Danes je blagajna odprta od 14:20 do 20:30 (odpre se čez 10:11).

Zoran, moj nečak idiot Zoran, il mio nipote scemo

Matteo Oleotto / Italija, Slovenija / 2013 / 106 min

Štiridesetletni Paolo, zapit in aroganten možakar iz majhnega mesta v italijanski Furlaniji, mora nepričakovano prevzeti skrb za čudaškega nečaka iz Slovenije. Ko odkrije, da je petnajstletni Zoran pravi fenomen v metanju pikada, skuje načrt, kako bo z njegovo pomočjo obogatel ... Komedija je prejela nagrado občinstva v sekciji Teden kritike na Beneškem filmskem festivalu in nagrado za manjšinsko koprodukcijo na Festivalu slovenskega filma v Portorožu.

režija Matteo Oleotto, scenarij Matteo Oleotto, Daniela Gambaro, Pierpaolo Piciarelli, Marco Pettenello, igrajo Giuseppe Battiston, Rok Prašnikar, Teco Celio, Marjuta Slamič, Peter Musevski, Jan Cvitkovič, distribucija v Sloveniji Fivia – Vojnik

 

IMDb

zgodba
Štiridesetletni Paolo, zapit in aroganten možakar iz majhnega mesta v italijanski Furlaniji, mora nepričakovano prevzeti skrb za čudaškega nečaka iz Slovenije. Ko odkrije, da je petnajstletni Zoran pravi fenomen v metanju pikada, skuje načrt, kako bo z njegovo pomočjo obogatel … Komedija je prejela nagrado občinstva v sekciji Teden kritike na Beneškem filmskem festivalu in nagrado za manjšinsko koprodukcijo na Festivalu slovenskega filma v Portorožu.

kritike
»Dobrih starih italijanskih komedij, v katerih sta Bud Spencer in Terence Hill v saloonih lojzala in mikastila lokalne kavboje, že dolgo ni več, toda če hočete ujeti približek tega, potem si poglejte italijansko-slovensko multi-kulti komedijo Zoran, moj nečak idiot, v kateri saloon zamenja slovenska gostilna, mikastenje metanje pikada, Buda Spencerja bradati, omarasti Paolo, Terencea Hilla pa Zoran, njegov slovenski nečak, le da je bolj kot Hillu podoben Harryju Potterju, ki sreča Buda Corta iz Ashbyjeve klasike Harold in Maude. /…/ ZA.«
– Marcel Štefančič jr., Mladina

»[Paolo] se iz ‘grdega, umazanega, zlobnega’ preobrazi v dobrega in prijaznega strička. To je simpatična poteza, a le ena izmed mnogih (zlasti tistih, povezanih s koloritom in šegami majhnega kraja), ki prispevajo k temu, da je ta film tako posrečen.«
– Zdenko Vrdlovec, Dnevnik

»Oleotto je z vpeljavo takega, do zadnjega diha antipatičnega lika močno tvegal. A izzivu je bil kos. Še več, prav brezkompromisnost in doslednost, s katerima na platnu oživi ta zapleteni lik (pri čemer mu seveda pomaga odlični igralec Giuseppe Battiston), sta tisto, kar še najbolj fascinira. S čimer pa nočem reči, da tudi film kot celota ne preseneti /…/.«
– Denis Valič, Radio Ars

»Za produkcijsko, fabularno in emotivno prebujanje ustvarjalnega naboja regionalnega filma.«
– utemeljitev nagrade za najboljšo manjšinsko koprodukcijo na Festivalu slovenskega filma

»Oleotto je s trdno roko ter kamero, ki likom sledi, ne da bi se jim vsiljevala, /…/ zrežiral komedijo, osvobojeno časa in pravil, ki jih ponavadi povezujemo s tovrstnimi filmi.«
– Camillo de Marco, Cineuropa

»Odkritje Beneškega filmskega festivala.«
– Luca Pellegrini, Avvenire

»/…/ film postavi v ospredje melanholično plat z alkoholom prepojenega humorja /…/, ki pomaga izrisati nekaj odličnih človeških portretov ter ustvariti serijo sanj nekje med naivnim in ganljivim. Rezultat je komedija, ki jo odlikujeta izvirnost tematike in odlična igra celotne igralske zasedbe.«
– Paolo Mereghetti, Corriere della Sera

»Gre za enega tistih filmov, ki nedolžnost prezrtih opevajo z ironično in prefinjeno eleganco.«
– Natalia Aspesi, La Repubblica

»/…/ inteligentna komedija, ki daje prednost notranjemu življenju likov pred zunanjimi dejstvi. Zabaven in prepričljiv prvenec /…/.«
– Mariella Cruciani, CineCri

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Ingeborg Bachmann: potovanje v puščavo Ingeborg Bachmann – Reise in die Wüste

Margarethe von Trotta

torek, 19. 03. 2024 / 15:20 / Dvorana

Film o burnem razmerju med Ingeborg Bachmann, eno največjih nemško pišočih pesnic 20. stoletja, in slavnim dramatikom Maxom Frischem; zgodba o ženski in njeni neustavljivi želji po svobodi – tako v karieri kot v ljubezni.

Neskončni spomin La memoria infinita

Maite Alberdi

torek, 19. 03. 2024 / 16:50 / Mala dvorana

Srce parajoč in hkrati navdihujoč spomenik neuničljivi moči ljubezni. Film Maite Alberdi (Krt) je nominiran za oskarja v kategoriji najboljši dokumentarec.

Pošast Kaibutsu

Hirokazu Koreeda

torek, 19. 03. 2024 / 17:50 / Dvorana

V delu, ovenčanem z nagrado za najboljši scenarij v Cannesu, se z našimi prepričanji in pričakovanji mojstrsko poigrava eden velikih filmskih humanistov Hirokazu Koreeda (Tatiči). Njegova Pošast je zadnji film, za katerega je glasbo napisal lani preminuli maestro Ryuichi Sakamoto.