Danes je blagajna odprta od 09:00 do 21:30 (odpre se čez 01:34).
V Kinobalonu od 23. novembra 2015.

Mali princ The Little Prince

Mark Osborne / Francija / 2015 / 108 min / sinhronizirano / 6+

Prvi celovečerni animirani film o Malem princu se pokloni svetu otroške domišljije, brez katerega bi bil vsakdan pust in žalosten in brez katerega ne morejo živeti niti odrasli.

režija Mark Osborne, scenarij Irena Brignull, Bob Persichetti, po romanu Antoine de Saint-Exupéry, likovna zasnova Celine Desrumaux, Lou Romano, animacija Marc-André Baron, Jean-François Barthélémy, montaža Carole Kravetz Aykanian, Matt Landon, glasba Richard Harvey, Hans Zimmer, glasovi Primož Pirnat, Maja Kunšič, Vesna Pernarčič, Gašper Jarni, producenti Dimitri Rassam, Aton Soumache, Alexis Vonarb, distribucija Cinemania group

festivali, nagrade Cannes 2015. 

IMDb

DVD filma je na voljo v naši Knjigarnici.

zgodba
Mala deklica se pod maminim vodstvom pripravlja na vpis v prestižno šolo. Sprejemni izpiti so težavni in zanje se je treba učiti vse poletje. Dolgočasno rutino prekine Letalec, čudaški prijazni stari sosed, ki ji odpre vrata v nenavaden svet, v katerem je vse mogoče. Pripoveduje ji zgodbo o Malem princu, ki ga je srečal davno nazaj, po letalski nesreči sredi puščave. Tako se začne dekličino ganljivo popotovanje v lastno domišljijo, kjer sreča Malega princa in se z njim odpravi do njegovega asteroida. Skupaj ponovno odkrijeta čarobnost otroštva, deklica pa spozna, da resnično pomembne reči lahko vidi le s srcem.

zanimivosti
Roman Mali princ je v slovenščino prevedel Ivan Minatti, založba Mladinska knjiga pa ga je prav letos znova ponatisnila. Pri tej založbi imamo v slovenščini od leta 2014 na voljo tudi istoimenski strip.

Likovna zasnova filma izhaja iz bele in rumene barve, ki bistveno določata ilustracije v romanu. V tistem delu filma, ki pripoveduje zgodbo o Malem princu, so uporabili stop-motion animacijo lutk in papirja (kolaž) ter skušali ohraniti preprosto podobo knjižnih ilustracij. Pet do petnajst sekund filma, odvisno od težavnosti prizora, so morali animirati en teden. Za okvirno zgodbo o Mali deklici je uporabljena računalniška animacija.

iz prve roke
»Knjigo poznam zelo dobro, zato sem sprva mislil, da nikakor ne morem narediti filma. Verjel sem, da neposredna priredba ni mogoča. Kako ustvariti filmsko izkušnjo, ki bi bila sorodna globokemu čustvenemu doživetju ob branju knjige? Čez čas pa sem spoznal, da je zgodba predobra, da bi jo zavrnil. /…/ Roman nam tako veliko pomeni zato, ker nas pristno poveže z vsemi pomembnimi odnosi in prijateljstvi v našem življenju.«
– Mark Osborne

o avtorju
Marka Osborna poznamo predvsem kot režiserja animiranega filma Kung fu panda, ki je njegov celovečerni prvenec in je bil nominiran za oskarja. Študiral je umetnost in diplomiral iz eksperimentalne animacije. Že njegov diplomski kratki film Greener je požel veliko zanimanje festivalov po svetu in prejel vrsto nagrad. Uspeha in nominacije za oskarja je bil deležen tudi njegov drugi kratki animirani film v stop-motion tehniki, More (1998), v katerem pripoveduje zgodbo o izumitelju, ki živi v pustem svetu. Tam opravlja za človeka nedostojno delo in se spominja čudovitega otroštva. Ponoči skrivoma izumlja napravo, s katero želi spomine iz otroštva deliti z vsemi, ki jim v vsakdanu manjka veselja. Podobno nasprotje med vsakdanom in domišljijo otroštva zasledimo tudi v njegovem drugem celovečercu, Malem princu. Med letoma 2002 in 2009 je Mark Osborne soustvarjal tudi televizijsko serijo Spuži Kvadratnik.

kritke
»Mali princ, ekranizacija – no, reimaginacija – Saint-Exupéryjeve klasike iz leta 1943, ni le ena izmed boljših animacij zadnjega časa, temveč že kar dosežek, saj nam na čudovito – okej, magično – nevsiljiv način pokaže, da ni treba pristajati na neoliberalni status quo in da obstajajo tudi alternative. /…/ Otroštvo ni nekaj, kar moraš pustiti za sabo, če hočeš odrasti, temveč nekaj, kar si šele priboriš – z emancipacijo. Otroštvo ni preteklost, temveč prihodnost. (ZA+)«
– Marcel Štefančič jr., Mladina

»Mali princ je spoštljiva in ljubeča predelava klasične zgodbe Saint-Exuperyja iz leta 1943, ki avtorjevi preprosti lirični osnovi o prijateljstvu med pilotom in skrivnostnim vesoljskim popotnikom doda še vrsto drugih pripovednih plasti, hkrati pa ostaja zvesta brezčasni upodobitvi otroškega čudenja, ki je protipostavljeno razočaranju odraslih.«
– Scott Foundas, Variety

»Risana priredba Malega princa se tako izkaže za mojstrovino, je ganljiva zgodba o žalovanju, prelepa pesem o moči domišljije in poetična ilustracija misli: »Kdor hoče videti, mora gledati s srcem, bistvo je očem nevidno.««
– Avis de Fabien, Cinealliance.fr

Spletni ogled filma

Ne morete v kino? Ta film si lahko ogledate tudi na spletu.

ponedeljek, 23. 05. 2022

Od knjige k filmu

Poletni počitniški program. Ob 70-letnici knjižne zbirke Sinji galeb predstavljamo filme, ustvarjene po literarnih predlogah. Vsako nedeljo.

četrtek, 19. 05. 2022

Kinobalon na spletnem Kinodvoru

Skrbno izbrani filmi na spletnem Kinodvoru za tiste, ki si raje filme ogledate doma.

Klub Kinobalon

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo v klubu poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Ernest in Celestina Ernest et Célestine

Benjamin Renner, Vincent Patar, Stéphane Aubier

četrtek, 30. 06. 2022 / 10:00 / Dvorana

Vizualno izvirna pripoved o večnih vrednotah in dobrosrčnosti, za gledalce vseh generacij.

Zadnjič

Luzzu Luzzu

Alex Camilleri

četrtek, 30. 06. 2022 / 18:45 / Dvorana

Prvenec malteško-ameriškega režiserja je univerzalna pripoved o malem človeku, ki skuša preživeti, razpet med tradicijo in zahtevami sedanjosti. Film je glavnemu igralcu, resničnemu lokalnemu ribiču, prinesel posebno nagrado žirije na festivalu Sundance.

Kinodvorišče / Druga godba v Kinodvoru

Kralji rumbe The Rumba Kings

Alan Brain

četrtek, 30. 06. 2022 / 21:30 / Kinodvorišče

V petdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je bila Demokratična republika Kongo pod belgijsko oblastjo, se je generacija kongovskih glasbenikov odločila, da se bodo proti kolonialnemu zatiranju borili z glasbo. Tradicionalne afriške ritme so združili z afrokubanskimi zvoki in ustvarili novo zvrst, kongovsko rumbo, ki je z nalezljivim ritmom, hipnotičnimi kitarskimi vložki in mehkimi vokali kmalu osvojila vso afriško celino. Dokumentarec Kralji rumbe je radostni poklon osvobajajoči moči glasbe.