Danes je blagajna odprta od 16:30 do 21:00 (odpre se čez 10:45).

Ahedino koleno Ha'berech

Nadav Lapid / Francija, Izrael, Nemčija / 2021 / 109 min / hebrejščina

Izraelski režiser prispe v odročno vas na skrajnem koncu puščave, da bi predstavil enega svojih filmov. Tam spozna uslužbenko ministrstva za kulturo ter se poda v dve že vnaprej izgubljeni bitki: eno proti smrti svobode v svoji državi in drugo proti smrti svoje matere. Film Nadava Lapida (Sinonimi) je osvojil nagrado žirije na festivalu v Cannesu.

igrajo Avshalom Pollak, Nur Fibak, Yoram Honig, Lidor Ederi, Yonathan Kugler, Yehonathan Vilozni, Naama Preis, distribucija FIVIA – Vojnik

festivali, nagrade Cannes 2021 (nagrada žirije)

IMDb

Fotografije

iz prve roke
»Naslov se nanaša na Ahed Tamimi, palestinsko študentko in protestnico. Z družino živi v majhni vasi na Zahodnem bregu. Rodila se je in odraščala pod izraelsko okupacijo. Ko je skupina vojakov poskušala vdreti v njeno hišo, je enega od njih udarila, zato so jo aretirali in za devet mesecev zaprli. To se je zgodilo leta 2018, ko je imela šestnajst let. Njena zgodba je v Izraelu in arabskem svetu sprožila veliko razburjenja. Za Palestince je postala junakinja, za Izraelce pa teroristka. Izraelski član kneseta je na Twitterju izjavil, da bi jo morali ustreliti v koleno. Zgodbo sem hotel začeti prav s tem – s kolenom, ki je nekaj, kar v filmih redko vidimo. Morda res ni najlepši del telesa, je pa prava kombinacija moči in krhkosti. Všeč mi je bila tudi referenca na Clairino koleno (Le genou de Claire) Erica Rohmerja. S spremembo imena sem film postavil v določeno obdobje, v čas Ahed Tamimi. Svet Ahedinega kolena je drugačen od Clairinega, zgodba se namreč dogaja v sedanjosti. Dandanes pa skušajo Ahedam po vsem svetu zlomiti kolena, zato moraš iti, kamorkoli že je treba, in jih posneti /…/. Izraelski filmski ustvarjalci imajo ambivalenten odnos do svoje države, kar je posledica tistega znamenitega stavka: ‘Razmere tukaj so zapletene.’ V tem stališču /…/ sem sčasoma začel videti nekakšno apatijo, umetniški in politični kliše. Gre za odnos do domovine, ki niha med ljubeznijo in sovraštvom. Vsi se ujamemo vanj. Problem pa je v tem, da kakršenkoli film že posnameš o Izraelu, bo ta država vse bolj nora in skrajna.«
– Nadav Lapid

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Trikotnik žalosti Triangle of Sadness

Ruben Östlund

ponedeljek, 05. 12. 2022 / 17:30 / Dvorana

Švedski satirik Ruben Östlund (Višja sila, Kvadrat) svoje strupene bodice tokrat uperi v svet visoke mode in ekonomsko privilegiranih ter ustvari divje zabavno farso, v kateri se razredna hierarhija obrne na glavo in razkrije tržna vrednost lepote. Zlata palma na zadnjem festivalu v Cannesu.

Septembrska klasa Septembrska klasa

Igor Šterk

ponedeljek, 05. 12. 2022 / 21:00 / Mala dvorana

Dokumentarni film Igorja Šterka je portret generacije, ki se je s področja vse Jugoslavije septembra 1987 zbrala v majhni kasarni na otoku Vis, da bi odslužila 365 dni v JLA.

Zločini prihodnosti Crimes of the Future

David Cronenberg

torek, 06. 12. 2022 / 17:00 / Dvorana

Zločini prihodnosti so futuristični film noir, s katerim se David Cronenberg vrača k svojim body horror koreninam, hkrati pa raziskuje teme umetnosti, tehnologije, evolucije in ekologije.