Izdana Haywire

Steven Soderbergh / ZDA / 2011 / 93 min / angleščina

Nekonvencionalni vohunski triler, v katerem nam Steven Soderbergh (Oceanovih 11, Romanca na poziv) predstavlja Gino Carano, šampionko ženskih mešanih borilnih veščin, v njenem prvem filmskem nastopu. Hitra, hladnokrvna in seksi tajna agentka na begu pred svojimi izdajalskimi delodajalci sproži neustavljivo poplavo napetih in zabavnih akcijskih prizorov – vratolomnih cestnih pregonov, divjih zasledovanj, srditih strelskih spopadov in uničujočih pretepov.

igrajo Gina Carano, Michael Fassbender, Ewan McGregor, Bill Paxton, Channing Tatum, Antonio Banderas, Michael Douglas, distribucija Karantanija cinemas

IMDb

zgodba
Nekonvencionalni vohunski triler, v katerem nam Steven Soderbergh (Oceanovih 11, Romanca na poziv) predstavlja Gino Carano, šampionko ženskih mešanih borilnih veščin, v njenem prvem filmskem nastopu. Hitra, hladnokrvna in seksi tajna agentka na begu pred svojimi izdajalskimi delodajalci sproži neustavljivo poplavo napetih in zabavnih akcijskih prizorov – vratolomnih cestnih pregonov, divjih zasledovanj, srditih strelskih spopadov in uničujočih pretepov.

kritike
»Izdana namreč še zdaleč ni običajna sodobna vohunska srhljivka, prej bi lahko rekli, da gre za subverzivni projekt, ki od znotraj dekonstruira ta, danes nadvse priljubljeni žanr.«
– Denis Valič, MMC RTV SLO

»Nedavno je posnel film katastrofe, Kužno nevarnost, ki ni izgledala tako, kot da jo je posnel režiser Oceanovih 11, ampak režiser Solarisa in Shizopolisa. Zdaj pa je posnel še akcijsko vendetto Izdana, ki ne izgleda tako, kot da jo je posnel režiser Erin Brockovich, ampak režiser Kafke in Cheja, ki ne zamudi nobene priložnosti, da bi bil drugačen od klišeja /…/ Mallory Kane – Jason Bourne v telesu Lare Croft – je ženska, ki ima dovolj moškega diktata. Še huje: dovolj ima moških, ki imajo vso moč, a potem kljub temu še spletkarijo, lažejo in goljufajo.«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

»Medtem ko v multipleksih kraljuje akcija v stilu risank in fotorealistična animacija, ki domala zanika zakone težnosti, Izdana /…/ filmsko nasilje znova vrača v okvire realnosti. /…/ Izdana je pravi turnir vojne spolov, živahnega tempa in z iskrivim smislom za črn humor.«
– Nick Pinkerton, The Village Voice

»Film, zasnovan na ritmih in pravilih sedemdesetih in šestdesetih. Če si lahko predstavljate akcijski film, v katerem se vsak spopad odvije z ‘ubij-ali-umri’ silovitostjo soočenja Connery vs Shaw /…/ iz filma Iz Rusije z ljubeznijo – in doumete, kaj v dobi digitalnih učinkov, ob uporabi škripcev in vrvi ter dvojnikov pomeni takšne vrste intenzivnost in energija /…/ – potem boste znali ceniti dober film, kakršen je Izdana
– James Rocchi, IndieWIRE

»Zadovoljstvo je videti režiserja z A-liste, ki si vzame čas in ustvari prvovrsten žanrski triler.«
– Roger Ebert

»Ob [Gini] Carano /…/ so vse druge igralke, ki so se lotile tovrstnih vlog, /…/ videti kot šarlatanke.«
– Todd McCarthy, The Hollywood Reporter

»To je Soderbergh, ki uspešno deluje zunaj mainstream udobja Oceanove franšize. /…/ Od njegove zvezdniške atrakcije ni mogoče odvrniti pogleda. /…/ Ravno ko se zdi, da Soderbergh ne more več prekašati svojih pirotehniških učinkov, se Mallory zaplete s Paulom (Fassbender), partnerjem, ki naj bi mu zaupala. Ha! Elegantno dublinsko hotelsko sobo uničita do tal in Soderbergh ne more skriti svojega navdušenja. In zakaj bi ga? In zakaj bi ga morali mi? /…/ Soderbergh se z Izdano približa svojemu cilju ustvariti ‘film s Pam Grier v režiji Alfreda Hitchcocka’.«
– Peter Travers, Rolling Stone

»Ta kick-ass akcijski triler je ženski odgovor na Bournove filme.«
Film Comment

»Zaplet Izdaneje tako v prvi vrsti zgolj poligon za Gino Carano, ki čisto sama izvaja vse spektakularne akcijske prizore, to pa je poleg ekonomično-realistične kamere in montaže /…/ prav tisto, kar film /…/ dviguje nad povprečje žanrskih vrstnikov. /../ Soderberghu je bila že večkrat pripisana redka zmožnost holivudskega avtorja, da zna pri izbiri svojih projektov spretno manevrirati med velikimi filmi za množice in tistimi manjšimi produkcijami, ki so po pravilu bolj osebne in nekonvencionalne narave /…/, toda kljub vsemu je ločnico med enimi in drugimi veliko težje potegniti, kot bi sodili na prvi pogled. Kot avtor namreč ostaja konsistenten tudi pri Izdani in vztrajno nadaljuje eksperimentiranje z nekaterimi koncepti, ki jih je raziskoval že v Romanci na poziv
– Matevž Jerman, Ekran

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno