Danes je blagajna odprta od 15:30 do 21:30 (odpre se čez 8 ur).

Projekcije filma

torek, 28. 08. 2018 / 10:00 / Dvorana

Kinobalon

Animateka 2016

April in nenavadni svet Avril et le Monde truqué

Christian Desmares, Franck Ekinci / Francija / 2015 / 105 min / podnapisi, francoščina / 10+

Projekcije filma

torek, 28. 08. 2018 / 10:00 / Dvorana

Kinobalon

Napeta znanstvenofantastična pustolovščina, v kateri nas ustvarjalci oskarjevskega nominiranca Perzepolis in sloviti stripar Jacques Tardi odpeljejo v alternativni svet steampunka.

režija Christian Desmares, Franck Ekinci, roman v stripu Tardi, scenarij Franck Ekinci, Benjamin Legrand, montaža Nazim Meslem, montaža zvoka Yann Lacan, glasba Valentin Hadjadj, glasovi Marion Cotillard, Philippe Katerine, Jean Rochefort, Olivier Gourmet, Marc-André Grondin, Bouli Lanners, Anne Coesens, Macha Grenon, Benoit Brière, umetniški direktor Christian Desmares, Luciano Lepinay, direktor filma Perrine Capron, izvršni producent Marc Jousset, Franck Ekinci, produkcija Je Suis Bien Content, koprodukcija StudioCanal, Arte France Cinéma, Jouror Productions, Need Productions, RTBF (Télévision Belge), Kaïbou Production, distribucija FIVIA – Vojnik

festivali, nagrade Kristal na mednarodnem festivalu animiranega filma – Annecy. Nagrada občinstva – Animafest Zagreb. Tokio. 

IMDb

Napeta znanstvenofantastična pustolovščina, v kateri nas ustvarjalci oskarjevskega nominiranca Perzepolis in sloviti stripar Jacques Tardi odpeljejo v alternativni svet steampunka.

zgodba
Pariz, 1941. Družina znanstvenikov je tik pred odkritjem učinkovitega življenjskega napoja, ko jih nenadoma ugrabi skrivnostna sila – vse z izjemo mlade April. Desetletje pozneje April (glas ji je posodila oskarjevka Marion Cotillard) živi sama z mačkom Darwinom in v tajnosti nadaljuje družinski projekt. Toda kmalu se znajde sredi mračne zarote velikih razsežnosti, ki jo požene v beg pred vladnimi agenti, cepelini na nožni pogon in kiborškimi podganjimi vohuni.

iz prve roke
»Sodelovati z Jacquesom Tardijem je bilo čudovito, ni pa bilo preprosto. Njegov svet je prvič doživel predelavo v animirani film. Tardi, čigar uspeh je zasluga njegovega edinstvenega sloga, je v francoskem stripu institucija.«
– Christian Desmares

»Prizadevanje za napredek in boljše življenje ima lahko težke posledice. To je bila osnovna misel, na kateri sem hotel zgraditi film. Gre za uhronijo – alternativno zgodovino. V filmu lahko prepoznate Pariz, vendar je drugačen. Izbrali smo nekaj znanih točk, kot sta Eifflov stolp in botanični muzej The Grand Palais, in posneli ogromno fotografij, kakor je to za svoje knjige počel Tardi. In pomagali smo si s številnimi dokumenti, starimi fotografijami Pariza in svetovne razstave leta 1900. Navdih za hladno barvno paleto so bile barve, ki jih uporablja Tardi, in francoske kriminalke iz 40. let, ki se napajajo iz nemškega ekspresionizma.«
– Christian Desmares

kritike
»Avril je hči genialnih znanstvenikov, ki izgineta, toda tega zadušljivega življenja, utopljenega v večnem sedanjiku, se naveliča, zato – v družbi mačka Darwina – pokaže znanstvene zobe, kar pa jo prelevi v begunko, za katero se podijo mračne sile, ki vztrajajo, da je ta »parni vek« brez alternative. Še dobro, da niso izginili kreatorji tegale briljantnega, duhovitega, igrivega retro sci-fija, ki pokaže, kako bi bil videti svet, v katerem bi bile brez alternative podnebne spremembe. ZA+«
– Marcel Štefančič jr., Mladina

»Liki se ponašajo s poenostavljenimi, prijetnimi potezami in živijo svoja življenja v dvorazsežnem svetu, skrbno narisanem na roko – še ena staromodna nota (mestoma ji pomagajo skoraj nezaznavni računalniški učinki) v filmu z očarljivostjo takojšnje klasike, kar le še zapečati brezčasna razpoloženjska glasba Valentina Hadjadja. V vznemirljivi zgodbi, ki spoštuje inteligenco svojega občinstva, bodo pozorni starši našli protistrup za svoj strah, da gledanje risank lahko škoduje možganom. Če kaj, potem se zdi, da bo April in nenavadni svet gotovo deloval nasprotno, saj otroke spodbuja, da sledijo svojim strastem in ustvarjalnosti.«
– Peter Debruge, Variety

»Razni mehanični izumi so narisani podrobno in zelo skrbno ter več kot le prikimavajo delu Ghiblija, kar se zdi primerno zaradi velikega vpliva francoskih stripov na Hayaa Miyazakija. April in Darwin sta krasen glavni par, in ko se jima pridruži še sumljivi cestni razcapanček Julius (Marc-Andre Grondin), scenarij dobro uravnoteži humor, romantiko in prijateljstvo, ne da bi zdrsnil v enostavne črno-bele upodobitve.«
– Luke Shaw, Eye For Film

»’Nenavadni svet’ je prikazan skrbno in nadarjeno. Vse se poveže in sestavi v temačen svet, ki ga od Tardija že pričakujemo, a spominja tudi na znanstvenofantastične filme. Več podeželja, čisto malce več zraka, primernega za dihanje. V tem so prizorišča in svetloba filma resničen uspeh. Ko Aprilino letalo leti čez morje, kar je edino zatišje v akciji, še bolj cenimo lepoto dela. Občinstvo uživa v čisto vsakem izmišljenem zgodovinskem detajlu. Vse se zdi tako verjetno, da bi radi vedeli več o Franciji pod Napoleonom V., čeprav si tega gotovo ne bi želeli doživeti.«
– Claire La Combe, Cineuropa

Klub Kinobalon

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo v klubu poleg znižane cene vstopnic prinaša tudi številne druge ugodnosti.

Aktualno

Zadnjič

Fantastična ženska Una mujer fantástica

Sebastián Lelio

torek, 19. 06. 2018 / 16:30 / Dvorana

Dobitnik letošnjega oskarja za najboljši tujejezični film je zgodba o ženski, ki se mora boriti za pravico, da je lahko tisto, kar je. Kompleksna, močna … fantastična ženska.

Zadnjič

Stalinova smrt The Death of Stalin

Armando Iannucci

torek, 19. 06. 2018 / 18:45 / Dvorana

Huronsko smešna in hkrati srhljivo aktualna satira o krdelu oblasti željnih, samovšečnih in nesposobnih burkežev, ki se borijo za svoje mesto pri koritu. Črna komedija, v kateri mrgoli prostaškega humorja in ubijalskih enovrstičnic, se ponaša s šopkom sijajnih igralcev s Stevom Buscemijem v vlogi Hruščova na čelu.

Šum Balkana Šum Balkana

Boris Petkovič

torek, 19. 06. 2018 / 20:00 / Mala dvorana

Dokumentarni film ceste, ki se nenehno giblje na robu nesporazumov in se izgublja po poteh, ki jih ni na sodobnih navigacijskih napravah.