Marko Sosič
Slovenija, 2016
DCP
76 min
slovenščina




režija Marko Sosič
scenarij Marko Sosič
fotografija Radovan Čok
montaža Janez Bricelj
glasba Stefano Schiraldi
oblikovanje zvoka Boštjan Kačičnik
snemanje zvoka Jože Trtnik
scenografija Dušan Milavec
kostumografija Zvonka Makuc
producent Boštjan Ikovic
produkcija Arsmedia
koprodukcija MB Grip, Iridium Film, Zvokarna
s podporo Deželnega sedeža RAI za Furlanijo Julijsko Krajino
sofinancer Slovenski filmski center
igrajo Marjuta Slamič, Ivo Barišič, Mojca Lavrič, Katerina Antler, Tina Gunzek, Matija Rupel, Luna Jurančič Šribar, Ivo Selj
distribucija Con Film

festivali, nagrade
Festival slovenskega filma, Portorož. Filmski festival Raindance, London. Filmski festival K3, Beljak. Dnevi slovenskega filma, Beograd. Mednarodni filmski festival Pune, Indija. Tržaški filmski festival. Festival balkanskega filma, Stockholm. Filmski festival EU, Chicago. Filmski festival EU, Katmandu.
Komedija solz z bridkim humorjem postavlja zrcalo sodobni družbi, ki jo razjedajo sovraštvo, rasizem in ksenofobija.
Spored
Tedenski spored

Na sporedu od 3. maja 2017.

Komedija solz
Komedija solz

zgodba
Albert je čemeren star moški v invalidskem vozičku. Živi v velikem stanovanju v Trstu v samoti bolečih spominov na družino, od katere se je že pred leti oddaljil. Njegov edini stik z resničnostjo je Ida, izobražena ženska srednjih let, ki se dvakrat na teden pripelje iz Istre, da mu pospravi, skuha in ga umije. Tega dne se Albertovo in Idino sobivanje prične s starčevim tečnarjenjem in se nadaljuje z vse bolj grobimi izpadi. Ida njegovo obnašanje prenaša dostojanstveno in mirno, toda Albertova hudobija se še bolj razbohoti.

Komedija solz z bridkim humorjem postavlja zrcalo sodobni družbi, ki jo razjedajo sovraštvo, rasizem in ksenofobija.

iz prve roke
»Scenarij za Komedijo solz se nekako prične že v letu 2011, ko sem pisal roman Ki od daleč prihajaš v mojo bližino in v njem oblikoval lik protagonistovega očeta. Osnovne motive filma, odsotnost empatije, netoleranco, rasizem in fašistoidnost prinaša ta lik že v romanu, razlogi njegovih karakternih 'razsežnosti' pa so v filmu zaznamovani še z nerešenimi družinskimi razmerji. Skratka, vprašanja, ki jih razvijam v filmu, se močno navezujejo na mojo osebno izkušnjo s časom vojne v bivši Jugoslaviji, so pa predvsem blizu moji refleksiji o sedanjem družbenem vzdušju, ko izpraznjenost človekovega duha manipulirajo populizmi vseh vrst in postavljajo nove, vse višje zidove med narodi in ljudmi. Moja osebna izkušnja botruje tudi izbiri drugega, ženskega lika, saj je vprašanje dostojanstva služkinj in negovalk, ki prihajajo v Trst, pogosto ksenofobno mesto ostarelih ljudi, tisto, ki me že dolgo nagovarja. Zame je bil seveda velik izziv povedati zgodbo, ki se dogaja v prostorih enega stanovanja, in pri tem sem hvaležen vsakemu članu imenitne produkcijske, umetniške in tehnične ekipe, ki je verjel v film. Predvsem Marjuti, Ivu, Radovanu in Dušku.«
- Marko Sosič

portret avtorja
Pisatelj in režiser Marko Sosič, rojen leta 1958 v Trstu, se je šolal na Akademiji za gledališče, film in televizijo v Zagrebu. Veliko let je bil zaposlen kot umetniški vodja Slovenskega stalnega gledališča v Trstu in Slovenskega narodnega gledališča v Novi Gorici. Režiral je v gledališčih v Trstu, Ljubljani in Rimu ter za televizijo. Doslej je napisal štiri romane in dve zbirki kratkih zgodb (Balerina, Balerina; Tito, amor mijo; Ki od daleč prihajaš v mojo bližino; Kratki roman o snegu in ljubezni; Rosa na steklu; Iz zemlje in sanj). Za svoja literarna dela je bil večkrat nagrajen. Komedija solz je njegov prvi celovečerni film.

kritike
»In že s samim posrečenim izborom in karakterizacijo likov, prek katerih tako čudovito ujame oba obraza tega istrsko-primorskega okolja, na eni strani tistega, z grenkobo prežetega in vseskozi jeznega duha, ki živi v preteklosti in se čuti dolžnega, da je v večnem boju z do njega domnevno sovražno nastrojeno sedanjostjo, ter na drugi že prav ganljivo toplo in človeško dušo številnih ljudi iz tega okolja, Sosič pove več kot številne druge zgodbe na to temo.«
- Denis Valič, RA ARS

YouTube je onemogočen. Dovoliti morate uporabo piškotkov.