Danes je blagajna odprta od 10:00 do 20:30 (odprto še 22 minut, tel: 01 239 22 17).

Chungking ekspres Chungking Express

Wong Kar Wai / Hong Kong / 1994 / 102 min

Film Wonga Kar Waija (Razpoložena za ljubezen) je eden najbolj prelomnih filmov devetdesetih let.

režija Wong Kar Wai, scenarij Wong Kar Wai, fotografija Christopher Doyle, Andrew Lau Wai Keung, montaža William Chang Suk Ping, Hai Kit Wai, Kwong Chi Leung, glasba Frankie Chan, produkcija Wong Kar Wai, igrajo Brigitte Lin Ching Hsia, Takeshi Kaneshiro, Tony Leung Chiu Wai, Faye Wong, Valerie Chow, distribucija Fivia

festivali, nagrade Locarno; Toronto; New York; Rotterdam; Stockholm (nagrada FIPRESCI, nagrada za najboljšo igralko); hongkonška filmska nagrada za najboljši film, režijo in igralca; zlati konj za najboljšega igralca

IMDb

Fotografije

zgodba
Hongkong. Dve zgodbi o zaljubljenem policistu in skrivnostni ženski. Obe se vrtita okoli lokala s hitro prehrano Midnight Express. Policist št. 223 šteje dneve, odkar ga je zapustilo dekle. Med uličnim pregonom se skoraj zaleti v fatalno žensko s temnimi očali in svetlo lasuljo. 57 ur pozneje se vanjo zaljubi … Policist št. 663 ne more pozabiti stevardese in pri tem ne opazi, da o njem sanjari dekle, ki mu v lokalu streže rezance … Chungking ekspres Wonga Kar Waija (Razpoložena za ljubezen) je eden najbolj prelomnih filmov devetdesetih let.

iz prve roke
»Znašli smo se v dilemi: ali naj filme vrnemo v stanje, v katerem so si jih zapomnili gledalci, ali pa naj jih restavriramo v skladu z mojo prvotno zamislijo. Odločil sem se za drugo pot. /…/ Po premieri filma Ashes of Time Redux leta 2008 so nekateri gledalci omenili, da je videti drugače, kot se ga spomnijo. Ugotovil sem, da so ga odkrivali na piratskih kopijah in v neoptimalnih projekcijskih razmerah. /…/ Kljub temu so imeli mnogi raje različice, ki so si jih ogledali, saj je s spomini težko tekmovati. Kot pravi pregovor: ‘Nihče ne stopi dvakrat v isto reko, saj reka ni več ista, pa človek tudi ne.’ Te besede me že od začetka projekta opominjajo, da moram izkoristiti priložnost in restavrirane filme prikazati kot nove stvaritve, ki predstavljajo neki drug vidik moje kariere. /…/ Občinstvo vabim, da se mi pridruži pri novem začetku – to namreč niso več isti filmi in mi nismo več isto občinstvo.«
– Wong Kar Wai

kritike
»Takšni so bili nekoč Godardovi filmi: hitri, posneti iz roke, smešni in zelo zelo kul.«
– Tony Rayns, Time Out

»/…/ razburljiva pop mojstrovina, ki je s svojim igrivim, kinetičnim pristopom k filmskemu jeziku priklicala v spomin svežino francoskega novega vala.«
– Justin Chang, Variety

»Gledalci, ki so danes v poznih tridesetih ali zgodnjih štiridesetih, bodo ob pogledu na obraz Tonyja Leunga, žalostnega policista, ki se zaljubi v natakarico, vedno začutili grenko-sladko vznemirjenje. Danes namreč že sam zaplet zveni naivno in nostalgično; česa takega skoraj ni več mogoče izpeljati. Tisti trenutek je za vedno minil, čeprav ga je nemirna kamera Christopherja Doyla ujela in ohranila; tisti bežni trenutek, ko so bili filmi še podobni pesmim, utripajočim kot stari neonski napisi.«
– Elena Smolina, Najboljši filmi vseh časov, Sight and Sound

»Chungking ekspres je bil Moški spol – ženski spol devetdesetih, popart film o kul dvajsetletnikih, hrepenečih po ljubezni v mestu, ki je kot središče svetovne filmske domišljije zamenjalo Pariz. Kar je Jean-Luc Godard sredi šestdesetih naredil za ‘generacijo Marxa in coca-cole’, je Wong Kar Wai storil za nemirno hongkonško mladino v negotovem desetletju pred priključitvijo Kitajski.«
– Amy Taubin, Criterion

»Redko se zgodi, da bi ena sama pesem tako popolnoma oblikovala vzdušje, naravo in podtekst filma, kot to naredi California Dreaming skupine The Mamas and the Papas v režijski mojstrovini Wong Kar Waija Chungking ekspres
– Fabian Reinhard, Senses of Cinema

»Neskončno očarljiva in živahna komedija. /…/ Wongov edinstveno frenetični vizualni slog in posebna naklonjenost do osamljenih romantikov vas bosta morda spomnila na nekatere režiserje francoskega novega vala, toda pričujoči film ni izlet v preteklost, pač pa iskriv komentar o sodobni ljubezni, ki kar poka od energije in značaja.«
– Jonathan Rosenbaum, Chicago Reader, 1994

»/…/ čeprav deluje lahkotno, je Chungking ekspres pravzaprav zelo dodelan film. Obe zgodbi sta premišljeno posejani z nabokovskimi razmišljanji in povezavami. Prva epizoda se dogaja ponoči, na kaotičnih ulicah Kowloona, druga pa v soncu, na drugi strani pristanišča, na otoku Hongkong. Zgodbi se ves čas zrcalita druga v drugi: od motiva hrane, ki jo jedo junaki, prek stalnega in natančnega sklicevanja na čas (ena od Wongovih obsesij), pa vse do načina, kako s soncem obsijani ples na pesem skupine The Mamas & the Papas odseva nočni ples na reggae klasiko Dennisa Browna Things in Life. Takšno zrcaljenje je hkrati avtorjev podpis; način, kako povezati obe strani Hongkonga; in opomnik, da ne gledamo zgolj niza naključnih mestnih prizorov, temveč vstopamo v bogato zamišljeno filmsko mesto, polno skrivnostnih, podzemnih povezav.«
– John Powers, Criterion

»Presenetljivo je, da vse to prepletanje kulturnih vplivov in kršenje filmskih pravil dejansko deluje – in to na zelo navdušujoč način. Prva polovica, ki se razvija kot gangsterski triler, je prežeta z nepričakovanim hrepenenjem, medtem ko se druga elegantno prevesi v romantično komedijo, v kateri se mešata slapstick in globoko občutena melanholija. Morda gre res le še za en primer dela, v katerem slog prevlada nad vsebino, toda Wongova mojstrovina bi lahko bila eden redkih filmov, kjer slog v resnici poraja vsebino.«
– A. J. Serrano, Brooklyn

Za 4K digitalno restavracijo filma s 35-milimetrskega izvirnega negativa je poskrbela založba Criterion Collection v sodelovanju z L’Immagine Ritrovata, Jet Tone, One Cool in 3H Sound Studio. Restavracijo je nadzoroval in odobril Wong Kar Wai.

Spletni ogled filma

Ne morete v kino? Ta film si lahko ogledate tudi na spletu.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Adamant Sur l'Adamant

Nicolas Philibert

nedelja, 03. 03. 2024 / 20:30 / Mala dvorana

Skupaj s francoskim dokumentaristom Nicolasom Philibertom se vkrcamo na nenavadno ladjo, pribežališče za odrasle z duševnimi motnjami, da bi v družbi presenetljivo nadarjenih in iskrivih posameznikov razmišljali o skupnosti, svobodi in pomenu umetnosti v vsakdanjem življenju. Topli in rahločutni film, ki podira meje med ‘nami’ in ‘njimi’, je osvojil glavno nagrado na zadnjem Berlinalu.

Dodatna projekcija

Anatomija padca Anatomie d’une chute

Justine Triet

ponedeljek, 04. 03. 2024 / 15:15 / Dvorana

Justine Triet (Sibyl) v razburljivi sodni drami secira razpad zakonske zveze. Film z izjemno Sandro Hüller v glavni vlogi je osvojil zlato palmo na zadnjem festivalu v Cannesu.

Neskončni spomin La memoria infinita

Maite Alberdi

ponedeljek, 04. 03. 2024 / 17:15 / Mala dvorana

Zgodba o Paulinini globoki in brezkompromisni predanosti ter Augustovem srditem boju, da bi ohranil svojo identiteto, je srce parajoč in hkrati navdihujoč spomenik neuničljivi moči ljubezni. Film Maite Alberdi (Krt) je nominiran za oskarja v kategoriji najboljši dokumentarec.