Več na www.kurjapolt.org.

VSTOPNICE
Posamezne vstopnice: 5 € (redna) / 4 € (v predprodaji)

Join the Pack - Postani del kurjepoltnega krdela: 3,5 € (ob nakupu vstopnic za 3 ali več različnih filmov v Kinodvoru oz. 5 ali več različnih filmov v Slovenski kinoteki)
Eyepatch Double Bill: z vstopnico filma Triler – krut film, ki jo pokažete pri blagajni Kinodvora, kupite vstopnico za film Pobeg iz New Yorka po znižani ceni 3,5 €.

Vstopnice za projekcije v Kinodvoru so naprodaj pri blagajni Kinodvora. Vstopnice za projekcije v Slovenski kinoteki so naprodaj pri blagajni Slovenske kinoteke.

Predprodaja vstopnic poteka od 3. do 18. aprila!
Kurja polt 2017
4. Festival žanrskega filma Kurja polt
19. do 23. april 2017
Kinodvor & Slovenska kinoteka / Ljubljana

Kurja polt 4
Spored v Kinodvoru in Slovenski kinoteki
Konferenca kultnega filma
Delavnice
Vstopnice

Kurja polt 4: Represija in revolt

Festival žanrskega filma Kurja polt praznuje in prikazuje – pogosto prvič na domačem platnu in v izvornem formatu filmskega traku – tisto čudovito bizarno, drzno in divje polje filmske ekspresije, ki nosi oznake žanrski, kultni, eksploatacijski, off mainstream, B film, camp. Nekateri med njimi so filmske sirote brez pedigreja, drugi so zamolčani, spregledani, prepovedani filmi velikih avtorjev. Vsi skupaj pa tvorijo filmsko subkulturo, ki ima svoj credo, videz, kult privržencev in svoje večno mesto na kanonski margini, od koder kriči zoper konvencionalnost in konformizem, zoper družbeni, politični in filmski status quo.

V sedemdeseta leta, časovno Meko vsega žanrskega in kultnega na filmu, nas vrača letošnji poklon častni gostji festivala, igralki Christini Lindberg, in najbolj kultnemu med kultnimi filmi – remekdelu režiserja Boarneja Vibeniusa Triler – krut film (Thriller – A Cruel Picture, 1973). Eden najljubših filmov Quentina Tarantina je navdihnil režiserjevo dvodelno sago Ubila bom Billa (Kill Bill, 2003/04) in očesno prevezo Elle Driver (odigra jo Daryl Hannah), s katero se režiser pokloni švedski nimfeti večno dekliških potez.

Letošnjo retrospektivo Represija in revolt posvečamo kultnim in žanrskim filmom radikalnega, subverzivnega duha. Politično nabitim in nabritim filmom, ki poleg subkulturne zasedajo še bolj potentno pozicijo kontrakulture. Ki obsojajo predsodke in krivice, včasih dobesedno, včasih alegorično – pogosto za ceno svojega mesta v analih filmske zgodovine. Njihove metafore so bile bodisi preveč dvoumne ali preveč neposredne, da bi jih kritika, publika in cenzorji v času njihovega nastanka lahko razumeli kako drugače kot napačno. Danes, v retrospekciji, so v svoji politični nekorektnosti – izrazu, ki ga postavijo na laž – čudovito »korektni«. Neizprosni, direktni, iskreni, včasih lucidni, drugič ponoreli, in potemtakem pričakovano kontroverzni. Politično ost smo iskali in našli pri dežurnih provokatorjih, pregovorno apolitičnih žanrskih avtorjih in onkraj žanrske provenience: tu sta brezkompromisna britanska neodvisneža Peter Watkins in oče svobodnega filma (Free Cinema) Lindsay Anderson ter njuna filma Kazenski park (Punishment park, 1971 ) in Če bi… (If…., 1968), najbolj kontroverzni in nerazumljeni film žanrskega mojstra Sama Fullerja Beli pes (White Dog, 1982), eksploatacijski ep Zbogom striček Tom (Addio zio Tom, 1971) očetov zloglasnega 'mondo' žanra Gualtiera Jacopettija in Franca Prosperija, Ladja prekletnic (La nave delle donne maledette, 1954) Raffaella Matarazza, pravi ženski revolt all'italiana, in Tourneurjeva klasika predmoderne zombijade Vudu (I Walked With a Zombie, 1943). Še zadnje ime med starimi mojstri naše retrospektive pa je prvo med velikani filmske groze, John Carpenter. Za dobro mero Carpenterja bomo zavrteli avtorjevo zgodnjo, neodvisno mojstrovino Napad na policijsko postajo 13 (Assault on Precinct 13, 1976) in temu klasičnemu vesternu v preobleki urbanega trilerja dodali še kultni akcioner Pobeg iz New Yorka (Escape From New York, 1981).

Za protiutež zahodnjaški retrospektivi in severnjaškemu poklonu bomo s sodobno sekcijo odrinili na Vzhod. S celovečernim prvencem in oskarjevim nominirancem iranskega avtorja Babaka Anvarija V senci (Under the Shadow, 2016) in podivjano maščevalno odisejado Alipato: Kratko življenje ogorka (Alipato: The Very Brief Life of an Amber, 2016), ki jo podpiše naš stari otoški znanec, filipinski enfant terrible Khavn De La Cruz. Nestrpno čakajoč na sklepni del teluškega epa o Bahubaliju, pa se letos vračamo k zgodnejši uspešnici indijskega mojstra S. S. Rajamoulija in še enemu testamentu režiserjevi brezmejni domišljiji, filmu Muha (Eega, 2012).

Ker filme na Kurji polti ne le gledamo, pač pa tudi mislimo, prinaša letošnja edicija pomembno novost. V sodelovanju z Univerzo Northumbria iz angleškega Newcastla, kjer je na delu pravi možganski trust kultnega in žanrskega filma, smo pripravili enodnevno konferenco kultnega filma, na kateri bodo predavali doktorji profesorji Jamie Sexton (sourednik knjižne serije Cultographies) in Steve Jones z Northumbrie ter Kate Egan z valižanske Univerze Aberystwyth.

Ko so Lindsay Anderson in kompanija v petdesetih objavili manifest filmskega gibanja Free Cinema, so vanj zapisali: »Velikost je nepomembna. Popolnost ni cilj. Drža pomeni stil. Stil pomeni držo.« In prav takšni so naši, kurjepoltni filmi. Filmi z držo. Filmi, ki imajo attitude. V tem je njihova popolnost.

Maša Peče in Festival Kurja polt

Produkcija: Društvo Kurja polt
Koprodukcija: Kinodvor, Slovenska kinoteka

Spored v Kinodvoru in Slovenski kinoteki:

19. 4. sreda / Kinoteka
18:00 Vudu (I Walked With a Zombie), Jacques Tourneur, 1943, 69'
20:00 Če bi … (If….), Lindsay Anderson, 1968, 112' 

20. 4. četrtek / Kinoteka
16:00 »Master Class« s Christino Lindberg + Christina Lindberg: The Original Eyepatch Wearing Butt Kicking Movie Babe, Ika Johannesson, 2016, 58'. Vstop prost!
18:00 Ladja prekletnic (La nave delle donne maledette), Raffaello Matarazzo, 1954, 101'
20:00 Triler – krut film (Thriller – A Cruel Picture), Boarne Vibenius, 1973, 108'
23:00 Moram vprašati svojo mamo (Maid in Sweden), Dan Wolman, 1971, 80'

21. 4. petek / Kinodvor
14:00 – 17:30 Konferenca kultnega filma: Škart ali bogastvo? Politika žanrskega filma. Predavanja v angleškem jeziku. Vstop prost!  
18:00 Alipato: Kratko življenje ogorka (Alipato: The Very Brief Life of an Ember), Khavn, 2016, 87'
20:00 V senci (Under the Shadow), Babak Anvari, 2016, 84'
22:00 Pobeg iz New Yorka (Escape From New York), John Carpenter, 1981, 99'
+ Eyepatch Afterparty!

22. 4. sobota / Kinoteka
18:00 Beli pes (White Dog), Samuel Fuller, 1982, 90'
20:00 Kazenski park (Punishment Park), Peter Watkins, 1971, 88'
22:00 Napad na policijsko postajo 13 (Assault on Precinct 13), John Carpenter, 1976, 91'
00:00 Zbogom striček Tom (Addio zio Tom), Gualtiero Jacopetti, Franco Prosperi, 1971, 105' 

23 4. nedelja / Kinodvor
19:00: Muha Eega, S. S. Rajamouli, 2012, 135'



19. – 23. 4. / Kinodvor in Slovenska kinoteka
V času festivala potekata v prostorih Slovenske kinoteke in Kinodvora delavnica filmske kritike Naježimo dlako, ostrimo pogled! (izvaja Društvo za širjenje filmske kulture KINO!) in delavnica izdelave žanrskega fanzina Naredi si fanzin.

Več o delavnicah in prijavah na http://kurjapolt.org/sl/delavnice-2017/


VSTOPNICE
Posamezne vstopnice: 5 € (redna) / 4 € (v predprodaji)

Join the Pack - Postani del kurjepoltnega krdela: 3,5 € (ob nakupu vstopnic za 3 ali več različnih filmov v Kinodvoru oz. 5 ali več različnih filmov v Slovenski kinoteki)

Eyepatch Double Bill: z vstopnico filma Triler – krut film, ki jo pokažete pri blagajni Kinodvora, kupite vstopnico za film Pobeg iz New Yorka po znižani ceni 3,5 €.

Vstopnice za projekcije v Kinodvoru so naprodaj pri blagajni Kinodvora. Vstopnice za projekcije v Slovenski kinoteki so naprodaj pri blagajni Slovenske kinoteke.

Predprodaja vstopnic poteka od 3. do 18. aprila!