Danes je blagajna odprta od 14:30 do 21:00 (odprto še 05:24, tel: 01 239 22 17).
Festival stripa 2011

Varuhi Watchmen

Zack Snyder / ZDA / 2009 / 163 min / angleščina

Kompleksen, večplasten pustolovski krimič se odvija leta 1985 v paralelni Ameriki, v kateri so maskirani superheroji del vsakdanjega življenja navadnih smrtnikov, tempirana bomba atomskega somraka hladne vojne pa neutrudno tiktaka.

režija Zack Snyder, scenarij David Hayter, Alex Tse (po istoimenskem stripu Alana Moora in Dava Gibbonsa), fotografija Larry Fong, montaža William Hoy, glasba Tyler Bates, produkcija Lawrence Gordon, Lloyd Levin, Deborah Snyder, igrajo Patrick Wilson, Jackie Earle Haley, Malin Akerman, Billy Crudup, Matthew Goode, Jeffrey Dean Morgan, Stephen McHattie, distribucija v Sloveniji Karantanija cinemas

festivali, nagrade Nagradi saturn Ameriške akademije znanstvenofantastičnega, fantazijskega in horror filma za najboljši fantastični film in kostumografijo 2010.

IMDb Uradna stran

zgodba
V neki drugi Ameriki 80-ih let, kjer še vedno vlada zloglasni Nixon, živijo superjunaki med čisto navadnimi državljani. Večina se jih je že upokojila, a ko enega od Varuhov umorijo, maskirani vigilant in maščevalec pravice Rorschach ponovno zbere nekdanje sodelavce, legijo izobčenih junakov, od katerih le en premore resnične nadnaravne moči. Razkrivati začnejo široko razvejeno zarotniško mrežo, katere lovke segajo v njihovo skupno preteklost in ki prinaša katastrofalne posledice za prihodnost. Misija Varuhov je varovati človeštvo … A kdo to človeštvo varuje pred Varuhi?

Režiser vizualnih spektaklov 300 in Zora živih mrtvecev na velika platna prinaša zgodbo superjunakov kultne stripovske serije avtorja Alana Moora in ilustratorja Dava Gibbonsa.

Kompleksen, večplasten pustolovski krimič se odvija leta 1985 v paralelni Ameriki, v kateri so maskirani superheroji del vsakdanjega življenja navadnih smrtnikov, tempirana bomba atomskega somraka hladne vojne pa neutrudno tiktaka.

iz prve roke
»Varuhe sem prebral, ko so izšli v obliki grafičnega romana. Ampak nanje res nisem bil pripravljen. Rad sem imel stripe Alana Moora in zdelo se mi je super, da je ustvaril nekaj novih superjunakov. Nekje na polovici knjige pa sem pomislil: ‘Kaj za vraga se tu dogaja? Ti superjunaki so čisto zmešani.’ In ta občutek, ki me je zgrabil ob prvem branju, mi je ostal do danes. V tem duhu sem hotel posneti film in zato gledalec takoj po uvodni špici zasluti, da ga čaka nekaj bizarnega. V katerem filmu o superjunakih pa še srečate pesmi Boba Dylana? Pričakovali bi vse drugo: Rancid, Coldplay, karkoli – samo tega ne.«
– Zack Snyder, režiser

portret avtorja
Zack Snyder (rojen leta 1966) je ameriški režiser, scenarist in producent, ki se občinstvu predstavi s celovečernim režijskim prvencem, remakom Romerove Zore živih mrtvecev (Dawn of the Dead, 2004), zaslovi pa leta 2007 kot scenarist in režiser uspešnice 300, adaptacije istoimenske stripovske miniserije Franka Millerja. Za seboj ima tudi uspešno kariero režiserja oglasov in glasbenih videov, za katere je prejel številne nagrade. V slovenskih kinematografih smo si lahko letos ogledali Snyderjev najnovejši film, akcijski domišljijski triler Prikriti udarec – Beg pred resničnostjo (Sucker Punch, 2010).

o stripu
»
Obsežna, trda in inteligentna pripoved o skupini ostarelih superherojev, ki jo predsednik Richard Nixon prisilno razpusti, reaktivira pa se, ko nekdo začne pobijati njene člane, je mojstrovina, ki se sestavlja kot čudovit mozaik. Do skrivnostnega morilca pridejo kakopak prepozno, tako zanje kot za svet, jasno pa je, da je to nekdo izmed njih, ki ga je moč maske popolnoma zasvojila. Gre za najbolj dovršeno, najbolj verodostojno zgodbo o mitu superherojstva in mučnem poslanstvu, ki je prej nočna mora kot podoba vedno nasmejane pravice. Varuhi se v svetu superherojev naposled vprašajo, kdo hudiča nadzira nadzornike, poleg tega pa nam postrežejo še z edinstvenim psihološkim vpogledom v superherojski vsakdan, zmes šibkih, razrvanih, krvoločnih značajev, ki pod vplivom alter ega in brez kostuma postanejo tako čustveno kot mentalno nestabilni. /…/ Vse, kar iz teh emocionalno oropanih ljudi dela superheroje, je le zbirka socialnih špekulacij in političnih napak, ki jih sami pomagajo ustvarjati. Z njihovo pomočjo namreč ZDA zmagajo v Vietnamu, eden od njih uspešno izvede atentat na Johna F. Kennedyja, vsi skupaj pa pripomorejo, da je Richard Nixon že petič ameriški predsednik, nuklearni spopad z Rusi pa tik pred izbruhom.«
– Max Modic, maxmodic.com

»Poslušajte, devičniki. Me prav nič ne zanima, če niste še nikoli slišali za orgazmično priljubljen stripovski album scenarista Alana Moora in ilustratorja Dava Gibbonsa: čas je, da izgubite nedolžnost! Varuhi so s svojim paralelnim svetom podivjanih superherojev in z močjo obsedenih ameriških politikov na poti k jedrskemu uničenju povzdignili strip kot literaturo na povsem novo raven.«
– Peter Travers, Rolling Stone

 »… z intrigo in družbenopolitičnim nabojem prežeta zgodba o maskiranih borcih za pravico, pahnjenih v eksistencialni obup spričo sveta, ki ga je skoraj nemogoče rešiti in ki ga skoraj ni vredno reševati.«
– Justin Chang, Variety

»Najsijajnejši primerek popularne literature, kar jih poznamo.«
– Damon Lindelof, soavtor TV nadaljevanke Skrivnostni otok

 o filmu
»Film Varuhi, bombastična, apokaliptična, hiperkinetična ekranizacija kultnega stripa, ki je vzletel leta 1986 (via Alan Moore & Dave Gibbons), se dogaja v alternativni zgodovini, zato so lahko tudi sile, ki skušajo »zaščititi« tok te alternativne zgodovine, le hudo alternativne – maskirani superjunaki, vigilanti, ateistični Bogovi, ki so z enako lahkoto eliminirali JFK-ja in nastavljali latinoameriške hunte, ki so zgodovino zazibali v ameriški sen in ki jih je Nixon potem »upokojil«. /…/ No, ko Komik (Jeffrey Dean Morgan), eden izmed njih, pade z nebotičnika, se začnejo te odstavljene pošasti hladne vojne, ti »umazani triki« ameriške tajne diplomacije – sociopatski Rorschach (Jackie Earle Haley), utopistični Ozymandias (Matthew Goode), depresivni Nite Owl II (Patrick Wilson), seksi Silk Spectre II (Malin Akerman) – spet sestavljati, prepričani, da jih skuša nekdo kolektivno likvidirati, toda maske, ki jih snemajo, glave, ki jih odpirajo, geopolitika, ki jih je skorumpirala, morala, ki jih je raznesla, makiavelizem, ki jih je okužil, patologija, ki jih je požrla, in atomska masa, ki jim je posesala sen, ne morejo preprečiti, da se armagedonski 11. september ne bi zgodil leta 1985. Ta, ki Ameriko rešuje dovolj dolgo, pač slej ko prej dobi mizantropski, avtodestruktivni, svetopisemski božji kompleks – in spoznanje, da lahko Ameriko rešiš le tako, da jo uničiš, je logični sklep tega postbušističnega ringelšpila … Varuhi so konceptualni posthumanistični popkorn, cinični popart spektakel, pop nihilistični slamdance, ki čestita tako tistim, ki so izgubili vero v Boga, kot onim, ki so izgubili vero v človeštvo in reševanje človeštva. ZELO ZA«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

 »Na verodostojno ekranizacijo te kompleksne in naenkrat hudo aktualne stripovske sage smo morali ljubitelji čakati skoraj 25 let. A se je splačalo. /…/ Režiser Zack Snyder, ki je pred brutalnimi Varuhi briljantno ekraniziral Millerjevo špartansko sago 300, očitno obvlada svoj posel in je pri prevajanju iz stripovskega v filmski jezik izvrstno kos tudi najzahtevnejšim idiomom žanra in naracije.«
– Max Modic, maxmodic.com

 »Pristaši Moorovega prelomnega grafičnega romana … bodo trepetali od vznemirjenja ob sleherni sočni besedi in krvavem dejanju maščevanja, ki jih Snyder oživlja v svoji zvesti adaptaciji.«
– Justin Chang, Variety

»Varuhi, ki nihajo med zavestnim in nezavednim, nam na prvi pogled pripovedujejo zgodbo o svetu brez upanja, dokler ne pomislimo, ali ni to morda svet, v katerem živimo.«
– Mick LaSalle, San Francisco Chronicle

»Varuhi nas tudi v času, ko je na oblasti nov, priljubljen voditelj, opozarjajo, naj bomo previdni glede svojih domnevnih zaščitnikov. /…/ Moora je skrbelo, da bo ustvaril ‘eno veliko, vrelo in zapacano skledo semiotičnih špagetov’. No dobro, Snyderja bi moralo skrbeti še bolj. Ampak obstajajo tudi veliko hujše stvari, kot je preveč ambiciozen film.«
– Peter Travers, Rolling Stone

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Nesrečni fuk ali Nori pornič Babardeală cu bucluc sau porno balamuc

Radu Jude

četrtek, 27. 01. 2022 / 15:30 / Dvorana

Romunski režiser Radu Jude (Bravo!) ujame duha časa z eksplozivno mešanico formalne igrivosti, drznega humorja in ostrega političnega komentarja, ki razgalja hinavščino in predsodke v naši družbi. Zmagovalec zadnjega Berlinala.

Telesce Piccolo corpo

Laura Samani

četrtek, 27. 01. 2022 / 18:00 / Dvorana

Prvenec Laure Samani, obarvan z magičnim realizmom in postavljen na kruto furlansko podeželje z začetka 20. stoletja, je svetovno premiero doživel v prestižni sekciji Teden kritike v Cannesu, s Festivala slovenskega filma pa odnesel vesni za najboljšo manjšinsko koprodukcijo in fotografijo.

Krt El Agente Topo

Maite Alberdi

četrtek, 27. 01. 2022 / 18:30 / Mala dvorana

Nenavadna mešanica dokumentarca in detektivke, polna humorja, topline in slikovitih likov, nam pokaže, da nikoli ni prepozno za nove izzive in nova prijateljstva. Film je navdušil festivalska občinstva ter prejel nominacijo za oskarja za najboljši dokumentarec.