Danes je blagajna odprta od 09:00 do 20:30 (odprto še 10:21, tel: 01 239 22 17).

Bojna sekira Bone Tomahawk

S. Craig Zahler / ZDA / 2015 / 132 min / angleščina

S. Craig Zahler, pisatelj, glasbenik in direktor fotografije, z režijskim prvencem brez truda pokaže, da imamo opraviti z inteligentnim, duhovitim scenaristom in do kraja suverenim režiserjem. Toda še več, Bojna sekira je absolutni unikat: križanec žilavega vesterna in kanibalske grozljivke, ki jemlje svoja žanra smrtno resno ter zamenja parodiranje in samoironijo sodobnih vestern komedij s pristnim in nepričakovanim duhom optimizma (Bright Hope …), humorja in človekoljubnosti. In Kurt Russell se že dogo ni počutil tako doma kot v Bojni sekiri. To ni repriza Wyatta Earpa, to je vrnitev h Carpenterju. Snake Plissken is alive and well.

režija in scenarij S. Craig Zahler, fotografija Benji Bakshi, montaža Greg D'Auria, Fred Raskin, glasba Jeff Herriott, S. Craig Zahler, igrajo Kurt Russell, Patrick Wilson, Matthew Fox, Richard Jenkins, Lili Simmons, David Arquette, Sid Haig, Sean Young

festivali, nagrade Austin Fantastic Fest, Sitges (najboljša režija in najboljši film po izboru kritike), Rotterdam, London

IMDb

Ko ljudožersko pleme ugrabi prebivalce mesteca Bright Hope na Divjem zahodu, se nenavadna skupina revolverašev pod vodstvom šerifa Franklina Hunta poda v reševalno akcijo. Toda sovražnik je bolj surov in mogočen, kot so si možje sprva predstavljali. Kurt Russell vodi zvezdniško misijo (Patrick Wilson, Matthew Fox in sijajni Richard Jenkins) v smrtno nevarnost, jetništvo in nekaj precej humornih zapletov.

S. Craig Zahler, pisatelj, glasbenik in direktor fotografije, z režijskim prvencem brez truda pokaže, da imamo opraviti z inteligentnim, duhovitim scenaristom in do kraja suverenim režiserjem. Toda še več, Bojna sekira je absolutni unikat: križanec žilavega vesterna in kanibalske grozljivke, ki jemlje svoja žanra smrtno resno ter zamenja parodiranje in samoironijo sodobnih vestern komedij s pristnim in nepričakovanim duhom optimizma (Bright Hope …), humorja in človekoljubnosti. In Kurt Russell se že dogo ni počutil tako doma kot v Bojni sekiri. To ni repriza Wyatta Earpa, to je vrnitev h Carpenterju. Snake Plissken is alive and well.

»Nikoli še nisem posnel kakšnega teh čisto neodvisnih filmov. Ko sem prebral, da bo zagotovo postal kultna klasika, sem se pošteno nasmejal. Zdaj to za filme, v katerih igram, rečejo že vnaprej! Med vrsticami to pomeni, da filma ne bodo uspešno promovirali, da ga ne bo nihče razumel, da kritiki ne bodo vedeli, v katero kategorijo naj ga vtaknejo, in bo po desetih minutah potonil v pozabo. Posnel sem precej filmov, ki spadajo v to kategorijo. Posneli smo jih, bili so napačno razumljeni ali preprosto tako drugačni, da niso ustrezali normativom. Sem spadajo Escape From New York, Big Trouble in Little China, Used Cars, pa tudi Overboard in Tombstone. Vsaj deset sem jih posnel! In s tem ni nič narobe. Mislim, da bo tudi Tarantinov Death Proof padel v to kategorijo. K meni prihajajo ljudje, ki niso filma nikoli videli, ker preprosto niso slišali zanj. Mislim, da se bo nekaj takega pripetilo tudi Bojni sekiri. Veliko ljudi ne bo niti slišalo za ta film. Prišel bo in odšel. Toda popolnoma sem prepričan, da bodo ljudje čez petnajst let pristopili k meni in rekli: ‘Veš, kaj sem pravkar videl? Bojno sekiro! Bilo je fantastično, človek! Kaj za vraga je ta film?’ … Stvor je prišel ven isto leto kot E.T., ampak mi smo imeli vesoljca, ki ga večina publike ni mogla gledati! To je bila zgodba o paranoji, ki jo je z izjemno veščino posnel mojster. Ampak takrat je bil edini odziv ‘Kaj za vraga pa je to? Kako sploh rečete temu žanru?’ Danes velja film za absolutno klasiko. Spada med grozljivke najvišjega ranga. … Velik del življenja sem gravitiral k tem filmom in Bojna sekira je eden izmed njih.«
– Kurt Russell 

»Zahlerjev prvenec, žanrski križanec Bojna sekira, je presenetljivo robusten vestern – film z očitnim pomežikom Johnu Fordu, ki spremlja četverico popotnikov na reševalni misiji –, dokler v nekem trenutku ne skrene v povsem drugo smer in postane bolj podoben grozljivki. Tovrstni žanrski hibridi se redko posrečijo, zato je učinek Bojne sekire še toliko bolj impresiven. Dejstvo, da je tako soliden film s tako močno zasedbo komaj dosegel kinodvorane, je simptomatičen dokaz, kako majhno vrednost studii pripisujejo vesternu … Nekoč cvetoč žanr je postal izključno stvar neodvisnežev s filmi, kot so The Salvation, Slow West, The Keeping Room in zdaj Zahlerjev prvenec. Glede na kakovost tega filmskega kvarteta to očitno ni nič slabega. Morda smo celo sredi renesanse neodvisnega vesterna.«
– Brian Tallerico, www.rogerebert.com

»Pri 132 minutah se morda zdi, da si Bojna sekira preveč privošči, toda prav muhaste digresije Zahlerjevega scenarija – skozi katere z otipljivim užitkom krmari izkušena zasedba na čelu s Kurtom Russllom – so najbolj dragocena plat filma, ki se z vsem srcem preda svoji lastni bizarnosti.«
– Guy Lodge, Variety

»Bojna sekira je čistokrven vestern, je čistokrvna grozljivka, in ko združi oba žanra, postane nekaj čisto drugega, kar se izkaže za velik užitek.«
– Oliver Lyttelton, The Playlist

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Polž na potepu na kitovem repu The Snail and the Whale

Max Lang, Daniel Snaddon

sobota, 27. 11. 2021 / 10:00 / Dvorana

Čarobno potovanje majcenega polža in velikanskega kita po širnem sinjem morju. Avtorji filmov Zverjasec in Palčič nam prinašajo novo animirano pravljico, posneto po istoimenski slikanici Julie Donaldson in Axla Schefflerja.

Kinobalon / Novo na sporedu

Pozabljeni božič Snekker Andersen & Julenissen: Den Vesle Bygda som Glomte at det var jul

Andrea Eckerbom

sobota, 27. 11. 2021 / 15:30 / Dvorana

Božična zimska pravljica, v kateri radovedna, neustavljiva deklica Eliza spoznava čarobnost davno pozabljenega božiča. Film po znani norveški božični zgodbi Alfa Prøysena.

Samo do 28. novembra!

Morena Murina

Antoneta Alamat Kusijanović

sobota, 27. 11. 2021 / 17:45 / Dvorana

Zgodba o dekletu, ki se v navidezni idili s soncem obsijane jadranske obale spopada z mračnimi silami patriarhata. Film mlade hrvaške režiserke, pod katerega se kot direktorica fotografije podpisuje Hélène Louvart (Nikoli redko včasih vedno, Srečen kot Lazzaro), kot izvršni producent pa Martin Scorsese, je prejel prestižno nagrado zlata kamera za najboljši prvenec v Cannesu.