Danes je blagajna odprta od 15:15 do 21:30 (odprto še 00:14, tel: 01 239 22 17).

Projekcije filma

torek, 10. 07. 2018 / 21:30 / Ljubljanski grad

Film pod zvezdami

Spletni nakup

od 20. novembra 2017

Ivan Ivan

Janez Burger / Slovenija, Hrvaška / 2017 / 94 min / italijanščina, slovenščina

Projekcije filma

torek, 10. 07. 2018 / 21:30 / Ljubljanski grad

Film pod zvezdami

Spletni nakup

Ivan je napeta psihološka drama o sprejemanju napačnih odločitev. Zgodba o ženski, ki najde svojo identiteto v svetu, narejenem po meri moških. Veliki zmagovalec lanskega Festivala slovenskega filma.

režija Janez Burger, scenarij Janez Burger, Srdjan Koljević, Melina Pota, Aleš Čar, fotografija Marko Brdar, montaža Miloš Kalusek, zvok Julij Zornik, glasba Damir Avdić, scenografija Vasja Kokelj, kostumografija Ana Savić Gecan, maska Alenka Nachtigal, produkcija Miha Černec, Staragara, koprodukcija RTV Slovenija, Propeler, Tramal Films, igrajo Maruša Majer, Matjaž Tribušon, Nataša Barbara Gračner, Branko Šturbej, Leon Lučev, Mojca Funkl, Polona Juh, Peter Musevski, Minca Lorenci, distribucija FIVIA – Vojnik

festivali, nagrade Vesna za najboljši celovečerni igrani film, scenarij, fotografijo, glavno žensko vlogo, glasbo in masko, nagrada Art kino mreže Slovenije, nagrada Žirije slovenskih filmskih kritikov in kritičark – Festival slovenskega filma, Portorož.

IMDb

Fotografije

zgodba
Takoj po tistem, ko mlada Mara rodi Ivana, se začne njena najhujša nočna mora. Otrokov oče Rok, poročeni poslovnež, ki ga Mara obsesivno ljubi, izgine. Ko Mara ugotovi, da je Rok obtožen gospodarskega kriminala, jo brutalno pretepejo sodelavci njegove žene. Roku končno uspe z njo navezati stik, vendar se Mara znajde pred nemogočo izbiro med moškim, ki ga ljubi, in svojim novorojenčkom.

Ivan je napeta psihološka drama o sprejemanju napačnih odločitev. Zgodba o ženski, ki najde svojo identiteto v svetu, narejenem po meri moških. Veliki zmagovalec lanskega Festivala slovenskega filma.

zanimivosti
Maruša Majer je na podlagi vloge v Ivanu prejela nagrado shooting stars, ki jo na Berlinskem filmskem festivalu vsako leto podelijo desetim mladim evropskim igralskim talentom.

iz prve roke
»Ivan je zgodba o tem, na kakšen način se Mara spopade s svojo novo odgovornostjo in s čustvi, ki so ji popolnoma neznana. Skozi arhetipsko zgodbo sprejetja otroka sem skušal zarezati v mentalno in družbeno strukturo slovenske in posttranzicijske družbe na splošno.«
– Janez Burger

portret avtorja
Janez Burger (rojen leta 1965 v Kranju), režiser in scenarist, je študiral na Ekonomski fakulteti v Ljubljani in na FAMU v Pragi, kjer je leta 1996 diplomiral iz filmske in televizijske režije. Med drugim je režiral celovečerne igrane filme V leru (1999), Ruševine (2004) in Circus Fantasticus (2010).

kritike
»/…/ ekspozicija, ki je vzpostavljena z reduciranimi, a angažirano učinkovitimi prizori, naznači tesnobno atmosfero, pa tudi pričakovanje, da bomo priče nekakšni psihološki kriminalki, podloženi z aktualno resničnostjo posttranzicijske slovenske družbe. A Burgerju je ta samo ozadje in to ozadje ni nujno le lokalno. V ospredju Ivana je namreč predvsem intimna zgodba o mladi, preprosti, osamljeni in v rejniškem otroštvu poškodovani ženski, ki se z novorojenčkom znajde sredi brutalnega sveta. /…/ Ivan /…/ je toliko kot Burgerjev film gotovo tudi film Maruše Majer. Igralke, ki v tej vsega nepotrebnega reducirani in emocionalno siloviti zgodbi ne prav obilnih dialogov brez kakršnekoli teatraličnosti nosi napetost od začetka do konca in zleze gledalcu pod kožo do mere, da diha skupaj z njo.«
– Ženja Leiler, Delo

»Težka vprašanja o tem, koga najbolj ljubimo /…/ Ivan zastavlja številna družbena in etična vprašanja, ki ne ponujajo preprostih odgovorov. Maruša Majer igra Maro s silovitostjo, recimo, Emily Watson v Lomu valov (Breaking the Waves) /…/. Skoraj fanatična vnema je ključna sila, ki poganja njen lik – kdorkoli je že v središču njene pozornosti. /…/ Majerjeva odigra vlogo svoje kariere. Direktor fotografije Marko Brdar dobro izkoristi številne mračne interjerje in deževno nebo, ki odsevajo junakinjino duševno stanje. Komponist Damir Avdić napolni film z napetostjo s pomočjo razpoloženjskega, popačenega zvoka električne kitare, ki spominja na glasbo Neila Younga v Mrtvecu (Dead Man).«
– Vladan Petković, Cineuropa

»Janez Burger je s svojim Ivanom ustvaril vrtoglav ples podob in zvokov, ki gledalca zgrabi že v prvem prizoru in ga ne izpusti vse do konca. Tako oblikovan film tvori pretresljiv komentar stanja duha v sodobni Sloveniji, a ne le to. Njegovo skoraj hipnotično osciliranje med čustvi hrepenenja in obupa je namreč nekaj, kar tako ali drugače poznamo vsi ljudje, zaradi česar film v resnici nagovarja tudi širše občinstvo, Burgerjev četrti celovečerec pa odlikuje tudi drzen prikaz nehvaležnega mesta, ki je v družbi še vedno dodeljeno ženski.«
– utemeljitev nagrade za najboljši celovečerni igrani film, FSF

»Film Janeza Burgerja Ivan je psihosocialna diagnoza današnjega časa o izgubljenosti sodobnega človeka in iskanju samega sebe. Osrednja protagonistka filma je oseba, ki ne spada nikamor oziroma ne pripada nikomur. Da bi postala to, kar mora postati, ji ne preostane drugega, kot da vzame stvari v svoje roke. Burger na pleča Maruše Majer postavi čustveno zahtevno psihološko zgodbo, ki jo skupaj spretno privedeta do zaključka brez kančka sentimentalnosti in patetike.«
– utemeljitev nagrade Art kino mreže Slovenije, FSF

»Ambivalentnost Mare je ujeta v čustvenih odzivih, ki jih Maruša Majer niza natančno in z vsem telesom. Marino telo postane nekakšen zapisnik vsega, kar se ji zgodi v prvih dneh po porodu, od modric, krvavitev, prsi, ki izločajo mleko, do pričeske in podočnjakov, igralka pa je pri tem tako intenzivna, da se nam na trenutke zdi, da bi velik del filma lahko minil brez besed. Njeno globoko čustveno stanje prekinjajo partnerjeve puhle besede in domislice ter dobronamerni, a obremenjujoči nasveti medicinskega osebja in socialne delavke, vzporedno z njenim peklom pa se odvija še sinov, ko v rejniški družini mimogrede postane žrtev otroške zarote. Kljub kriminalnem kontekstu sodobne slovenske družbe je Burger posnel predvsem zgodbo o materinstvu, o tem, da se niti tu nič ne zgodi samo po sebi in da za le malo stvari poskrbi narava sama.«
– Deja Crnović, Dnevnik

»Da bi podal metaforo družbe, v kateri živimo, je Burger svojo protagonistko postavil pred tako rekoč Sofijino odločitev; izbrati med otrokom ali moškim svojega življenja. Obe ljubezni sta lahko močni, a le ena je brezpogojna, večna in odgovorna. Tega se zave tudi Mara, ko se končno odloči in izbere pravo prihodnost za svojega otroka.«
– Tina Lešničar, Delo

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Glasba je časovna umetnost 3, LP film Laibach Glasba je časovna umetnost 3, LP film Laibach

Igor Zupe

ponedeljek, 25. 06. 2018 / 20:00 / Mala dvorana

Film o prvem uradno izdanem domačem albumu skupine Laibach iz leta 1985. Čeprav je bilo ime skupine v Ljubljani takrat politično prepovedano, je plošča vseeno izšla – brez imena in naslova. Črni križ na ovitku je bil dovolj.

Grace Jones Grace Jones: Bloodlight and Bami

Sophie Fiennes

ponedeljek, 25. 06. 2018 / 21:30 / Kinodvorišče

Po filmskih izletih s Slavojem Žižkom (Perverznežev filmski vodnik, Perverznežev vodnik po ideologiji) nas Sophie Fiennes odpelje na ekscentrično popotovanje s še eno popkulturno ikono.

Zadnjič

Jupitrova luna Jupiter holdja

Kornél Mundruczó

torek, 26. 06. 2018 / 14:30 / Dvorana

Nadrealistični, distopični znanstvenofantastični triler, postavljen nekam vzdolž meja trdnjave Evrope, je senzacionalna, akcije polna, vizualno osupljiva politična alegorija, v kateri se čudeži prodajajo za drobiž.