Učna ura Urok

Kristina Grozeva, Petar Valčanov / Bolgarija, Grčija / 2014 / 113 min / bolgarščina

Mlada učiteljica v svojem razredu išče tatu, da bi ga naučila, kaj je prav in kaj ne, kmalu pa se tudi sama znajde pred težko moralno preizkušnjo. Film, tempiran v ritmu napetega trilerja, zastavlja vprašanje: koliko je potrebno, da pošten človek postane zločinec?

režija Kristina Grozeva, Petar Valčanov, scenarij Kristina Grozeva, Petar Valčanov, fotografija Krum Rodriguez, montaža Petar Valčanov, produkcija Kristina Grozeva, Petar Valčanov, Konstantina Stavrianou, Rena Vougioukalou, Magdelena Ilieva, igrajo Margita Goševa, Ivan Barnev, Ivan Savov, Stefan Denoljubov, Ivanka Bratoeva, distribucija v Sloveniji FIVIA – Vojnik

festivali, nagrade Najboljši novi režiser – San Sebastián. Grand prix, najboljši bolgarski film, nagrada žirije, nagrada FIPRESCI – Sofia. Najboljši scenarij in posebna nagrada žirije – Solun. Nagrada za prvi ali drugi celovečerec – Varšava. Najboljša igralka – Premiers Plans, Angers. Posebna nagrada žirije – Tokio. Nagrada za najboljši mednarodni prvenec – Göteborg. Nagrada FIPRESCI – MFF Molodist. Najboljša igralka – Vilna. Najboljša režija, najboljša igralka – MFF Transilvanija. Grand prix za najboljši film – MFF Listapad, Minsk. Toronto. Rotterdam. Karlovi Vari. Sarajevo. LIFFe.

IMDb

DVD filma je na voljo v naši Knjigarnici.

zgodba
Mlada učiteljica v svojem razredu išče tatu, da bi ga naučila, kaj je prav in kaj ne, kmalu pa se tudi sama znajde pred težko moralno preizkušnjo. Film, tempiran v ritmu napetega trilerja, zastavlja vprašanje: koliko je potrebno, da pošten človek postane zločinec?

iz prve roke
»Pred nekaj leti je televizija poročala o ženski, ki je oropala banko v majhnem podeželskem bolgarskem mestu. Vsi so bili prepričani, da gre za narkomanko, zločinko … Nihče ni sumil, da je bančna roparka spodobna učiteljica z dvema magisterijema. Že kako se sliši: ‘Učiteljica oropala banko!!!’ Prav protislovje v tem stavku naju je spodbudilo, da sva raziskala, kaj se skriva za senzacionalistično tabloidno novico. Ta dogodek iz naše stvarnosti je naredil na naju močan vtis ter porodil vprašanje: kaj pripravi poštenega človeka do tega, da se zateče h kriminalu? /…/ Učna ura je prvi del načrtovane trilogije. /…/ Skupna tema vseh treh zgodb je tihi upor malega človeka proti trgovsko naravnanemu, brezdušnemu in ciničnemu svetu, v katerem živimo.«
– Kristina Grozeva, Petar Valčanov

kritike
»Učna ura je po eni strani smrtno resna v raziskovanju izvorov in posledic revščine, po drugi pa skoraj igriva v poskusih vzbujanja skrajne živčne napetosti pri protagonistki in gledalcu. Film se odkrito zgleduje pri bratih Dardenne, ki ravno tako vnašata prijeme kriminalke v socialno-realistične portrete ljudi, ki se jim zaradi nesrečnega naključja ali slabe odločitve življenje obrne na glavo.«
– Hannah McGill, Sight & Sound

»Učna ura ponuja neprizanesljiv, nesentimentalen poduk o mejah poštenosti ob soočenju z brutalno ekonomsko stvarnostjo.«
– Dimitri Eipides, Mednarodni filmski festival v Torontu

»Učna ura spaja vsakdanjost neizbežne revščine z zahtevami žanrskega filma, v katerem ne manjkajo niti podli kriminalni šefi niti krute igrice usode. Kombinacija deluje presenetljivo dobro, pri čemer daje prvo svežino drugemu in ga prežema z občutkom aktualnosti /…/.«
– Chuck Bowen, Slant

»Učna ura je gola, vsega odvečnega slečena drama o ekonomskih pritiskih in naraščajočem obupu. Naturalistični slog pripovedi je tiho prevzemajoč, prav takšen pa je tudi nastop glavne igralke Margite Goševe /…/. Zgodnji prizori prikličejo v spomin svarilo Charlesa Bukowskega o ‘neprekinjenem nizu majhnih tragedij, ki človeka pripeljejo v norišnico’. Kasnejša sekvenca, ki se začne, ko se Nadeždi pokvari avto, in nadaljuje z divjim hitenjem v banko, kjer naj bi opravila plačilo, pa je bolj napeta od večine hollywoodskih trilerjev.«
– Joe Leydon, Filmski festival v Karlovih Varih

»/…/ surova, nevsiljiva in v odmaknjenem slogu posneta socialno-realistična drama zvabi gledalca v nekaj, kar se izkaže za srhljiv in precizno tempiran triler.«
– Aaron Hillis, The Village Voice

»Ta bolgarska drama je pravzaprav triler noir v slogu Jamesa M. Caina, preoblečen v socialni realizem po zgledu bratov Dardenne.«
– Ben Sachs, The Chicago Reader

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno