Danes je blagajna odprta od 12:00 do 20:30 (odprto še 03:25, tel: 01 239 22 17).
od 9. februarja 2022

Junak Ghahreman

Asghar Farhadi / Iran, Francija / 2021 / 127 min / perzijščina

Rahim prestaja zaporno kazen zaradi neodplačanega dolga. Med dvodnevnim izhodom skuša z zlatom sumljivega izvora upnika prepričati v umik tožbe. Toda stvari ne gredo po načrtih ... Iranski režiser Asghar Farhadi, dvakratni dobitnik oskarja za najboljši tujejezični film (Ločitev, Trgovski potnik), je za Junaka prejel veliko nagrado žirije v Cannesu.

igrajo Amir Jadidi, Mohsen Tanabandeh, Fereshteh Sadrorafaii, distribucija FIVIA – Vojnik

IMDb

DVD filma je na voljo v naši Knjigarnici.

Fotografije

iz prve roke
»V iranskih medijih se občasno pojavijo zgodbe o povsem običajnih ljudeh, ki v vsakdanjem življenju naredijo nekaj zelo nesebičnega. Zaradi tega humanega dejanja se za nekaj dni znajdejo v središču pozornosti, potem pa hitro utonejo v pozabo. Tovrstne zgodbe o vzponu in padcu so me zelo zanimale. /…/ Kot povsod po svetu imajo družabni mediji tudi v Iranu ključno mesto v življenju ljudi. Gre za precej nov pojav, vendar je njegov vpliv tolikšen, da se je težko spomniti, kakšno je bilo življenje prej. /…/ V iranski družbi je po mojih izkušnjah to še očitnejše kot drugod. Mislim, da je stvar mogoče pojasniti z družbeno-političnimi razmerami v državi. /…/ Iran je zaprt prostor, kjer nimaš svobode, da bi spregovoril in povedal svoje mnenje. /…/ Zdi se mi, da se v naši državi pogovori na družabnih omrežjih bolj kot kjerkoli drugje vrtijo okoli družbenih in političnih vprašanj. /…/ Ljudje družabne medije pri nas morda potrebujejo bolj kot v svobodnejših družbah. /…/ V iranski družbi ugled pomeni vse. Od mnenja drugih ljudi je odvisna tvoja svoboda, pa tudi tvoje možnosti. Toda ljudje niso samo njihov ugled, ljudje so ambivalentni. Junak govori o človeku, ki je pripravljen žrtvovati vse, samo da bi ohranil svoj ugled.«
– Asghar Farhadi

kritike
»Kaj pomeni biti pravi junak v času, ko se zaradi družabnih omrežij petnajst minut slave zdi velikodušna ocena? Če veš, da ravnaš prav – ali je sprejemljivo malo zaigrati in prikrojiti resnico, da bi druge prepričal o svoji pristnosti? In kaj storiti, kadar bi varovanje lastne časti pomenilo onečaščenje nekoga drugega? Ta in druga moralna vprašanja iranski režiser Asghar Farhadi v svojem novem filmu preplete v nadvse prepričljivo dramo, ki sloni na izjemnem osrednjem nastopu Amirja Jadidija /…/. V tej zgodbi ni nihče popoln, nihče ni zgolj negativec; in medtem ko naši sumi o Rahimu naraščajo in upadajo, mi, gledalci, postanemo čustveno središče nenehno spreminjajočih se sivih območij.«
– Lee Marshall, Screen Daily

»Nič ni bolj obscenega od dobička, ki je vgrajen v ‘dobra dejanja’, in nič ni bolj kapitalističnega in sebičnega od nesebičnosti, sugerira Junak, v katerem Asghar Farhadi, avtor Preteklosti, Trgovskega potnika in oskarjevske Ločitve, sprofilira laži, iluzije, sprenevedanje, moralna jecljanja in nenehno samooglaševanje, ki so potrebni, da človek preživi kapitalizem in vse njegove perverzije – kulturo slave, teror imidža, družbo spektakla, politiko nadzorovanja in avtokratski, totalitarni bazar. V kapitalizmu se je nemogoče osvoboditi. Kapitalizem deli in vlada – v tako kafkovsko polarizirani družbi pa je vse težje moralno ravnati. To, da si dober, ni več dovolj. ZA«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Moonage Daydream Moonage Daydream

Brett Morgen

sreda, 05. 10. 2022 / 17:45 / Dvorana

Film, ki se izmika žanrskim oznakam, nas odpelje na osupljivo avdiovizualno popotovanje skozi življenje in delo Davida Bowieja, enega najbolj plodovitih, vplivnih in neulovljivih umetnikov našega časa. Premiera na zadnjem festivalu v Cannesu.

Zadnjič

Dobri šef El buen patrón

Fernando León de Aranoa

sreda, 05. 10. 2022 / 20:30 / Dvorana

Javier Bardem blesti kot »dobri šef« v trpki, a nadvse zabavni tovarniški satiri o sodobnih delovnih razmerjih. Šest nagrad goya, med njimi za najboljšega igralca, režijo in film.

Ne puščaj sledi Żeby nie było śladów

Jan P. Matuszyński

četrtek, 06. 10. 2022 / 17:15 / Dvorana

Resnični primer policijskega nasilja iz časa komunistične Poljske postane snov za mračno, napeto dramo, navdihnjeno s političnimi trilerji novega Hollywooda.