Danes je blagajna odprta od 14:00 do 21:00 (odprto še 52 minut, tel: 01 239 22 17).
Na sporedu od 25. maja 2015.

Mama je ena sama Mama je ena sama

Miha Čelar / Slovenija, Avstrija, Hrvaška / 2014 / 60 min / slovenščina

Mama je ena sama je delno animirani komični dokumentarec o tipično slovenskem arhetipu mučeniško-posesivne matere ter o maminih sinčkih, med katere sodijo tudi nekateri izmed najznamenitejših Slovencev.

režija Miha Čelar, scenarij Miha Čelar, Tatjana Knežević, fotografija Rožle Bregar, Uroš Hočevar, montaža Urban Potočnik, glasba Miha Stabej, zvok Robert Sršen, Miha Stabej, animacija Gregor Kocjančič, oblikovanje lutk Barbara Stupica, Miha Čelar, animacija lutk Branko Vižintin, Jonas Žnidaršič, Max Čelar, izdelava kostumov Selma Hasanagić, producent Miha Čelar, izvršni producent Sašo Kolarič, producent za RTV SLO Jaka Hemler, odgovorni urednik dokumentarnega programa Peter Povh, produkcija Astral Film, koprodukcija produkcijska skupina Mangart, RTV SLO, sofinancer Slovenski filmski center, v sodelovanju z DOK Leipzig (Nemčija), Balkan Documentary Centre (Bolgarija), Institute of Documentary Film (Češka), nastopajo Tatjana Knežević, Svetlana Makarovič, dr. Andrej Perko, dr. Martina Žmuc Tomori, Saša Einsiedler, Alenka Puhar, Irena Brunec Tebi, dr. Alja Adam, Lili Gavrilović, Andrej Kožar, distribucija v Sloveniji Astral Film

festivali, nagrade Otvoritveni film – DOKUDOC, Maribor. Tuzla. FSF, Portorož.

zgodba
Tatjana Knežević, učiteljica angleščine in voditeljica na radiu Študent, se pri svojih triintridesetih letih odloči poiskati primernega slovenskega fanta, s katerim bi si lahko ustvarila družino. Ko za nasvet vpraša vilo, ki pred ljubljansko mestno hišo izpolnjuje božične želje, ji ta odgovori, da bo svojega slovenskega moškega dobila šele takrat, ko bo premagala njegovo »Srčno kraljico«. Tatjana kot nekakšna Alica v čudežni deželi naleti na »Slavoja Zajčka«, ki jo s pomočjo ugank popelje v svet vsakovrstnih slovenskih moških. Kmalu odkrijemo, da je patološki odnos z mamo zaznamoval celo najbolj znamenite med njimi: pesnike, pisatelje, pevce, novinarje, politike, pa tudi tatove in serijske morilce.

Mama je ena sama je delno animirani komični dokumentarec o tipično slovenskem arhetipu mučeniško-posesivne matere ter o maminih sinčkih, med katere sodijo tudi nekateri izmed najznamenitejših Slovencev.

iz prve roke
»Slovenci smo narod z nenehno spreminjajočo se identiteto. Brez enotno sprejete zgodovinske kontinuitete in brez narodnih junakov. Celo najmočnejša med pravljičnimi junaki, Martin Krpan in Peter Klepec, sta se potem, ko sta opravila z nepridipravi, vrnila domov k svojima mamama. /…/ Dokumentarec Mama je ena sama razgalja psihološki profil slovenskih moških, ki jim slovenska družba sledi in se tako ali drugače po njih ravna. Na koncu pa gledalcu postavlja vprašanje, ali so vsi ti ‘slovenski možje’, ki so jih v nas vgradili naš šolski sistem, naša razcepljena zgodovina in pa sodobni mediji, res pravi vzor, ki mu v današnjih časih še velja slediti. /…/ Ni nujno, da se ljudje s tabo strinjajo, a če ti uspe, da jih nasmeješ, jih s tem razorožiš in pripraviš do tega, da ti prisluhnejo.«
– Miha Čelar

portret avtorja
Miha Čelar, rojen leta 1970 v Ljubljani, kot režiser deluje od začetka devetdesetih let. Med njegova dela sodijo igrani celovečerni film Amir (2002) ter dokumentarci Filmsko popotovanje Božidarja Jakca (1993), Kdo se boji dr. Ruglja (2009), Hitlerjeva biblija (2011) in Moj čudoviti um (2013). Je soustanovitelj družbe za filmsko produkcijo Astral Film.

kritike
»/…/ intrigantno nenavaden in duhovit dokumentarec /…/. Kljub temu da se loteva zahtevne tematike, pa ton filma ni akademski, temveč hudomušno iskren in poln pikrega humorja. /…/ Film najbolje deluje na ravni simbolnega. Glavna pripovedna linija je skozi množico simbolov lepo zaokrožena, dopolnjujejo pa jo tudi premišljeni stranski odvodi, ki obravnavani tematiki vnašajo nujno širino. Mama je ena sama izstopa tudi na ravni filmske forme. Uvodni napisi izdajo, da gre za dokumentarno povest, kar že samo po sebi implicira, da ne gre za tipičen dokumentarni film. Zgodba je izmišljena, vendar v njej nastopajo resnične osebe. Preplet realnih in fiktivnih elementov, različnih žanrskih pristopov od komedije do grozljivke nadgradi še premišljena uporaba arhivskih posnetkov in animacije – zabavni lutkovni elementi in miniaturne stop-motion mojstrovine mladega animatorja Gregorja Kocjančiča v film prinesejo celo nekaj montypythonovske absurdnosti. /…/ Več kot dobrodošel slovenski film, všečen gledalcu, ampak slednjega ne podcenjuje, pač pa ga, nasprotno, uspe pripraviti do razmisleka o tem, na kakšnih zatohlih temeljih pravzaprav stoji naša država. Skratka film, ki si zasluži mesto tako na listi letošnjih najboljših filmov kot na listi prelomnih domačih dogodkov.«
– Ana Šturm, Ekran

»Kdor pričakuje akademske, socialno psihološke uvide, ga bo film razočaral. Pred očitki o privlečenosti za lase, se film zaščiti z žanrsko samooznačbo slovenska dokumentarna povest. Prednost njegovega pristopa zato ni v spoznanjih, ki jih na podlagi intervjujev in drugega napaberkovanega gradiva ponudi, temveč v sproščenem, ironičnem iskrivem odnosu do problematike ki bi jo morda kakšen drug slovenski filmski avtor znal pregnesti v čisto resno, morbidno, socialno dramo.«
– Urban Tarman, RA ARS

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Stan in Olio Stan & Ollie

Jon S. Baird

sreda, 24. 04. 2019 / 19:00 / Dvorana

Izjemna John C. Reilly in Steve Coogan nas popeljeta na poslednjo turnejo legendarnih Stana in Olia ter pokažeta, kaj pomeni pravo prijateljstvo.

Putinove priče Svideteli Putina

Vitalij Manskij

sreda, 24. 04. 2019 / 20:00 / Mala dvorana

Manskij, ukrajinski režiser, ki zadnja leta živi v prostovoljnem izgnanstvu v Latviji, je imel ob političnem vzponu Vladimirja Putina kot dokumentarist ruske državne televizije prost dostop do novega vladarja ruskega imperija.

Dvojna življenja Doubles vies

Olivier Assayas

sreda, 24. 04. 2019 / 21:00 / Dvorana

Film francoskega auteurja Olivierja Assayasa (Oblaki nad Sils Mario) je duhovita, pronicljiva in gostobesedna zgodba o seksu, lažeh in literaturi v hitro spreminjajočem se digitalnem svetu.