Danes je blagajna odprta od 10:00 do 22:00 (odprto še 09:37, tel: 01 239 22 17).
Animateka 2018

Razširjeni stereo: NFB Kanada Razširjeni stereo: NFB Kanada

razno / 76 min

Marc Bertrand, ki pri NFB kot producent deluje od leta 1998, predstavlja devet filmov, ki na različne načine eksperimentirajo s stereoskopsko in 3D animirano produkcijo.

Zdaj je čas / Now Is the Time
Norman McLaren (BFI)
VB, 1951, digital, 3′

Eden od dveh 3D filmov (drugi je Kroženje je kroženje), ustvarjen za Britanski festival (Festival of Britain) po naročilu Britanskega filmskega inštituta. Fotografirani papirnati izrezki in podobe, narisane neposredno na filmski trak, so animirani sličico za sličico. Stereoskopski pogled je omogočilo fotografiranje in risanje po dveh slik (ene za levo oko, druge za desno) z nadzorovanim zamikom elementov na eni sliki glede na tiste na drugi. Ustvarjen je bil tudi ročno narisani zvok, ki je bil posnet na dva različna trakova za stereoskopsko predvajanje.

Kroženje je kroženje / Around Is Around
Norman McLaren (BFI)
VB, 1951, digital, 7’38”

Drugi od dveh 3D filmov (prvi je Zdaj je čas), ki ju je Norman McLaren po naročilu Britanskega filmskega inštituta ustvaril za Britanski festival. Avtor je pri tem fotografiral gibljive vzorce na osciloskopu, ki z nadzorovanim zamikanjem slik za levo in za desno oko dobijo stereoskopsko obliko.

Črne oči / Les yeux noirs
Nicola Lemay (NFB)
Kanada/Canada, 2011, digital, 14’22”

Matthewa ni nikoli strah teme, saj ga obdaja že vse življenje. Oči skriva vsepovsod: v rokah, nogah, predvsem pa v ušesih. Ta teden mu mama in oče pripravljata presenečenje za rojstni dan in on komaj čaka, da izve, kaj to je! Film režiserja Nicole Lemayja je 3D stereoskopska animirana priredba istoimenske otroške knjige, ki jo je Gilles Tibo leta 1999 objavil pri založbi Éditions Soulières.

Falling in Love Again
Munro Ferguson (NFB)
Kanada/Canada, 2003, digital, 3’23”

Stereoskopski glasbeni animirani kratki film, ustvarjen po pesmi Falling in Love Again Friedricha Hollanderja, igrivo pristopa h kulturnim mitom in klišejem o ljubezni, obenem pa slavi radosti tega občutja. Avtor je v projektu uporabil programsko orodje SANDDE (za ustvarjanje risanih stereoskopskih animiranih vsebin), ki omogoča bolj organski slog stereoskopske animacije. Opomba: besedilo pesmi je v angleščini.

Drux Flux
Théodore Ushev (NFB)
Kanada, 2008, digital, 4’47”

Drux Flux je deloma metaforičen, deloma abstrakten animirani film s hitrim tokom podob sodobnega človeka, ki ga uničuje industrija. Režiser po navdihu Enodimenzionalnega človeka Herberta Marcusa dekonstruira industrijske prizore in njihovo srhljivo geometrijo ter tako ponazori nečlovečnost napredka. Film brez besed.

Stolp БАШНЯ / Tower Bawher
Théodore Ushev (NFB)
Kanada, 2005, digital, 3’46”

Film Stolp БАШНЯ Theodorja Usheva je kot bliskovit pregled ruske konstruktivistične umetnosti. Poln je vizualnih referenc na konstruktivistične avtorje (Vertov, Stenberg, Rodčenko, Lisickij in Popova), dopolnjuje pa ga glasba Georgija Sviridova, ki so jo v 70. letih uporabljali za avizo pri nočnih poročilih sovjetskega režima. Naslov je aluzija na stolp, ki ga je konstruktivistični arhitekt Vladimir Tatlin zasnoval kot poklon slavi proletariata.

Gloria Victoria
Théodore Ushev (NFB)
Kanada, 2012, digital, 6’56”

Film se odvije na še tlečem pogorišču divjega 20. stoletja ob spremljavi navdihujoče »invazijske« teme Šostakovičeve Leningrajske simfonije (št. 7). Glasba, ki z motivi bolera spominja na vojaško koračnico, se prelije čez podobe bojišč in pokolov od Dresdna do Guernice, od španske državljanske vojne do Vojne zvezd. To je tako simfonija v službi vojaškega stroja, ki razvname množice, kot umetnost, ki žaluje za mrtvimi, izrazi svoj bes in poziva k miru.

Gloria Victoria je tretji film trilogije, ki se ukvarja z odnosom med umetnostjo in močjo. To je delo izjemno nadarjenega filmskega ustvarjalca in vsestranskega umetnika, mojstra kolaža in reciklaže, ki pričara vse od nadrealizma do Drakule in iz grozot razkosanih trupel prikliče kubistične tvorbe. Theodore Ushev z množico citatov, aluzij in referenc v imenu miru zrežira bobnečo nočno moro.

Slepa Vaysha / Vaysha l’aveugle
Théodore Ushev (NFB)
Kanada, 2012, digital, 8’14”

Vaysha je že vse od rojstva zelo posebno dekle. Z levim očesom lahko vidi samo preteklost, z desnim samo prihodnost, v sedanjosti pa ne more živeti. Bi si morala iztakniti eno oko in zaživeti v začasni realnosti drugega? Ali pa je obsojena na opazovanje sveta s tega begajočega gledišča?

Slepa Vaysha je ekspresionistično delo, izdelano v treh ločenih različicah: kot 2D film, stereoskopski 3D film in VR-film.

Po sledi Champlaina / Champlain retrace
Jean-François Pouliot (NFB)
Kanada, 2008, digital, 22’41”

Umetnici Mélissi Hébert – fiktivni potomki prvega naseljenca v Novi Franciji – naročijo portret raziskovalca in ustanovitelja mesta Quebec Samuela de Champlaina. Umetnica v svojem studiu, ki gleda na mogočni stari del Quebeca, poskuša ujeti bistvo portretiranca. Prepadi med svetovi, čuti in razsežnostmi nenadoma zbledijo in umetnica skozi raztrganino v platnu vstopi v tretjo dimenzijo, s tem pa v prostrani svet vizionarskega raziskovalca.

Film, ki je v produkciji NFB Kanada nastal ob 400-letnici mesta Quebec in v spomin na njegovega ustanovitelja Samuela de Champlaina, prinaša prelomno 3D stereoskopsko izkušnjo.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Posledice Posledice

Darko Štante

torek, 11. 12. 2018 / 15:00 / Dvorana

Pristna in čustveno nabita pripoved, ki pod surovo objestnostjo razkriva nežnosti in ranljivosti »problematičnih mulcev« v vzgojnih zavodih.

Zaton Napszállta

László Nemes

torek, 11. 12. 2018 / 17:00 / Dvorana

László Nemes nasledi z oskarjem nagrajeni prvenec Savlov sin z enigmatično zgodovinsko dramo o rojstvu 20. stoletja, a hkrati o civilizaciji na predvečer njenega zatona.

Cankar Cankar

Amir Muratović

torek, 11. 12. 2018 / 17:30 / Mala dvorana

Celovečerni dokumentarno-igrani odpira vprašanje, kako se je v dobrih stotih letih izoblikoval mit o največjem slovenskem pisatelju Ivanu Cankarju.