Danes je blagajna odprta od 14:00 do 20:30 (za danes zaprto).

Naše matere Nuestras madres

César Díaz / Belgija, Francija / 2019 / 78 min / španščina

Gvatemala leta 2018. Oči vse države so uprte v sodni proces proti vojakom, ki so zanetili državljansko vojno. Vrstijo se pričevanja žrtev. Mladi forenzični antropolog Ernesto identificira pogrešane. Nekoč se mu med poslušanjem neke starke zazdi, da je našel sled za svojim očetom, pripadnikom gverilcev, ki je izginil med vojno ...

igrajo Armando Espitia, Emma Dib, Aurelia Caal, Julio Serrano Echeverría, Victor Moreira, distribucija Demiurg

 

festivali, nagrade Cannes 2019 – Teden kritike (zlata kamera)

IMDb

Fotografije

Film, ki smo ga lahko videli v Liffovi sekciji Perspektive, je prejel nagrado za najboljši prvenec v sklopu Teden kritike festivala v Cannesu ter bil izbran kot belgijski kandidat za oskarja.

iz prve roke
»V vasi Uspantán, ki je bila med vojaško diktaturo prizorišče velikega pokola, sem se pripravljal na snemanje dokumentarca. Tja sem prišel zabeležit pričevanja družine, ki je preživela to tragedijo. Po ustnem izročilu gvatemalskih Indijancev morajo biti stvari izrečene, preden lahko obstajajo. Ko v vas pride tujec, mu vaščani pripovedujejo o tamkajšnjih dogodkih, da preteklost ne bi bila pozabljena. Prišlek tako vstopi v intimnost zgodbe, ki je včasih izjemno nasilna. Pričevanja vaščanov so me močno pretresla in v meni vzbudila željo, da o njih posnamem film; da o gvatemalski zgodovini spregovorim z velikim Z. Bolj oseben motiv za snemanje filma pa je bilo dolgoletno prepričanje, da je bil moj oče eden od ‘izginulih’ – gverilec v času najhujše diktature med letoma 1978 in 1984. Ko sem nekega večera poslušal njegove prijatelje, sem ugotovil, da se tisto, kar mi je o očetu pripovedovala mama, pogosto ni ujemalo z njihovimi spomini. Mislil sem, da mi je mama lagala, in si sam zase izmislil številne zgodbe: da je bila aretirana, posiljena, predstavljal sem si trpljenje, ki ga je morda prestajala. Nazadnje sem se z njo soočil in izkazalo se je, da sem bil sad veliko običajnejše zgodbe, manj nasilne, a vseeno boleče; zgodbe, ki me je očitno globoko zaznamovala. S filmom Naše matere sem tako hotel raziskati osebno in čustveno pot lika, s katerim sem se lahko poistovetil. /…/ Ko mrtvim vrnemo identiteto, omogočimo družinam, da začnejo s procesom žalovanja; da se pomaknejo naprej. Sporočamo tudi, da niso umrli zaman – celo štirideset let pozneje. To je še posebej pomembno, ker ljudje z gvatemalskim genocidom sploh niso seznanjeni, medtem ko poznajo diktature v Čilu, Argentini … Dvesto tisoč ljudi je izgubilo življenje, petinštirideset tisoč je pogrešanih, svet pa o tem ne ve nič. Zakaj? Zato, ker gre za Indijance. Žrtvam smo morali vrniti človeški obraz. Kaj naredimo s svojimi mrtvimi, ko prenehamo z medsebojnim pobijanjem? Kako si zacelimo rane? S spominjanjem. Da bi ozdravili državo, moramo začeti pri posamezniku.«
– César Díaz

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Fant in čaplja Kimitachi wa do ikiru ka

Hayao Miyazaki

petek, 26. 04. 2024 / 15:40 / Dvorana

Veliki Hayao Miyazaki se vrača z globoko osebno, avtobiografsko navdahnjeno fantazijo o življenju, smrti in ustvarjanju. Film, poln dih jemajoče lepote, nagajivega humorja in nežne melanholije, je prejel letošnjega oskarja za najboljši animirani celovečerec.

Duhovnica Duhovnica

Maja Prettner

petek, 26. 04. 2024 / 17:00 / Mala dvorana

Film spremlja svobodomiselno evangeličansko duhovnico Jano, ki se sooča z življenjsko dilemo, ali naj zapusti duhovniški poklic. 

Kri moje ljubezni Love Lies Bleeding

Rose Glass

petek, 26. 04. 2024 / 18:15 / Dvorana

S steroidi naphana in s krvjo prepojena zgodba o ljubezni in maščevanju. Nasilen, mračno humoren in seksi kvirovski triler z bombastičnim finalom.