Danes je blagajna odprta od 10:00 do 21:20 (odprto še 23 minut, tel: 01 239 22 17).
od 5. julija 2023

Nemir Unrueh

Cyril Schäublin / Švica / 2022 / 93 min / ruščina, nemščina, francoščina

19. stoletje. Švicarsko mesto izdelovalcev ur se spreminja pod vplivom novih tehnologij. Mlada tovarniška delavka Josephine izdeluje ‘nemirke’, kolesca, ki nihajo v srcu mehanskih ur. Soočena z novim načinom organizacije denarja, časa in dela se vključi v lokalno gibanje anarhističnih urarjev, kjer spozna ruskega popotnika in kartografa Petra Kropotkina.

igrajo Clara Gostynski, Alexei Evstratov, distribucija Cinemania group

IMDb

Fotografije

»Teoretični vidiki anarhizma /…/, kritika državnega socializma /…/ in revolucionarni značaj agitacije so močno nagovarjali moj um. Toda egalitarni odnosi, ki sem jih našel v pogorju Jura, neodvisnost mišljenja in izražanja, ki sem jo opazoval pri delavcih, ter njihova brezmejna predanost stvari so še veliko močneje nagovorili moja čustva; in po nekaj tednih bivanja pri urarjih so bila moja stališča o socializmu jasna: bil sem anarhist.«
– Peter Kropotkin, 1877

iz prve roke
»Moja babica je bila zaposlena v švicarski tovarni ur, kjer je izdelovala tako imenovane nemirke. Veliko žensk v moji družini je v 19. in 20. stoletju delalo v urarski industriji. /…/ Film, ki rekonstruira dogajanje v urarskem mestu okoli leta 1877, temelji na zgodovinskih dogodkih, zaradi katerih je dolina Saint-Imier na severozahodu Švice postala politični epicenter rastočega mednarodnega anarhističnega gibanja. /…/. Lik Petra je navdihnil resnični Peter Kropotkin (1842–1921). Njegova knjiga Memoirs of a Revolutionist, v kateri opisuje, kako je v Švici postal anarhist, je bila pomemben vir pri pisanju scenarija. Josephine in Peter se srečata v obdobju, ko so nove tehnologije merjenja časa, fotografija in telegraf spreminjali družbeni red, anarhistične ideje pa so začele konkurirati naraščajočemu nacionalizmu. Z uprizarjanjem nekaterih situacij iz preteklosti želim gledalce povabiti k ponovnemu razmisleku o sedanjosti. Ali so definicije časa in dela, ki so se razvile in uveljavile v zgodnjem industrijskem kapitalizmu, morda le fikcija? Kako konstrukcije, kot so ‘narod’ in drugi izumi 19. stoletja, določajo način, kako danes skupaj živimo, kako organiziramo in doživljamo čas in delo? Ali obstaja nekakšna kapitalistična mitologija, ki neopazno usmerja naše vsakdanje življenje? In kakšne druge pravljice bi bile še mogoče?«
– Cyril Schäublin

petek, 30. 06. 2023

Poletje je čas za odkrivanje novih obzorij

Med 1. in 10. julijem bomo premierno predstavili kar šest filmov: Modri kaftan, Večno mladi, Nemir, Leilini bratje, Spomini na Pariz, Tori in Lokita, ponovno pa gre v distribucijo kultni Pod udarom zakona Jima Jarmuscha.

Februarska brezplačna projekcija za člane Kluba Kinodvor: Nemir

Za člane Kluba Kinodvor prost vstop na projekcijo filma Nemir, ki bo 28. februarja ob 17.00 uri. Brezplačne vstopnice so že na voljo za prevzem pri blagajni Kinodvora.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Kri moje ljubezni Love Lies Bleeding

Rose Glass

nedelja, 28. 04. 2024 / 21:20 / Dvorana

S steroidi naphana in s krvjo prepojena zgodba o ljubezni in maščevanju. Nasilen, mračno humoren in seksi kvirovski triler z bombastičnim finalom.

Dunja in princesa iz Alepa Dounia et la princesse d'Alep

Marya Zarif, André Kadi

ponedeljek, 29. 04. 2024 / 10:00 / Dvorana

Osupljivo čustveno in vizualno popotovanje v Sirijo skozi pripoved šestletne deklice Dunje. Otroška perspektiva resni temi doda očarljivo mešanico pesmi, dišav in čarobnih moči, hkrati pa vzbuja upanje v moč solidarnosti državljanov sveta.

Fant in čaplja Kimitachi wa do ikiru ka

Hayao Miyazaki

ponedeljek, 29. 04. 2024 / 15:15 / Dvorana

Veliki Hayao Miyazaki se vrača z globoko osebno, avtobiografsko navdahnjeno fantazijo o življenju, smrti in ustvarjanju. Film, poln dih jemajoče lepote, nagajivega humorja in nežne melanholije, je prejel letošnjega oskarja za najboljši animirani celovečerec.