Danes je blagajna odprta od 14:20 do 20:30 (odpre se čez 07:49).
od 23. marca 2023

Nedolžen L'Innocent

Louis Garrel / Francija / 2022 / 100 min / francoščina

Francoski režiser in igralec Louis Garrel svoje družinske spomine zapakira v domiselno, igrivo in nadvse zabavno mešanico kriminalke in romantične komedije.

režija Louis Garrel, scenarij Louis Garrel in Tanguy Viel v sodelovanju z Naïlo Guiguet, fotografija Julien Poupard, montaža Pierre Deschamps, glasba Grégoire Hetzel, produkcija Anne-Dominique Toussaint, igrajo Louis Garrel, Roschdy Zem, Anouk Grinberg, Noémie Merlant, Jean-Claude Pautot, Yanisse Kebbab, distribucija FIVIA – Vojnik

festivali, nagrade Cannes; San Sebastián; Zürich; enajst nominacij za nagrado cezar, vključno za najboljši film, režijo, scenarij in igralca; štiri nominacije za nagrado lumière; nominacija za nagrado Louisa Delluca za najboljši film; festival frankofonskega filma Namur (najboljši scenarij); CineLibri (nagrada za najboljšo knjižno priredbo)

IMDb

DVD filma je na voljo v naši Knjigarnici.

Fotografije

zgodba
Ko Abel izve, da se bo njegova šestdesetletna mati Sylvie poročila z zapornikom, ga zagrabi panika. Ob podpori svoje najboljše prijateljice Clémence bo naredil vse, da bi mamo zaščitil. Toda srečanje z Michelom, njegovim novim očimom, bi mu lahko odprlo nove perspektive …

iz prve roke
»Moja mama je dvajset let vodila gledališke delavnice za zapornike. Od svojega enajstega leta sem se družil z ljudmi, ki so prišli iz zapora – in se včasih tja tudi vrnili … Doma sem vedno srečeval hecne tipe. /…/ Tudi mama se je poročila v zaporu, jaz pa sem se takoj ujel z očimom, ki mi je odprl vrata v svet, o katerem nisem vedel ničesar. Vedno je zabavno opazovati dva svetova, kako trčita drug ob drugega. /…/ Po maju ’68 so bila sedemdeseta in osemdeseta obdobje uporništva in transgresije. Generacija, ki ji pripadam, je morda zato dobila občutek, da je treba staršem postaviti meje [smeh]. Nekaj tega je tudi v filmu: sin, ki skrbi za mamo, kot bi bil njen oče, in skuša v njeno življenje vnesti malce avtoritete. Misli, da je njegova naloga zaščititi mater – ne pred njeno norostjo, ampak pred srečo. /…/ Namesto intimne, zadržane družinske kronike sem iskal drznejšo, bolj izdelano pripoved. Ker sem izhajal iz lastnega življenja, si nisem mogel privoščiti, da bi posnel kroniko, saj bi vse skupaj postalo preveč transparentno. Raje sem vzel avtobiografske elemente in jih umestil v film, ki se poigrava z žanri, tudi s komedijo, in se tako izognil patosu tragičnih razsežnosti. Odnos med materjo in sinom je v filmu težko obravnavati. Zlahka zaideš pregloboko. Lahkotnejše ko je vzdušje, bolje za film in za gledalca. /…/ Želel sem, da bi bil film Nedolžen potopljen v glasbeni svet matere. François Truffaut je nekoč rekel, da imajo ljudje radi popularno glasbo, ker njena besedila nagovarjajo vse. V le dveh vrsticah pesmi začutiš, da avtor govori o tvojem življenju. Skušal sem posneti ‘pop’ film. Ne le pop v smislu žanra, temveč film, s katerim se lahko vsakdo poistoveti.«
– Louis Garrel

kritike
»Namesto da se zapremo v svoje domove, se raje sprehodimo do kina, s čim bolj diskretnim in lahkotnim korakom, ter si oglejmo film, kakršnega že nekaj časa nismo videli: zabaven, smešen, inteligenten, ganljiv; skratka, z vsemi potrebnimi lastnostmi, da si za uro in pol oddahnemo pred koncem sveta. Avtor tega kraljevskega darila je Louis Garrel, ki v svojem četrtem celovečercu ponudi burleskno in izjemno prisrčno različico svojih mladostnih spominov.«
– Jacques Mandelbaum, Le Monde

»Garrel prinaša duhovit in elegantno zgrajen film, ki veselo vleče vzporednice med igranjem in laganjem, med ‘biti’ in ‘pretvarjati se’, pri tem pa ostaja lahkoten, zabaven in izjemno dostopen.«
– Elena Lazic, The Playlist

»Od dobro namazanega scenarija /…/ prek duhovitih dialogov do sijajnih igralskih nastopov in inventivne režije /…/ – vse prekipeva od užitka v filmskem ustvarjanju in veselja do igre ter sestavlja čudovit poklon režiserjevi ljubljeni materi.«
– Anne-Claire Cieutat, Bande à part

»Poleg briljantnih zapletov se je težko upreti lepoti svetlobe, iznajdljivosti nekaterih sekvenc, odlični izbiri igralcev … ter nenehni igri med resnico in lažjo, ki poganja to navihano zgodbo.«
 – Ariane Allard, Positif

»Iskrena, osvežujoča in nadvse domiselna komedija. Zelo lep filmski trenutek. /…/ Očarljivo delo, ki izpolnjuje vse cilje filmske umetnosti: popeljati gledalca iz vsakdanjega življenja, prebuditi njegova čustva in mu ponuditi razloge za vero v življenje in ljubezen.«
– Laurent Cambon, aVoir-aLire.com

»Garrel svoje junake potopi v kriminalno maškarado, ki jih bo osvobodila nevroz in laži, pri tem pa se poigrava s kodi žanra /…/ ter sebi in svojim trem partnerjem ponudi igrišče, polno presenečenj, po katerem se vsak od njih giblje z nalezljivim zanosom in precejšnjo mero samoironije. Film je smešen, živahen in ganljiv vse do hudomušno nekonformističnega razpleta.«
– Nicolas Schaller, L’Obs

»Najlepša sekvenca prikazuje lika Louisa Garrela in Noémie Merlant, kako v restavraciji simulirata ljubezenski prepir, da bi zakrila rop, ki se dogaja v ozadju. Način, kako se zaigrana situacija spremeni v izraz prave ljubezni, ki je bila predolgo zatajevana, je majhna mojstrovina scenaristike, igre in režije. Vzorčen primer posvojitve tropov klasičnega gledališča (Marivaux, Goldoni …), preoblikovanih na igriv in zelo doživet način. /…/ Louis Garrel se pri ustvarjanju te pogosto iskrive komedije ne izneveri svoji temi. Biti ‘nekomu sin’ (kateremukoli očetu, katerikoli materi, slavnima ali neznanima) je vedno zapor; boj s številnimi determinizmi; sprejem kletke kot zapuščine – kar dobesedno pove zadnji prizor. Toda vsakdo se lahko odloči, kdo se mu v njej sme pridružiti in komu bo dovolil izstopiti.«
– Jean-Marc Lalanne, Les Inrockuptibles

»Louis Garrel je s filmom Nedolžen ustvaril dragulj fantazije; zelo zabavno družinsko, romantično in kriminalno komedijo. /…/ V njej je nekaj Jacquesa Demyja /…/, kanček Ropa brez plena (The Killing) Stanleyja Kubricka in veliko ekstravagantne lahkotnosti v slogu ‘komedije ponovne poroke’ iz zlate dobe Hollywooda: film galopira med sinovsko melanholijo, čisto situacijsko komiko in dvoumnimi sekvencami, v katerih igra sama ponuja zelo zabavne napačne sledi. /…/ Velik ljudski cineast je rojen.«
– Guillemette Odicino, Télérama

»Nedolžen je romantična komedija, ki pa je bolj napeta in intrigantna od številnih sodobnih kriminalk. ZA+«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

»Zaradi večinoma močnih igralskih izvedb nam med sledenjem zabavnih scen uspe začutiti težo dogajanja. Obenem pa se težko znebimo nekolikšne otrplosti pri zabavi. Ravnovesje je morda prav v tem, da eno in drugo plat filma težko zajamemo skupaj, da smo prepuščeni grenko-sladkemu vrtiljaku. Gre torej za tip komedije, ki na prvi pogled nekoliko spominja na hollywoodsko, vendar ne želi naših čustev speljati v smer ugodja, temveč nas pusti na robu klifa. /…/ V filmu pa je ob vsem skupaj nekaj nenavadno nedolžnega. Kljub prisotnosti orožja, kriminala, seksualnosti v njem ne srečamo pravega nasilja ali perverznosti. Morda ravno v tem demistificira čare filmske industrije in nam življenjska dejstva prikazuje v človeški luči, čeprav jih pri tem nekoliko olepša. /…/ Kljub temu da sam motiv ni nujno najbolj izviren, kljub temu da se kdaj srečamo tudi s klišeji žanra, pa je v Nedolžnem vendarle nekaj naivno pogumnega in nenavadnega, da se nam zlahka prikupi.«
– Muanis Sinanović, RA Slovenija

Spletni ogled filma

Ne morete v kino? Ta film si lahko ogledate tudi na spletu.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Ingeborg Bachmann: potovanje v puščavo Ingeborg Bachmann – Reise in die Wüste

Margarethe von Trotta

torek, 19. 03. 2024 / 15:20 / Dvorana

Film o burnem razmerju med Ingeborg Bachmann, eno največjih nemško pišočih pesnic 20. stoletja, in slavnim dramatikom Maxom Frischem; zgodba o ženski in njeni neustavljivi želji po svobodi – tako v karieri kot v ljubezni.

Neskončni spomin La memoria infinita

Maite Alberdi

torek, 19. 03. 2024 / 16:50 / Mala dvorana

Srce parajoč in hkrati navdihujoč spomenik neuničljivi moči ljubezni. Film Maite Alberdi (Krt) je nominiran za oskarja v kategoriji najboljši dokumentarec.

Pošast Kaibutsu

Hirokazu Koreeda

torek, 19. 03. 2024 / 17:50 / Dvorana

V delu, ovenčanem z nagrado za najboljši scenarij v Cannesu, se z našimi prepričanji in pričakovanji mojstrsko poigrava eden velikih filmskih humanistov Hirokazu Koreeda (Tatiči). Njegova Pošast je zadnji film, za katerega je glasbo napisal lani preminuli maestro Ryuichi Sakamoto.