Danes je blagajna odprta od 14:00 do 21:00 (odprto še 02:40, tel: 01 239 22 17).

Projekcije filma

sobota, 09. 12. 2023 / 17:30 / Mala dvorana

Dodatna projekcija

Asset 1
od 27. junija 2023

Cesária Évora Cesária Évora

Ana Sofia Fonseca / Portugalska / 2022 / 95 min / portugalščina

Projekcije filma

sobota, 09. 12. 2023 / 17:30 / Mala dvorana

Dodatna projekcija

Asset 1
Dokumentarec s pomočjo doslej nevidenih arhivskih posnetkov in ekskluzivnih intervjujev z njenimi bližnjimi splete intimen portret »bosonoge dive«. Nagrada občinstva na festivalu IndieLisboa.

distribucija FIVIA – Vojnik

Uradna stran

zgodba
Cesária Évora je odraščala v skrajni revščini, se desetletja preživljala s prepevanjem
v lokalnih barih, dokler ni pri petdesetih letih nenadoma dosegla izjemne slave. Na svetovni glasbeni oder je ponesla žanr morna, tradicionalno glasbo Zelenortskih otokov, prežeto z melanholijo, hrepenenjem in »sodade«. Toda bogastvo in slava je nista spremenila, ostala je svobodna in neodvisna.

iz prve roke
»Da je treba o tej neverjetni Afričanki posneti film, sem se zavedela pred desetimi leti, dan po njenem pogrebu. Stala sem pred svojo hišo [nekaj korakov od Cesáriine] in videla žalost v očeh ljudi. Pomislila sem: koliko filmov govori o temnopolti ženski, stari čez petdeset let in živeči v Afriki, ki je postala mednarodna ikona in spremenila svojo državo? In kako se je uspelo revni črnki, stari in predebeli, uveljaviti v industriji, obsedeni z lepoto in mladostjo? Kot novinarka že dvajset let pripovedujem o ljudeh, zlasti o ženskah, pogosto Afričankah. Cesária je popolna zgodba – o ženski, ki se je uprla usodi in premagala vse predsodke. /…/ Ko sem začela snemati film, sem o njej slišala že veliko. Toda na intimnih posnetkih sem odkrila žensko, ki se zelo zaveda dogajanja okoli sebe. /…/ Spoznala sem, da je imela res močno družbeno zavest. In izvedela, da je sama sprejemala odločitve o svoji karieri. /…/ Zelo dobro je vedela, kaj počne. Čeprav ni poznala izrazov ‘žensko opolnomočenje’ ali ‘družbena zavest’, je imela oboje v svoji naravi. /…/ Proti predsodkom se je borila s svojim načinom življenja.«
– Ana Sofia Fonseca

kritike
»Bosonoga diva je dobila biografski film, ki si ga zasluži.«
– Jorge Leitão Ramos, Expresso

»Mešanica starih formatov, kot so celuloid, video, fotografije, zvočni intervjuji in posnetki koncertov, ustvarja bogato teksturiran film. /…/ Velika odlika filma je intimni pristop, ki osvetljuje pevkino izjemno kariero, hkrati pa ostaja blizu njenim osebnim bojem in zmagam.«
– Ian-Malcolm Rijsdijk, The Conversation

»Režiserka tako imenovano bosonogo divo prikaže kot prizemljeno žensko, ki se zaradi uspeha ni spremenila prav nič, samo vsem okrog sebe je naenkrat lahko pomagala, predvsem finančno, tudi sebi in si izpolnila največjo željo, namreč novo hišo zase in za svojo družino. Dokumentarec se precej osredotoča tudi na zgodbo Kapverdskih otokov. Na zgodovino, razslojenost družbe, ki je vse delila na bele in črne, pri čemer ni treba ugibati, kdo je bil privilegiran. Prav temnopolta Césaria, ženska, ki so jo domačini v mladosti zmerjali s prostitutko, pa je Zelenortske otoke pripeljala v zavest svetovne javnosti. Moč glasbe pač neprecenljiva.«
– Tesa Drev Juh, Radio Slovenija

»Rada je pila, kadila in pela, vse, kar je imela, je vedno delila z drugimi, njen glas je bil kristal tropske zamišljenosti, melanholične preciznosti, kolonialne izkušnje, odraščanja v sirotišnici, boja za zelenortsko neodvisnost, bitk z revščino in depresijo, strašne izoliranosti in senzualne opolnomočenosti, zelenortski mornarski bar je napolnila s takšno lahkoto kot Hollywood Bowl, pri petdesetih je bila »kraljica glasbe, a obenem tudi kraljica praznega žepa«, slavo – in prvo nominacijo za grammyja – pa je ujela tako pozno (pri dobrih petdesetih), da so se domačini spraševali, če bo sploh preživela svoj uspeh, a imela je tako dober smisel za humor, da bi preživela apokalipso. ZA«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

Spletni ogled filma

Ne morete v kino? Ta film si lahko ogledate tudi na spletu.

Druga godba v Kinodvoru

V četrtek, 8. junija, smo s premiero slovenskega filma Poletje ’91 odprli letošnje Kinodvorišče, letni kino v atriju Slovenskih železnic, ki bo ponovno prizorišče predstavitev glasbenih dokumentarcev iz cikla Druga godba v Kinodvoru.

Poletje se v Kinodvoru začne s Kinodvoriščem!

V Kinodvoru vsako leto poskrbimo, da lahko gledalci in gledalke med svoje aktivnosti na prostem dodajo – kino! Tudi v letu, ko praznujemo stoletnico kina na Kolodvorski, dvajseto obletnico art kina in petnajsto obletnico mestnega kina, se bomo s filmi najprej podali na Kinodvorišče, letni kino v atriju Slovenskih železnic, ki se skriva v notranjem dvorišču stavbe, nekoč palače Ljubljanski dvor.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Žirija se predstavlja: 4 zvezdnice Žirija se predstavlja: 4 zvezdnice

različne avtorice

torek, 28. 11. 2023 / 19:00 / Dvorana

Letos so članice žirije tudi štiri zvezdnice svetovne avtorske animacije: Alexandra Ramires, portugalska animatorska pesnica in članica kolektiva BAP, Naomi van Niekerk, južnoafriška mojstrica pripovedovanja v tehniki animiranja z ogljem, v Berlinu živeča Avstrijka Nikki Schuster, ki gradi animirane potopise z recikliranjem najdenih predmetov, in korejska avtorica Dahee Jeong, ki je bila za svoje poetične animacije nagrajena na najpomembnejših svetovnih festivalih.

Tekmovalni program I (2023) Tekmovalni program I (2023)

različni avtorji

torek, 28. 11. 2023 / 21:00 / Dvorana

Najboljši novi animirani filmi iz srednje in vzhodne Evrope se potegujejo za nagrado občinstva in veliko nagrado mednarodne žirije. Med režiserji najdemo tako legendarne animatorje kot avtorje prvencev in vse vmes.

Slepa vrba, speča ženska Saules aveugles, femme endormie

Pierre Földes

sreda, 29. 11. 2023 / 10:00 / Dvorana

Preplet več kratkih zgodb slovitega japonskega pisatelja Harukija Murakamija je magično popotovanje v globine človeške notranjosti.