Danes je blagajna odprta od 14:20 do 20:30 (odpre se čez 11:03).

Greta I Am Greta

Nathan Grossman / Švedska / 2020 / 98 min / švedščina, angleščina

Eno leto v življenju mlade podnebne aktivistke Grete Thunberg: od prve samotne stavke pred švedskim parlamentom do vzpona med globalne ikone.

režija Nathan Grossman, fotografija Nathan Grossman, montaža Hanna Lejonqvist, Charlotte Landelius, glasba Jon Ekstrand, Rebekka Karijord, produkcija Cecilia Nessen, Fredrik Heinig, nastopata Greta Thunberg, Svante Thunberg

distribucija Demiurg

festivali, nagrade Benetke (svetovna premiera); Toronto; Liffe

IMDb

DVD filma je na voljo v naši Knjigarnici.

Fotografije

zgodba
Avgusta leta 2018 se je petnajstletna Greta Thunberg z napisom »Šolska stavka za podnebje« prvič postavila pred švedski parlament. Najprej je sedela sama, počasi pa so začeli pristopati mimoidoči – in v naslednjih nekaj mesecih je plaha deklica z Aspergerjevim sindromom postala obraz globalnega gibanja. Režiser jo spremlja na srečanjih s svetovnimi politiki, odmevnih javnih nastopih in vse bolj množičnih uličnih protestih. Njegova kamera pa ujame tudi bolj intimne trenutke: sproščeni smeh v družinskem krogu, pisanje strastnega govora v hotelski sobi in soočanje s sovražnimi odzivi nasprotnikov, ki jo razglašajo za »histerično«, »depresivno« in »duševno bolno«. Dokumentarec doseže vrhunec z napornim dvotedenskim jadranjem na podnebni vrh Združenih narodov v New Yorku, kjer Greta svetovne voditelje nagovori z znamenitim »Kako si drznete!«.

zanimivosti
https://canyouhearus.org

iz prve roke
»Prijatelj, ki pozna družino Thunberg, mi je namignil, da Greta načrtuje majhen protest pred švedskim parlamentom. /…/ Zagledal sem jo, kako sedi sama s transparentom, in jo vprašal, ali ji lahko namestim mikrofon ter ji tisti dan sledim. /…/ Mislil sem, da bi lahko nastalo nekaj malega, morda pripoved o odraščanju za švedske volitve. Kako sem se motil!«
– Nathan Grossman

»Upam, da bo film ljudem pomagal razumeti, da smo v krizi. Sicer bi mi bilo mogoče bolj všeč, če bi se manj osredotočal name in bolj na znanost. Ampak razumem, da je to pač film. Mislim, da je Nathan hotel pokazati, kako absurdna je zvezdniška kultura, v kateri živimo. Ljudje so obsedeni z mano kot posameznico in aktivistko, namesto da bi pozornost usmerili v podnebje.«
– Greta Thunberg

kritike
»Grossmanov portret Grete Thunberg ni zanimiv le zato, ker se je režiser znašel na pravem mestu ob pravem času. /…/ Film prevzame predvsem zaradi slike, ki jo košček za koščkom sestavi o Greti sami. To namreč ni problemsko delo o podnebnih spremembah v slogu filmov Neprijetna resnica (An Inconvenient Truth) ali Pred potopom (Before the Flood). /…/ Greta je v svojem bistvu upanja polna, navdihujoča zgodba o deklici z Aspergerjevim sindromom, ki je svojo ‘drugačnost’ obrnila v prednost.«
– Lee Marshall, Screen Daily

»Film ne skuša naslikati popolnega portreta Grete Thunberg, ampak ponudi zvesto kroniko nekega izjemnega leta.«
– Rodrigo Perez, The Playlist

»Nevsiljiv portret Grete Thunberg, ki učinkovito razkrije osebo za mitom.«
– Jonathan Romney, The Guardian

»Film je prišel k nam v trenutku, ko je kriza zaradi koronavirusa prizemljila letala, ustavila gospodarstvo in z nekakšno srhljivo ironijo pripeljala do nenadnega zmanjšanja emisij ogljikovega dioksida, po katerem smo vsi tako hrepeneli. A ko nas covid ne bo več ogrožal, se bo podnebna kriza vrnila in spet zahtevala vso našo pozornost. Pričujoči dokumentarec predstavlja skromni prispevek k prizadevanjem.«
– Peter Bradshaw, The Guardian

»I Am Greta – po naše Greta – je odličen švedski doku o deklici, ki je sprožila globalno protestno gibanje. /…/ Ko se je na podnebni vrh odpravila s katamaranom, so rekli, da je teatralična, toda hej: resnica potrebuje teater. Suhi podatki brez interpretacije, brez zgodbe, ne letijo. In ko pravi, da bomo morali spremeniti način življenja, ima še kako prav. Zgodba o tem, da je neoliberalni kapitalizem brez alternative, preprosto ne drži več vode – bolj ko je namreč neoliberalni kapitalizem brez alternative, hujše in globlje so krize. Nalagajo se druga na drugo – od finančne, tehnološke (izrivanje delovne sile), politične (nezaupanje v demokracijo, politiko, razmah populizma) in energetske (presihanje naravnih virov, pitne vode) do demografske (staranje), podnebne (segrevanje planeta, dezertifikacija), pandemijske (covid-19) in mentalne (tesnoba, panika). Tudi tesnobe se nalagajo druga na drugo, ubijajo kolektivno imaginacijo in ustvarjajo apokaliptično občutenje sveta, ki zgodovini ne pusti, da bi se začela, ljudi pa sili, da si lažje predstavljajo konec sveta kot pa konec kapitalizma. Kapitalizem brez alternative je tako odvisen od kriz, da ne ogroža več le demokracije, temveč tudi samo preživetje človeštva.« ZA+
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

Dodatna gradiva
  • Greta

    Gradivo za učitelje in starše


petek, 09. 04. 2021

Pogovor po filmu Greta

Premiernemu predvajanju dokumentarca v četrtek, 8. aprila je sledil pogovor z režiserjem Nathanom Grossmanom, ki ga je vodil Toni Cahunek. Vabljeni k ogledu filma in pogovora!

Zemlja!

Ob predvajanju Grete vabljeni k raziskovanju okoljskih tem v paketu Zemlja! s filmi Bojevnica, Sol zemlje in To vse spremeni. Cena ogleda vseh filmov znaša 6,5 €.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Ingeborg Bachmann: potovanje v puščavo Ingeborg Bachmann – Reise in die Wüste

Margarethe von Trotta

torek, 19. 03. 2024 / 15:20 / Dvorana

Film o burnem razmerju med Ingeborg Bachmann, eno največjih nemško pišočih pesnic 20. stoletja, in slavnim dramatikom Maxom Frischem; zgodba o ženski in njeni neustavljivi želji po svobodi – tako v karieri kot v ljubezni.

Neskončni spomin La memoria infinita

Maite Alberdi

torek, 19. 03. 2024 / 16:50 / Mala dvorana

Srce parajoč in hkrati navdihujoč spomenik neuničljivi moči ljubezni. Film Maite Alberdi (Krt) je nominiran za oskarja v kategoriji najboljši dokumentarec.

Pošast Kaibutsu

Hirokazu Koreeda

torek, 19. 03. 2024 / 17:50 / Dvorana

V delu, ovenčanem z nagrado za najboljši scenarij v Cannesu, se z našimi prepričanji in pričakovanji mojstrsko poigrava eden velikih filmskih humanistov Hirokazu Koreeda (Tatiči). Njegova Pošast je zadnji film, za katerega je glasbo napisal lani preminuli maestro Ryuichi Sakamoto.