Danes je blagajna odprta od 14:00 do 20:30 (za danes zaprto).
Na sporedu od 8. septembra 2015.

Ljubezenska odiseja Ljubavna odiseja / Happily Ever After

Tatjana Božić / Hrvaška, Nizozemska / 2014 / 83 min / angleščina, hrvaščina, nizozemščina, ruščina

režija Tatjana Božić, scenarij Tatjana Božić, Alexander Goekjian, fotografija Ton Peters, montaža Boudewijn Koole, glasba Alex Simu, produkcija Boudewijn Koole, Iris Lammertsma, Nenad Puhovski, Lidija Zelović, nastopajo Tatjana Božić, Rogier Kappers, Pavel Kraminov, Frank Mueller, Jacob Nell, Vjeran Pavlinić, Daria Aslamova, distribucija v Sloveniji Demiurg

festivali, nagrade Svetovna premiera na festivalu v Rotterdamu. Posebna omemba žirije – Sarajevo. Posebna omemba žirije – LET'S CEE, Dunaj. ZagrebDox. MakeDox. Milano.

IMDb

zgodba
Režiserka Tatjana Božić po vrsti neuspelih poskusov znova odkrije ljubezen svojega življenja. Ko pa ji zopet grozi, da bo šla zveza po zlu, se zave, da mora obrniti nov list. Tokrat ji mora uspeti. Zato se odloči obiskati peterico svojih bivših v Moskvi, Hamburgu, Londonu in Zagrebu, da bi ugotovila, zakaj ji je v vsakem razmerju spodletelo. S krepko dozo samoironije in iskrene strasti razgalja svoje pretekle zveze in sooča sebe ter svoje bivše ljubimce z vso kompleksnostjo in nelagodjem sodobne ljubezni.

Ljubezenska odiseja je duhovit, intimen in neusmiljeno odkrit avtoportret hrvaške dokumentaristke Tatjane Božić, ki se v odločnem iskanju svetega grala trajne ljubezni odpravi po poteh razpadlih zvez.

iz prve roke
»Po nizu neuspešnih razmerij sem sklenila, da se te teme lotim na humoren način. V pogovoru s prijateljicami sem dobila občutek, da je ženska vedno tista, ki opravi težaško delo v odnosu, ki se žrtvuje, če hočete. Temu sem se hotela posvetiti v filmu. Nato pa sem spoznala Rogierja. Za oba je bila to ljubezen na prvi pogled in že v nekaj tednih sem bila noseča in se preselila na Nizozemsko. Žarišče filma se je premaknilo. Ni šlo več za odnose na splošno, pač pa za vprašanje, kaj se moram naučiti o sebi, da bi lahko najina zveza uspela. Film ni bil več tisto, kar sem si začrtala. Na začetku sem mislila, da bom posnela lahkoten, duhovit film, ki bo nagovarjal ženske kot take. Mislim, da še vedno nagovarja veliko žensk, toda zdaj gre veliko globlje. Še vedno je precej smešen, ampak hkrati je to zdaj čustveni tobogan, na katerem doživljam svoje vzpone in padce.«
– Tatjana Božić, režiserka in soscenaristka

portret avtorice
Tatjana Božić (1971, Karlovac) je v devetdesetih študirala novinarstvo in nato filmsko režijo v Moskvi. Za diplomski kratki dokumentarni film Provincijalke (v sorežiji s Frankom Muellerjem) je leta 1996 prejela nagrado za najboljši ruski dokumentarni film na festivalu v Jekaterinburgu. Kot avtorico jo zanimata kreativni dokumentarni pristop in kombinacija različnih filmskih form in zvrsti. Režirala je več kot 20 dokumentarnih kratkometražcev, kot režiserka in snemalka pa dela tudi v televizijski produkciji. Na Hrvaškem je leta 1999 soustanovila neprofitno produkcijsko hišo Fade In. Trenutno živi in dela v Amsterdamu.

kritike
»Božićevi, ki se je rodila na Hrvaškem v komunistični Jugoslaviji, danes pa živi na Nizozemskem, uspe osvetliti tudi nekaj duhovitih neskladij med različnimi kulturnimi koncepti ljubezni, od vročekrvne balkanske strasti do z vodko prepojenega ruskega fatalizma in mlačnega severnoevropskega pragmatizma. Vase zatopljeni dokumentarec dramatične Tatjane Božič, ženske ognjenih las in rahlo patološke fiksacije na romantični perfekciji, bo preizkusil potrpljenje marsikaterega gledalca – nekateri kritiki so film ostro kritizirali prav zaradi njegovega narcisizma. Toda režiserka svojim skrajno osebnim zgodbam, s tem ko jih umesti v svobodno prepleten kolaž arhivskega in sodobnega video materiala, podeli veliko mero univerzalnosti. /…/ Ljubezensko odisejo poživljajo slikoviti potopisni posnetki in niz tiho rotečih ženskih obrazov, posnetih na ulicah Londona in Moskve. /…/ Kljub svoji brezsramni samozagledanosti je dokumentarno-dnevniška izpoved Tatjane Božić vendarle privlačen film in čudovito iskren izliv srca.«
– Stephen Dalton, The Hollywood Reporter

»Duhovit, a neusmiljen film, v katerem se režiserka vrača po poti preteklih razmerij, z lahkoto nagovori gledalca, saj gre za tematiko, ki nam je vsem dobro znana. /…/ Film je (kot pravi hrvaški naslov) neke vrste odiseja skozi preteklost režiserkinega ljubezenskega življenja. Kot večina od nas tudi Božićeva išče ‘pravo ljubezen’, toda film se sprašuje, kaj je pravzaprav ‘resnično’ v romantičnem odnosu. Kolikšno težo sploh pripisujemo realnosti, ko smo zaljubljeni – in kaj realnost pravzaprav je, kaj so naša pričakovanja in koliko se ta odmikajo od predstav našega partnerja.«
– Vladan Petković, Cineuropa

»Grenko-sladka dokumentarna komedija o 20 letih ljubezenskih (ne)uspehov režiserke Tatjane Božić /…/. Kot lik Billa Murrayja v Jarmuschevem filmu Zlomljeni cvetovi je tudi režiserka sklenila, da obišče svoje bivše ljubimce. Oborožena s kamero in zvrhanim košem poguma se odpravi na svojo ljubezensko odisejo križem Evrope, od Moskve do Londona, Hamburga in Zagreba, da bi odkrila, zakaj je vsaka njena zveza obsojena na propad.«
Jutarnji list

»Brezkompromisni dokumentarec bo morda pravo razodetje za mnoge moške in ženske, ki svojega življenja še niso podvrgli temeljitemu razmisleku.«
– Mariska Graveland, De Filmkrant

»Film se dotakne ravno pravih univerzalnih vrednot. Sreče v življenju ne moreš načrtovati; zakaj nekatere stvari ne uspejo, ostaja skrivnost. Ljubezenska odiseja nima odgovorov na vsa vprašanja. Življenje pač ni pravljica.«
– Ulrik van Tongeren, Ravage Webzine

»Popotovanje, polno presmešnih, melanholičnih in bridkih trenutkov.«
– Jon Jonoski, Movie Scene

»Duhovit, odkritosrčen in zlahka prepoznaven.«
Trotse Moeders

»Ljubezenska odiseja Tatjane Božić je natančen dokumentarni portret neke ljubezenske odisejade, ki preseneti z nenavadno objektivno držo, ustrezno odmerjenim čustvenim nabojem in dinamičnim, vendar tehtnim prepletanjem sekvenc s katerimi uspe ustvariti simbolično, včasih tudi poetično razsežnost obravnavane snovi. Brez dvoma bo številne pritegnila predvsem sama tematika filma. Vendar pri tem nikakor ne smemo pozabiti, da gre za izredno premišljeno delo s suvereno filmsko govorico, ne glede na to, da gre za režiserkin celovečerni prvenec.«
– Matej Juh, RA ARS

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Fant in čaplja Kimitachi wa do ikiru ka

Hayao Miyazaki

petek, 26. 04. 2024 / 15:40 / Dvorana

Veliki Hayao Miyazaki se vrača z globoko osebno, avtobiografsko navdahnjeno fantazijo o življenju, smrti in ustvarjanju. Film, poln dih jemajoče lepote, nagajivega humorja in nežne melanholije, je prejel letošnjega oskarja za najboljši animirani celovečerec.

Duhovnica Duhovnica

Maja Prettner

petek, 26. 04. 2024 / 17:00 / Mala dvorana

Film spremlja svobodomiselno evangeličansko duhovnico Jano, ki se sooča z življenjsko dilemo, ali naj zapusti duhovniški poklic. 

Kri moje ljubezni Love Lies Bleeding

Rose Glass

petek, 26. 04. 2024 / 18:15 / Dvorana

S steroidi naphana in s krvjo prepojena zgodba o ljubezni in maščevanju. Nasilen, mračno humoren in seksi kvirovski triler z bombastičnim finalom.