Snemanje filma v Nollywoodu
Snemanje filma v Nollywoodu
Razstava fotografij Tadeja Žnidarčiča

Nigerijska filmska industrija, Nollywood, cveti. Kljub neobstoječi filmski infrastrukturi, pomanjkanju zanesljive elektrike, vročini, vlagi in neskončnim prometnim zastojem na stotine producentov filme izdaja kot po tekočem traku. Nollywood je v manj kot dvajsetih letih od prvih resnejših investicij po številu posnetih filmov na leto prehitel Hollywood in postal druga največja filmska industrija na svetu. Pred njim je le še Bollywood. Vsak teden je na voljo več kot 30 novih naslovov, ki so tipično posneti z digitalno tehnologijo v enem tednu za nekaj deset tisoč dolarjev. Nizki proračuni narekujejo hiter tempo. Časa za vaje in ponovitve je malo, prostora za improvizacijo veliko. Filmski zapleti so si podobni: večinoma se vrtijo okrog ljubezenskih prevar, denarja, urokov in magije, toda dobro na koncu prevlada. Filmske ustvarjalce ženejo strast, energija in želja po uspehu. Prepričani so v svoje zgodbe in svetlo prihodnost Nollywooda. Serija fotografij spremlja snemanje enega izmed nollywoodskih filmov.

o avtorju

Tadej Žnidarčič je bil rojen v Ljubljani, kjer je diplomiral iz fizike. Je tudi diplomant šole International Center of Photography v New Yorku, kjer je bil leta 2007 prejemnik štipendije George in Joyce Moss za fotožurnalizem. Ukvarja se tudi z videom in pisanjem člankov.
Kot izbranec Global Fund for Children/International Center of Photography Fellowship 2007 – 2008 je potoval v Indijo, Bangladeš in Romunijo, kjer je dokumentiral vpliv nevladnih organizacij na lokalne skupnosti.
Delo ga je vodilo okoli sveta, kjer je dokumentiral različne socialne teme: žrtve otroške paralize v Nigeriji in otroke s ceste v Keniji, zastrupitev s svincem v centrih za notranje razseljene osebe na Kosovu ter šole na ladjah v Bangladešu. Sodeloval je z različnimi nevladnimi organizacijami, večinoma na področju zdravstva in izobraževanja.
Je sodelavec agencije Redux Pictures iz New Yorka. Njegove fotografije so bile objavljene v različnih revijah, časopisih in drugih publikacijah v ZDA, Evropi in Afriki. Fotografska revija PDNEdu ga je leta 2009 imenovala v svojo ekskluzivno serijo »One to Watch«, krog mladih fotografov, ki jih ne gre spregledati. Sodeloval je na samostojnih in skupinskih razstavah po Evropi in ZDA.