Od 31. marca 2011 na rednem sporedu

Še vedno sem tu I'm Still Here

Casey Affleck / ZDA / 2010 / 108 min / angleščina

Samouničenje kot konceptualna umetnost 21. stoletja? Možno, sta si rekla Joaquin Phoenix ter njegov prijatelj in svak Casey Affleck in se lotila t. i. mockumentarca, s katerim je Affleck potrpežljivo 'dokumentiral' propad filmskega zvezdnika.

režija Casey Affleck, scenarij Casey Affleck, Joaquin Phoenix, fotografija Casey Affleck, Magdalena Gorka, montaža Casey Affleck, Dody Dorn, glasba Marty Fogg, produkcija Casey Affleck, Joaquin Phoenix, Amanda White, nastopajo Joaquin Phoenix, Casey Affleck, Antony Langdon, Carey Perloff, Larry McHale, Ben Stiller, Jack Nicholson, Billy Crystal, Danny Glover, Bruce Willis, Robin Wright, Danny DeVito, distribucija v Sloveniji Demiurg

festivali, nagrade Uradna selekcija Benetke 2010. Uradna selekcija Toronto 2010. 13. Festival dokumentarnega filma, Cankarjev dom – sekcija Miti, ikone, mediji.

IMDb Uradna stran

zgodba
Joaquin Phoenix preklinja; Joaquin Phoenix se pretepa; Joaquin Phoenix snifa kokain s prsi prostitutke; Joaquinu se užaljeni asistent med spanjem podela na glavo … Še kaj? Seveda, Joaquin Phoenix leta 2008 – celo brez vednosti svoje agentke – napove dokončni umik iz sveta filma; namerava se posvetiti karieri hip hop glasbenika, pusti si gosto brado in dolge lase; predvsem pa se samouničuje, tako zasebno kot v javnosti, postane predmet posmeha, načrtovana raperska kariera propada …

Samouničenje kot konceptualna umetnost 21. stoletja? Možno, sta si rekla Phoenix ter njegov prijatelj in svak Casey Affleck in se lotila t. i. mockumentarca, s katerim je Affleck potrpežljivo ‘dokumentiral’ propad filmskega zvezdnika.

Kaj se je zgodilo Joaquinu Phoenixu? Kako se je ta dozdevno sramežljiv, angažiran igralec prelevil iz idola mladih deklet prek oskarjevega nominiranca v pop kulturno enigmo? Je šlo za živčni zlom? Oddih? Potegavščino? Dejstvo, da je za pozornost javnosti hkrati konkurirala zgodba Joaquina Phoenixa in njene številne interpretacije, medtem ko je Phoenix pred našimi očmi šele doživljal svojo preobrazbo, je očiten dokaz naše pospešene, podivjane kulture. Kljub svoji vseprisotnosti – od odmevnega nastopa v šovu Davida Lettermana do raperskih eskapad, ki so preplavile internet – pa je Phoenix svojim navdušencem predstavljal vse večjo uganko. Nihče se ni mogel toliko približati, da bi izvedel, kaj se resnično dogaja z vedno bolj nepredvidljivim igralcem. Nihče razen Caseya Afflecka …

iz prve roke
»Želim si, da ljudje ne bi toliko razglabljali o verodostojnosti in avtentičnosti filma, da ne bi vedno in topo spraševali: ‘Je vse to resnično?’ A ta odziv je verjetno boljši od brezbrižnosti. Picasso je nekoč rekel: ‘Umetnost je laž, ki govori resnico.’«
– Casey Affleck, režiser, koscenarist in koproducent

»Nikogar nisem nameraval zavajati. Ideja ‘prevare’ mi ni nikoli padla na pamet. /…/
Gre za sijajno igro, za predstavo kariere.«
– Casey Affleck v intervjuju za The New York Times

portret avtorja
Casey Affleck (rojen leta 1975) je ameriški filmski in gledališki igralec, pa tudi scenarist, producent in od nedavnega režiser. Od devetdesetih let dalje je odigral vrsto stranskih vlog v mainstream uspešnicah, kot so Van Santov Dobri Will Hunting (Good Will Hunting, 1997) ter Oceanovih 11, 12 in 13 (Ocean’s Eleven / Twelve / Thirteen, 2001 / 04 / 07) Stevena Soderbergha, in neodvisnih filmih, npr. Chasing Amy (1997). Prelomno leto 2007 mu je prineslo nominacijo za oskarja za najboljšo stransko vlogo v filmu Jesse James in strahopetni Robert Ford (The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford) Andrewa Dominika. V slovenskih kinematografih smo ga nazadnje videli v Winterbottomovem krimiču Morilec v meni (The Killer Inside Me, 2010), pred tem pa v romantični drami Zadnji poljub (The Last Kiss, 2006) režiserja Tonyja Goldwyna, v filmu Zbogom, punčka (Gone, Baby, Gone, 2007) v režiji brata Bena Afflecka in v Van Santovi nepozabni puščavski eksistencialni drami Gerry (2002), pod katero se je podpisal tudi kot koscenarist. Še vedno sem tu je njegov režijski prvenec. Poročen je s Summer Phoenix, sestro svojega najboljšega prijatelja Joaquina Phoenixa.

kritike
»Velika polemika na temo ‘Joaquin Phoenix’ – je čisto ubrisan ali zelo prebrisan?«
– Richard Corliss, Time

»Se dela Joaquin Phoenix norca? To je bodisi dokumentarec, ki mu je uspelo ujeti hollywoodski eksces v njegovi najbolj sramotni nečimrnosti, ali pa igralska predstava kariere. Kakorkoli že, vrata v zvezdniško kulturo je odprl na stežaj. Brez dvoma Brando svoje generacije.«
– Joshua Rothkopf, Time Out New York

»Posnetek morda najdaljšega in najbolj javno odmevnega performansa v zgodovini … Fascinanten eksperiment.«
– Leslie Felperin, Variety

»Če je film prevara, si njegovi avtorji zaslužijo oskarja za ustvarjalnost. Zdi se do skrajnosti odkrit in resničen, na gledalca naredi nepozaben vtis.«
– Rene Rodriguez, Miami Herald

»Phoenixovo početje je polno vznemirljive blaznosti. Komaj čakam naslednji veliki nastop.«
– David Edelstein, New York Magazine

»Potegavščina gor ali dol, Phoenix svojo vlogo odigra brez zavor, kar nas privede k vprašanju, ki si ga sam zastavi na začetku dokumentarca: Igra igralec vlogo ali vloga igralca?«
– Sherri Jennings, The Washington Post

»Osupljivo. Nisem mogel odvrniti pogleda. Ta film vam bo spodnesel tla pod nogami.«
 – Peter Travers, Rolling Stone

»Brezkompromisno odkrit, strašljiv, spreten, omamen in skrajno zanimiv.«
– Owen Gleiberman, Entertainment Weekly

»Film učinkuje kot portret samoizpraševanja in krize igralca, a pravzaprav kar vsakogar, naveličanega nad svojim zdajšnjim delom in vanj neprepričanega ter negotovega pred novimi izzivi. A če je domneva, da je vse le Phoenixova in Affleckova igra, je vseeno vprašanje, ali v njej ni tudi nekaj resnice, saj je Phoenixov film, ki ga sam predstavlja ravno v času snemanja pričujočega dokumentarca, to pa je romantična drama Ljubimki (2008), za zdaj po navedbah še zmerom njegov zadnji. Konec koncev je zgovorna tudi njegova izjava že iz časa druge nominacije za oskarja leta 2006 v glasbeno-biografski drami Hoja po robu za glavno vlogo legendarnega ameriškega glasbenika Johnnyja Casha (po prvi nominaciji leta 2001 za stransko vlogo v slavnem Gladiatorju), da nove filme snema zato, ker zmeraj sovraži zadnjega, ki ga je naredil, in skuša popraviti svoje napake.«
Uroš Smasek, Večer

»Pred tremi leti smo v naših kinematografih gledali film Bob Dylan: 7 obrazov ali, kot se je imenoval v izvirniku, Ni me (I’m Not There). /…/ Naslov psevdodokumentarca Še vedno sem tu verjetno ni odziv na dylanovski ‘ni me’, vsekakor pa je zanimivo izpostaviti, da se filma istega problema – odcepljenosti medijske podobe, ki je vedno do neke mere režirana, od svoje žive podlage – lotevata iz dveh nasprotnih gledišč. Prvi poskuša skozi Dylanovo ‘odsotnost’ izpostaviti problem kot tak, drugi pa je upodobitev banalnosti, ki nastane, če človek, ki gradi svojo medijsko podobo, problema ne razume.«
Dušan Rebolj, Slovenske novice

—–

What happened to Joaquin Phoenix? How did the seemingly shy, intense actor go from young heartthrob to two-time Academy Award nominee to pop culture mystery? Was it a breakdown? A retreat? A hoax? It’s a testament to our accelerated culture that both the Joaquin Phoenix story and its interpretations jostled for attention as Phoenix transformed himself before our eyes. As ubiquitous as he was – appearing famously on Late Night with David Letterman and testing his rap skills at a series of live performances that went viral on the internet – Phoenix became more and more enigmatic for his fans.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno