Danes je blagajna odprta od 14:00 do 21:00 (odpre se čez 11:08).
Kino-koncert: This Is Not A Lost Film By Khavn

Kino-koncert: This Is Not A Lost Film By Khavn

Kino-koncert s Khavnovo živo glasbeno spremljavo na elektronskih orglah in tolkalih obsega »trilogijo izgubljenih filmov«, Filipiniana, Aswang (1933) in Juan Tamad Goes To The Moon (1898), ter izsek iz celovečerca Nitrate: To The Ghosts Of The 75 Lost Philippine Silent Films (1912–1933). Glasba in film: Khavn De La Cruz. Vstop prost.

Filipiniana, 2016, 13′
nastopajo: Khavn, Ian Lomongo, Robin Palmes, Raul Funilas, Kelly DeLa Cruz, Leocaccio XXIII

Zgodovina je mrtva krava v lijaku, ki se izdaja za razglašeni fagot, pojoč podoknice razpolovljeni luni, ki so jo spodjedla pričakovanja, a ne tako velika, da bi novi cesarji sklanjali svoje odsekane glave, toda trije kolači so vedno boljši od treh centov v tem divje vrtečem se svetu, ki kukajoče kljuva bebave race za polnočni prigrizek na begu.

Aswang (1933), 2017, 7′
nastopajo: Khavn, Kristine Kintana, Daniel Palisa, Lily Nicolas-Cruz

Prvi film, posnet na Filipinih, ki je vseboval zvočno sled, je bil Ang Aswang (Vampir) Georgea Musserja. Musser je leta 1932 v državo uvozil 50.000 filipinskih pesov vredno opremo za optično snemanje zvoka in iz svojega doma napravil studio. Film je snemal eno leto, s snemalcem Charlesom Millerjem in tonskim mojstrom Williamom Smithom. Kljub izvirnemu naslovu v tagalogu je bil film v resnici posnet v španščini in angleščini. Ob premieri 1. januarja 1933 v kinu Lyric in nato 4. januarja v Tivoliju so ga pričakale ovacije občinstva. Po nekaterih pričevanjih zvok na žalost ni bil ves čas sinhron s sliko, mestoma pa ga ni bilo slišati.

Juan Tamad Goes To The Moon (1898), 2018, 4′
nastopajo: Khavn, Santie Navarro, Felix Opeña

Tri leta pred Le Voyage dans la Lune Georgesa Mélièsa in deset let pred Excursion en la Luna Segunda de Chomóna je filipinski proto-nadrealistični filmar Narding Salome Exelsio posnel Nagtungo si Juan Tamad sa Buwan. Bilo je leta 1898, ko je Španija ravno prodajala Ameriki Filipine za dvajset milijonov dolarjev (DDV ni bil vštet).

Nitrate: To The Ghosts Of The 75 Lost Philippine Silent Films (1912–1933), 2013, 30′ (izsek)
nastopajo: Richard Abelardo. Tommy C. David, Gerardo De Leon, Armando A. Herrera, Celso Ad. Castillo, Lino Brocka, Marilou Diaz-Abaya

Iz najdenih posnetkov zgrajena abstraktna grozljivka s pomočjo devetih ohranjenih filmov, posnetih v obdobju 1952–1980, na novo zamišlja, rekonstruira, simulira, se spominja in sočustvuje s petinsedemdesetimi izgubljenimi filipinskimi nemimi filmi, ustvarjenimi med letoma1912 in1933.

Khavn De La Cruz je skladatelj, pianist, pevec in avtor besedil, ki je podpisal 23 albumov, 47 celovečernih in 112 kratkih filmov (v času nastajanja tega besedila in ko ga boste brali, jih bo bržkone že več). Postavil je tudi svetovni rekord v najdaljšem solo koncertu za klavir brez premorov s 13-urno živo spremljavo svojega 13-urnega filma Simulacrum Tremendum na rotterdamskem festivalu leta 2016. Nedavno je prejel nagrado Gawad Urian za najboljšo glasbo leta 2018 v filmu Balangiga: Tuleča divjina (Balangiga: Howling Wilderness), zaključnem filmu letošnjega festivala Kurja polt. Nastopa tudi kot član zasedb The Brockas, Fando & Lis in Vigo.

Aktualno

Dogman Dogman

Matteo Garrone

sreda, 22. 05. 2019 / 16:30 / Dvorana

Matteo Garrone (Gomorra, Resničnost) je iz brutalnega dogodka, ki je v osemdesetih letih polnil strani italijanskih črnih kronik, ustvaril mračen, a tudi nežnosti in humorja poln »urbani vestern« o divji zveri, ki se skriva v vseh nas. Nagrada za najboljšega igralca v Cannesu.

Stoletje sanj Stoletje sanj

Ven Jemeršić

sreda, 22. 05. 2019 / 17:45 / Mala dvorana

Stoletje sanj je celovečerni dokumentarec o slovenskem izumitelju Petru Florjančiču, ki je pred kratkim praznoval sto let. V njem Peter z lastnimi besedami opisuje življenje, ki je – tako pravi sam – napeto kot Hitchcockovi filmi.

Ben se vrača Ben is Back

Peter Hedges

sreda, 22. 05. 2019 / 18:45 / Dvorana

Intimna in še kako napeta drama o materi, ki v svojem boju, da bi sina rešila iz krempljev zasvojenosti, nikoli ne izgubi upanja.