Danes je blagajna odprta od 17:30 do 21:00 (odpre se čez 03:28).

Romanca na poziv The Girlfriend Experience

Steven Soderbergh / ZDA / 2009 / 77 min / angleščina

Romanca na poziv je prvi nepornografski film igralke Sashe Grey, ki je poprej nastopila v skoraj dvesto pornografskih filmih.

režija Steven Soderbergh, scenarij David Levien, Brian Koppelman, fotografija Steven Soderbergh (pod psevdonimom Peter Andrews), montaža Steven Soderbergh, glasba Ross Godfrey, produkcija Gregory Jacobs, Marc Cuban, Todd Wagner, igrajo Sasha Grey, Chris Santos, Philip Eytan, Timothy Davis, David Levien, Glenn Kenny, Mark Jacobson, Ted Jessup, Peter Zizzo, Vincent Dellacera, Jim Kempner, Alan Milstein

festivali, nagrade Tribeca 2009. Sundance 2009. Sydney 2009. LIFFe 2009 (sekcija Kralji in kraljice).

IMDb Uradna stran

zgodba
Pet dni v življenju Chelsee, ekskluzivnega, sofisticiranega dekleta na poziv za petičneže z Manhattna, ki svojim strankam poleg seksa ponuja tudi pogovor in družbo. Za zajetno vsoto denarja je Chelsea pripravljena hliniti pravo romantično zvezo. Ker je v svojem poslu uspešna, zasluži 2000 dolarjev na uro, in ker ima fanta, ki sprejema njen življenjski slog, se ji zdi, da ima popoln nadzor nad svojim življenjem. Toda če se ukvarjaš s poslom, pri katerem spoznavaš veliko ljudi, nikoli ne veš, na koga naletiš. Eden od novih klientov postane tudi njen zaupnik in Chelsea začne v njem prepoznavati človeka, s katerim bi lahko ustvarila resnično razmerje.

Eklektična študija vseh vrst transakcij vsakdanjega življenja in pogled v drobovje kapitalizma s pornodivo Sasho Grey v vlogi dekleta na poziv, ki bi naredilo vse, da ohrani položaj najboljše v svojem poslu.

zanimivosti
Romanca na poziv je prvi nepornografski film igralke Sashe Grey (rojene leta 1988), ki je poprej nastopila v skoraj dvesto pornografskih filmih. Porno diva, ki je poleg tega še igralka, pisateljica, fotografinja, transgresivna umetnica in eksperimentalna glasbenica, je strastna ljubiteljica filmov francoskega novega vala. Preden je izbrala svoj današnji umetniški psevdonim, se je celo poigravala z adaptacijo imena nekdanje soproge Jean-Luca Godarda, Anne Karine. Medtem ko priimek Grey, kot razkrivajo intervjuji, nosi dve konotaciji: prva je Wildov lik Doriana Graya, druga Kinseyev spekter seksualnosti – od homoseksualnosti do heteroseksualnosti z vmesno sivo (ang. grey) cono.

»Storitev ‘romanca na poziv’ navadno vključuje bolj oseben odnos od tistega, ki ga nudi klasično dekle na poziv ali poklicna spremljevalka.«
Wikipedia

iz prve roke
»Film je pomenil priložnost za poigravanje z različnimi predstavami o vrednosti. Kako določimo vrednost neke stvari? In če jo določimo, zakaj je v industriji spolnih storitev treba za poljubljanje plačati visoko dodatno ceno? Za kaj tu gre? To je tista stvar, ki jo dajejo dekleta na poziv, prostitutke pa ne. Poljubljanje ni dovoljeno. To je nekaj popolnoma drugega. Tukaj plačujejo mastne denarje za ljubkovanje, in menim, da je to zelo zanimivo.«
Steven Soderbergh, režiser

portret režiserja
Steven Soderbergh se rodi leta 1963 v Atlanti. Po končani srednji šoli dela kot samostojni montažer, režira kratke filme in piše scenarije. Leta 1989 prejme zlato palmo za svoj celovečerni prvenec Seks, laži in videotrakovi ter tako s šestindvajsetimi leti postane najmlajši zmagovalec v zgodovini prestižnega festivala v Cannesu. Leta 2001 s filmom Preprodajalci osvoji tudi oskarja. Rad raziskuje različne filmske zvrsti in eksperimentira z novimi snemalnimi tehnikami. Za njegov obsežen opus je značilno, da visokoproračunske uspešnice, v katerih praviloma nastopajo velike zvezde, kombinira z manjšimi, bolj osebnimi filmi. Filme, ki jih režira, praviloma tudi sam posname in montira.

filmografija
1989 Seks, laži in videotrakovi (Sex, Lies, and Videotape)
1991 Kafka
1993 King of the Hill
1995 Underneath
1996 Grey’s Anatomy
1996 Schizopolis
1998 Daleč od oči (Out of Sight)
1999 Hladnokrvnež (The Limey)
2000 Erin Brockovich
2000 Preprodajalci (Traffic)
2001 Oceanovih enajst (Ocean’s Eleven)
2002 Full Frontal
2002 Solaris
2004 Eros (korežiser)
2004 Oceanovih dvanajst (Ocean’s Twelve)
2005 Zgodilo se je v tovarni punčk (Bubble)
2006 The Good German
2007 Oceanovih trinajst (Ocean’s Thirteen)
2008 Che
2009 Romanca na poziv (The Girlfriend Experience)
2009 Špicelj! (The Informant!)

kritike
»Sociološka metafora pa je tudi Romanca na poziv, Soderberghov nizkoproračunski projekt, ki je v celoti posnet z RED ONE digitalno kamero. Nelinearna, eliptična zgodba o Chelsei, dekletu na poziv za newyorške petičneže, je subtilna filmska izjava o recesijski pustinji divjanja kazino kapitalizma. Slednjo avtor kultnega neodvisnega filma Seks, laži in videotrakovi ekranizira v Chelseinem portretu, naslikanem postopoma, kot kolaž, ki često uhaja iz gledalčevega vidnega polja – kot da bi Soderbergh želel opozoriti na psihološke karakteristike sodobnega subjekta, vrženega v svet izpraznjenosti in odtujenosti. Režiserjev fokus na Chelsieno poklicno dejavnost pa še zdaleč ni naključen. Spolnost je osrednji dispozitiv moderne oblasti, ki zaradi nadzora populacije spodbuja prav diskurz o spolnosti. Prav s tem pa ta postane šifra individualnosti, ki omogoča analiziranje in hkrati dresiranje. Pa vendar se Soderbergh reproduciranju tovrstnega produkta bio-oblasti izmakne z distanciranim, nemoralizirajočim komentarjem zapacanih ostankov predrtega balona iluzorne kapitalistične gotovosti, katerim očitno še kar ni in ni videti konca.«
Nina Cvar, Radio Študent

»Ko ravno ne snema x-najstega nadaljevanja podvigov Oceanove tolpe ali kakšnega sorodnega studijskega triumfa gosposke forme nad substanco, Steven Soderbergh fizično poprime za video kamero, se obda z naturščiki in preizkuša meje potrpljenja svojih financerjev ter, bolj pomembno, obrazcev klasičnega narativnega kina. Po enkratnem filmu Zgodilo se je v tovarni punčk (2005) zdaj še tišje preseneča z Romanco na poziv, dnevnikom newyorške prostitutke, ki ni fascinanten zgolj kot hrbtna, naturalistična plat Čednega dekleta, temveč predvsem kot eden prvih (ameriških) filmov, ki zakoličijo zeitgeist letošnje globalne ekonomske krize. Radikalno eliptično naracijo povezuje (ne tudi osmišlja) prva nepornografska vloga legendarne Sashe Grey, ki s svojo plastičnostjo in intrigantno dilemo, ki se ob tem poraja, nenehno grozi, da bo pogoltnila film: gre za izjemen igralski nastop ali dokumentarno-avtobiografsko prispodobo? Bržkone kar oboje hkrati: tako vase zaverovano intimno beležko kakor angažiran portret kapitalizma kot prostitucije.«
Jurij Meden, Delo

»Steven Soderbergh, ki je pred dvema desetletjema udaril na filmsko sceno s seksi voajeristično dramo Seks, laži in videotrakovi, je tokrat posegel na področje najstarejše obrti na svetu. In čeprav se marsikomu zdi, da tu ni prehude umetnosti, temu seveda ni tako. V času kapitalizma je vse dober biznis, najboljše v poslu pa so poleg tega, da so lepotice, ki znajo skrbeti za svoje telo, tudi izvrstne in razgledane sogovornice, odlične poslušalke ter za povrh še uspešne poslovne ženske. Režiser je glavno vlogo namenil seksi pornozvezdnici Sashi Grey, ki je dokazala, da njene igralske sposobnosti presegajo zgolj nudenje telesnih užitkov, obenem pa film jasno pokaže, da je v ‘gnilem’ kapitalizmu pač vse biznis. Za dobre usluge se pač dobro plača. A dokler gre za biznis in seks, je še vse v redu, ko pa se vmešajo čustva, ljubezen in vsakdanje življenjske situacije, potem kaj hitro nastanejo problemi.«
24ur.com

»In tretji filmski velikan, čigar delo je [na LIFFu 2009] vredno ogleda, je Steven Soderbergh s filmom Romanca na poziv. Gre za enega najbolj eksperimentalnih filmov režiserja, ki se je v filmsko zgodovino zapisal s Seksom, lažmi in videotrakovi, v zadnjih letih pa se je s Preprodajalci, Oceanovih enajst in dvanajst ter Solarisom uvrstil med holivudske zvezde stalnice. Romanca na poziv je nizkoproračunski film s porno igralko Sasho Grey v glavni vlogi; pripoveduje o življenju dekleta na poziv za petične stranke, ki je pripravljeno za dva tisoč dolarjev na uro hliniti celo romantično zvezo.«
Manca G. Renko, Razgledi.net

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Zadnjič

Motoristi The Bikeriders

Jeff Nichols

četrtek, 25. 07. 2024 / 18:30 / Dvorana

Film Jeffa Nicholsa (Zaklonišče, Mud, Loving), navdihnjen s fotografsko študijo chicaških motoristov Dannyja Lyona iz leta 1968, je portret testosteronske, mačistične, z bencinom zapacane in v usnje odete subkulture ameriškega Srednjega zahoda, hkrati pa univerzalna zgodba o iskanju identitete in pripadnosti.

Joan Baez: Jaz sem hrušč Joan Baez: I Am a Noise

Miri Navasky, Maeve O’Boyle, Karen O’Connor

četrtek, 25. 07. 2024 / 19:45 / Mala dvorana

Intimen dokumentarni portret, v katerem legendarna pevka in aktivistka neobičajno odkrito spregovori o svojem življenju na odru in za njim.

Caravaggieva senca L’ombra di Caravaggio

Michele Placido

četrtek, 25. 07. 2024 / 21:00 / Dvorana

Uporniški in nemiren, pobožen in razuzdan, neodvisen in transgresiven: Caravaggio, kakršnega razkrije Michele Placido, je prekleti umetnik izjemnega talenta; rock zvezda daleč pred svojim časom; upornik brez razloga, ki se mora soočiti s posledicami lahkomiselnega življenja.