Danes je blagajna odprta od 14:40 do 20:30 (odpre se čez 11:22).
22. LIFFe v Kinodvoru

Zrcalo Ayneh

Jafar Panahi / Iran / 1997 / 95 min

Film o snemanju filma s sledenjem dekletcu po teheranskih ulicah portretira sodobni Iran; širše družbene in politične implikacije se zarisujejo v dekličinih gestah.

režija Jafar Panahi, scenarij Jafar Panahi, fotografija Farzad Jadat, montaža Jafar Panahi, zvok Mohammad Reza Delpak, Yadollah Najafi, igrajo Mina Mohammad Khani (Mina), Kazem Mojdehi, Naser Omuni, M. Shirzadl, T. Samadpour

festivali, nagrade Locarno 1997 (zlati leopard), Istanbul (zlati tulipan), Singapur (nagrada za najboljšega azijskega režiserja)

Film o snemanju filma s sledenjem dekletcu po teheranskih ulicah portretira sodobni Iran; širše družbene in politične implikacije se zarisujejo v dekličinih gestah.    

Mino po nesreči pozabijo v šoli in tako je prisiljena iti sama domov, čeprav ne pozna svojega naslova. Sede na avtobus, za katerega se ji dozdeva, da bi lahko vodil do doma, a kaj kmalu opazi, da pelje v napačni smeri, kar jo še bolj ujezi. Prijazen šofer ji skuša pomagati, razdražena punčka pa izjavi: »Ne želim več igrati te vloge!« Film se nato prevesi v dokumentarec, v katerem se mlada igralka odloči, da noče več igrati svoje vloge in da mora tudi sama nemudoma domov. Filmsko prizorišče tako postane kaos, saj jo morajo filmarji in igralci loviti s kamero po ulicah Teherana.

Jafar Panahi
Rojen leta 1960 v Mianchu, Iran. Filmsko režijo je študiral na teheranski Univerzi za film in televizijo. Po šoli je za televizijo posnel številne kratke in srednjemetražne filme ter asistiral Abbasu Kiarostamiju pri filmu Pod oljkami. Svoj celovečerni prvenec Beli balon je posnel po Kiarostamijevem scenariju; v Cannesu je zanj prejel zlato kamero za najboljši prvenec. Z Ogledalom je leta 1997 zmagal na festivalu v Locarnu, s Krogom v Benetkah.

»Menil sem, da če se želimo občinstvu približati in z njim razviti dober odnos, moramo biti do njega odkriti in pošteni. Tako lahko gledalci ob gledanju filmov potegnejo vzporednice med tem, kar gledajo, in družbeno stvarnostjo, s katero se sami spopadajo. Spoštujemo razumske sposobnosti gledalcev. Ne omejujemo jih na perspektivo, kakršno želimo sami projicirati. Ne omejujemo jih, kot to počnejo komercialni filmi. V filmih puščamo celo nekaj odprtih vrzeli, da lahko razvijejo lastne zgodbe. Menim, da bi današnja kinematografija morala spoštovati občinstvo.«
– Jafar Panahi

filmografija (izbor)
1988 Yarali Bashlar (The Wounded Heads) (kratki dokumentarni)
1991 Kish (dokumentarni)
1992 Doust (The Friend/Prijatelj) (kratki)
1992 Akharin Emtehan (The Last Exam)
1995 Badkonake Sefid (The White Balloon/Beli balon)
1997 Ayneth (The Mirror/Ogledalo)
2000 Dayereh (The Circle/Krog)
2003 Talaye Sorkh (Crimson Gold)
2006 Offside (Ofsajd)
2010 The Accordion (kratki)
2011 This Is Not a Film

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Jutri je še en dan C'è ancora domani

Paola Cortellesi

petek, 20. 09. 2024 / 15:40 / Dvorana

Komična drama, navdihnjena z italijanskim neorealizmom, je osvojila srca gledalcev in v domači Italiji po gledanosti prehitela celo Barbie.

Gospodinjstvo za začetnike Domaḱinstvo za početnici

Goran Stolevski

petek, 20. 09. 2024 / 18:10 / Dvorana

Film, poln smeha, solz in neukrotljive energije, raziskuje univerzalne resnice o družini – tako tisti, v katero se rodimo, kot tisti, ki jo najdemo na poti.

Joan Baez: Jaz sem hrušč Joan Baez: I Am a Noise

Miri Navasky, Maeve O’Boyle, Karen O’Connor

petek, 20. 09. 2024 / 19:30 / Mala dvorana

Intimen dokumentarni portret, v katerem legendarna pevka in aktivistka neobičajno odkrito spregovori o svojem življenju na odru in za njim.