezde. V sodelovanju z Mestno občino Ljubljana in Javnim zavodom Ljubljanski grad je Kinodvor znova pripravil izbor nekaterih najbolj odmevnih filmov kinematografske sezone, ki bodo od 14. julija do 6. avgusta na ogled v letnem kinu pod zvezdami. Na Grajskem dvorišču bodo prvo projekcijo na slovenskih platnih letos doživele štiri filmske delikatese.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Moja najljubša torta Keyke mahboobe man

Maryam Moghadam, Behtash Sanaeeha

ponedeljek, 07. 10. 2024 / 17:40 / Dvorana

Grenko-sladka zgodba o romanci poznih let s toplino in humorjem prikazuje življenje Irank za zaprtimi vrati. Film, ki so ga morali snemati na skrivaj, po režiserkinih besedah »slavi ženske, življenje in svobodo«.

Rojena v plamenih Born in Flames

Lizzie Borden

ponedeljek, 07. 10. 2024 / 20:00 / Dvorana

Formalno in politično radikalna futuristična fantazija o ženskem uporu, gverilsko posneta z dvesto dolarji v žepu na ulicah še ne gentrificiranega New Yorka, velja za klasiko in mejnik ameriškega feminističnega in underground filma osemdesetih let. Lizzie Borden je film snovala v dialogu z nastopajočimi (med njimi zasledimo režiserko Kathryn Bigelow), ki igrajo fiktivne različice samih sebe.

Stekleničarji Flašaroši

Nemanja Vojinović

ponedeljek, 07. 10. 2024 / 20:30 / Mala dvorana

Vizualno osupljiv opazovalni dokumentarec Nemanje Vojinovića je poklon živahni, pomembni, a nevidni skupnosti. Ekološki vestern, posnet na setu nekdanje zibelke evropske neolitske civilizacije, nastavi ogledalo sodobni kulturi množične potrošnje.