Danes je blagajna odprta od 15:20 do 20:15 (odprto še 01:55, tel: 01 239 22 17).

Izžarevanje The Shining

Stanley Kubrick / Velika Britanija, ZDA / 1980 / 119 min / angleščina

Kubrick je v svobodni adaptaciji Stephena Kinga ustvaril kultno klasiko krvavega žanra, eno najbolj srhljivih in domačnih filmskih pošasti (»Here's Johnny!«) in svojevrsten unikum: ekranizacijo Kingovega romana, ki ji na ravni črti uspe.

igrajo Jack Nicholson, Shelley Duvall, Danny Lloyd, Scatman Crothers

IMDb

Pisatelj Jack Torrance se z ženo Wendy in sinom Dannyjem preseli v razkošen gorski hotel Overlook, kjer naj bi prek zime delal kot oskrbnik. Odročni hotel je zunaj sezone zaprt in zapuščen, toda zalog hrane je na pretek in Jack se lahko v miru posveti svojemu pisanju. A kmalu se izkaže, da v hotelu niso sami. Ta kraj je poln prikazni in prividov, ostankov krvave, zlovešče preteklosti.

Kubrick je v svobodni adaptaciji Stephena Kinga ustvaril kultno klasiko krvavega žanra, eno najbolj srhljivih in domačnih filmskih pošasti (»Here’s Johnny!«) in svojevrsten unikum: ekranizacijo Kingovega romana, ki ji na ravni črti uspe.

»Prva epska grozljivka.«
– Jack Kroll, Newsweek

»Mlačen odziv, ki ga je film požel ob prvem predvajanju, je bil bržkone posledica pričakovanja, da bo Kubrick postregel z nekakšnim ultimativnim remekdelom v slogu 2001: Odiseja v Vesolju (kar ni bil njegov namen), in razočaranja ljubiteljev knjige, ker so bili v filmu spremenjeni nekateri ključni prizori. Kingov roman je podrobno razgrnil mučno preteklost hotela Overlook, Kubrick pa je večino tega gradiva zavrgel in se osredotočil na osrednjo zgodbo izolirane družine sredi zloveščega okolja. Tedanje obsodbe se zdijo danes povsem nepomembne, saj sta se Nicholsonov zlobni pogled in manični krik ‘Here’s Johnny!’ že zdavnaj uveljavila kot simbola enega ključnih filmov tega časa. Mlahav televizijski rimejk zlovoljnega Kinga pa je samo še potrdil silovitost, odmaknjenost in resnično srhljivost Kubrickovega filma. S peščico igralcev, obsežnimi seti, brezhibno fotografijo Johna Alcotta in disonantno glasbo Bartóka in Pendereckega /…/ je Kubrick ustvaril vzdušje epske klavstrofobičnosti. Hotel je resda orjaški in prazen, toda ozračje postaja vse bolj zastrupljeno pod težo potlačenih zamer in nazadnje morilskega sovraštva. V Kubrickovih rokah Izžarevanje preneha biti zgodba o duhovih in postane meditacija o potencialno uničujoči moči intimnih odnosov – zaprite disfunkcionalno družino prek zime na odročno lokacijo in opazujte, kako se bo raztrgala na kosce. Kljub vsem prikaznim in prividom s krvjo prepojenih hodnikov je to tisti resnični vir groze v filmu, groze, ki privzame tragično dimenzijo, ko oskrbnik Jack Torrance prepozno spozna, da pod vplivom hotela uničuje svojo družino. Ko izpusti ozadje, Kubrick ustvari občutek dvoumnosti, ki se mu Kingova izvorna zgodba izogne. Koliko teh prikazni je le plod Jackove domišljije? In do kolikšne mere njegov sin Danny obvladuje ali celo sproža dogodke, ki bodo očeta postopno pahnili v norost? Kubrick ni pripravljen razlagati; popelje nas v labirint in nas tam pusti same.«
– John Coulthart, Horror!: The Definitive Companion to the Most Terrifying Movies Ever Made

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Wil Wil

Tim Mielants

torek, 16. 04. 2024 / 19:00 / Dvorana

Film, posnet po večkrat nagrajeni knjižni uspešnici belgijskega pisatelja Jeroena Olyslaegersa, nas postavi v kožo človeka, ki skuša preživeti sredi moralnega kaosa vojne vihre.

Neskončni spomin La memoria infinita

Maite Alberdi

torek, 16. 04. 2024 / 20:15 / Mala dvorana

Srce parajoč in hkrati navdihujoč spomenik neuničljivi moči ljubezni. Film Maite Alberdi (Krt) je nominiran za oskarja v kategoriji najboljši dokumentarec.

Po soncu Aftersun

Charlotte Wells

sreda, 17. 04. 2024 / 10:00 / Dvorana

Režiserko je brskanje po starih družinskih albumih navdihnilo k razmisleku o tem, kako morda nikoli ne bomo zares razumeli kompleksnega notranjega življenja ljudi, ki jih imamo radi. Njen globoko osebni, slogovno izvirni in ganljivi celovečerni prvenec je navdušil kritike na festivalu v Cannesu in se uvrstil na številne lestvice najboljših filmov leta 2022.