Danes je blagajna odprta od 13:30 do 20:30 (odpre se čez 05:22).
Konferenca kultnega filma 2022

Konferenca kultnega filma 2022

Kljub temu da ne prihajamo s prestižnim zlatim kipcem v rokah, lahko z največjim veseljem vendarle rečem: Univerza Northumbria se končno v živo vrača v Ljubljano! Dr. Kate Egan bo proučila pomen igralske predstave Jamie Lee Curtis v vlogi Laurie Strode pri formiranju resnično ikoničnega in celostnega ženskega lika v filmski grozljivki. Dr. Johnny Walker bo na podlagi globalnega razcveta domačega videa v 80. letih revidiral ustaljeno predstavo, da je britanska grozljivka v tem času izumrla. Vstop je prost!

Britanci prihajajo!  

Na podelitvi oskarjev leta 1982 je britanski scenarist Colin Welland v zahvalnem govoru posvaril Akademijo: »Sprožili ste val, Britanci prihajajo!« Marca leta 2016 je neomajna Maša Peče ‘sprožila val’, ko me je v svoji rahločutni slovanski maniri nagovorila na filmskem festivalu Offscreen v Bruslju in me vprašala, ali bi ekipa predavateljev z Univerze Northumbria morebiti želela obiskati Ljubljano in predavati na Festivalu žanrskega filma Kurja Polt. Nemudoma smo zastrigli z ušesi. Le kakšen festival je to, predvsem pa, kaj za vraga pomeni ‘kurja polt’? Pet minut po pristanku aprila 2017 smo se v Ljubljano zaljubili. Festival je tako sijajno zamišljen, občinstvo tako gostoljubno in užitki mesta tako čudoviti, da se nismo mogli upreti. Osebno sem v teh dveh letih, ki sta bili težki za vse nas, strašansko pogrešal festival. Čeprav smo se privadili na kulturno življenje prek računalniških ekranov, ni nič boljšega od vznemirljivega obiska Kurje Polti, gledanja filmov v kinu ali – meni najljubšega – prebiranja sveže natisnjenega fantastičnega fanzina Pullum Cutis.  

Kljub temu da ne prihajamo s prestižnim zlatim kipcem v rokah, lahko z največjim veseljem vendarle rečem: Univerza Northumbria se končno v živo vrača v Ljubljano! Pogrešali smo Kinodvor, pogrešali smo Kinoteko in sijajno festivalsko ekipo, ki vsako leto priredi tako raznolik, briljanten in premišljen festival. Predvsem pa smo pogrešali vas, dragi gledalci. Upamo, da se nam boste letos spet pridružili ob dveh zelo različnih in pronicljivih predavanjih. Dr. Kate Egan bo proučila pomen igralske predstave Jamie Lee Curtis v vlogi Laurie Strode pri formiranju resnično ikoničnega in celostnega ženskega lika v filmski grozljivki. Dr. Johnny Walker bo na podlagi globalnega razcveta domačega videa v 80. letih revidiral ustaljeno predstavo, da je britanska grozljivka v tem času izumrla.

Zatorej, pripravite čevape (no, ne za Johnnyja, on je vegan) in zrahljajte čepe pivskih steklenic: Britanci prihajajo!
– Dr. Russ Hunter 

Dr. Russ Hunter je višji predavatelj filmskih in televizijskih študij na Univerzi Northumbria. V raziskovalnem delu se osredotoča na italijanski žanrski film, evropsko grozljivko in festivale žanrskega filma. O različnih vidikih italijanske in evropske žanrske kinematografije je objavil že vrsto člankov in monografij. Je sourednik zbornika Italian Horror Cinema (s Stefanom Baschiero, 2016). Trenutno pripravlja monografijo o italijanskem giallu in režiserju Dariu Argentu. Prispevke je objavil v številnih filmskih enciklopedijah in vodnikih, aktivno pa sodeluje tudi z vrsto evropskih žanrskih festivalov.

‘Naredi, kar ti pravim’: Grozljivka, igra, Laurie Strode in Jamie Lee Curtis
Dr. Kate Egan, Univerza Northumbria (Newcastle, VB)

Peter Hutchings je v enem redkih teoretskih tekstov o grozljivki in igralstvu opozoril, kako premalo pozornosti znotraj razmislekov o pomenih in vplivih popularne filmske grozljivke posvečamo igralski predstavi. Kljub temu da se filmske študije grozljivke vztrajno osredotočajo na pomen pošasti, žrtve in njunih razmerij do spola, je bilo le malo pozornosti namenjene temu, kako ‘proces igranja’ in ‘veščina ter zmožnosti igralca’ prispevajo k ustvarjanju ‘izrazov strahu in groze’, ki so bistveni za čustveni učinek ključnih likov in filmov v zgodovini žanra (The Horror Film, 2004: 150). Obravnava filmske igre je ključnega pomena za oblikovanje bolj kompleksnega razumevanja in vrednotenja reprezentacije ženskih likov znotraj grozljivke, ki presega njihovo poenostavljeno enačenje s pasivnostjo ali aktivnostjo. Dr. Kate Egan bo, izhajajoč iz avtorjevih argumentov, preučila pomen igre Jamie Lee Curtis tako za franšizo Noč čarovnic kot za kontinuiran razvoj lika Laurie Strode. Igralkino delo bo mapirala skozi filme Noč čarovnic (Halloween, 1979), Noč čarovnic 2 (Halloween 2, 1981), Noč čarovnic: H2O (Halloween H20, 1998), Noč čarovnic: vstajenje (Halloween: Resurrection, 2002), Noč čarovnic (Halloween, 2018) in Noč čarovnic mori (Halloween Kills, 2021). Na ta način bo ilustrirala, da so igralske odločitve Jamie Lee Curtis – zlasti govorni način, pogledi, obrazna mimika in gola fizična prezenca – odločilnega pomena pri formiranju Laurie Strode kot enega najbolj večplastnih in vživetih ženskih likov v sodobni grozljivki. 

Dr. Kate Egan je višja predavateljica filmskih in medijskih študij na Univerzi Northumbria. Pred tem je predavala na univerzah v Aberystwythu in Nottinghamu, kjer je leta 2005 tudi doktorirala. Je avtorica monografij Trash or Treasure? Censorship and the Changing Meanings of the Video Nasties (2007) in Cultographies: The Evil Dead (2011), soavtorica knjige Alien Audiences (2016) ter sourednica zbornikov Cult Film Stardom (2013), And Now for Something Completely Different: Critical Approaches to Monty Python (2020) in Researching Historical Screen Audiences (2022). Strokovne članke je objavila tudi na temo japonske grozljivke, filma Osmi potnik (Alien, 1979) in njegovih nadaljevanj ter gledalskega spomina na filmske grozljivke.

Poceni in pokvarjeni? Domači video in globalna distribucija britanskih grozljivk v 80. letih
Dr. Johnny Walker, Univerza Northumbria (Newcastle, VB)

Ikonični britanski producent grozljivk, studio Hammer Films, je leta 1979 ustavil produkcijo celovečernih filmov. Zaustavitev, ki je za mnoge pomenila smrt domače grozljivke, je trajala vse do ponovnega zagona in preporoda z mainstream uspešnicami, kot je 28 dni pozneje (28 Days Later, 2002). Toda vmesni desetletji, ki povečini ostajata spregledani, sta porodili številne britanske grozljivke, ki so doma in v tujini dosegale različne ravni uspeha, čeprav redko v kinih. Britanska horror produkcija tega časa je kraljevala zlasti na porajajočem se trgu videokaset. Dr. Johnny Walker bo v predavanju, ki je plod večletnega raziskovalnega projekta na temo britanske grozljivke 80. in 90. let, orisal začetke in razmah domačega videa ter v tem okviru vlogo britanskega horror filma. Čeprav je infrastruktura, potrebna za delovanje komercialne filmske produkcije, v Britaniji v 80. letih tako rekoč razpadla, so številne britanske filme v tistem času financirali tuji producenti eksploatacijskega filma, ki so želeli v Veliki Britaniji vzpostaviti bazo, iz katere bi lahko grozljivke s komercialnim potencialom lansirali v svet. Takšna producenta sta bila denimo Američana Dick Randall in Steve Minasian, katerih britanski filmi, vključno s slasherji Ne odpiraj pred božičem (Don’t Open Till Christmas, 1984) in Gimnazijska klavnica (Slaughter High, 1986), so dosegli mednarodno videodistribucijo in glede na splošno moralno vzdušje tudi dobro zaslužili. Predavanje bo na podlagi analize distribucijskih tokov revidiralo zgodovino britanske grozljivke, katere pomen v tem obdobju je bil po mnenju dr. Walkerja doslej podcenjen.

Dr. Johnny Walker je izredni profesor na oddelku za humanistiko Univerze Northumbria. Je avtor monografij Rewind, Replay: Britain and the Video Boom, 1978-92 (Edinburgh University Press, 2022) in Contemporary British Horror Cinema: Industry, Genre and Society (Edinburgh University Press, 2015) ter urednik nove izdaje prelomne študije pokojnega profesorja Petra Hutchingsa Hammer and Beyond: The British Horror Film (Manchester University Press, 2021).

Projekt nastaja v sodelovanju z Univerzo Northumbria (Newcastle, VB). Konferenco bo povezoval dr. Russ Hunter, višji predavatelj filmskih in televizijskih študij na Univerzi Northumbria. Predavanja potekajo v angleškem jeziku. Vstop prost!

Aktualno

Dodatna projekcija

Morilci cvetne lune Killers of the Flower Moon

Martin Scorsese

petek, 29. 03. 2024 / 14:30 / Dvorana

Film Martina Scorseseja je epska kriminalna saga o nizu umorov med pripadniki plemena Osage na začetku dvajsetega stoletja, prikazana skozi nenavadno romanco med belim prišlekom Ernestom Burkhartom in staroselko Mollie Kyle. 

Zajeti v izviru – Slovenski otroci Lebensborna Zajeti v izviru – Slovenski otroci Lebensborna

Maja Weiss

petek, 29. 03. 2024 / 16:00 / Mala dvorana

Dokumentarec Maje Weiss pripoveduje zgodbe štirih ukradenih otrok, zadnjih še živečih slovenskih žrtev nacističnega rasnega programa Lebensborn.

Zbudi me Zbudi me

Marko Šantić

petek, 29. 03. 2024 / 18:30 / Dvorana

Nadvse aktualna zgodba o ksenofobiji, kolektivni izgubi spomina in iskanju novih začetkov. Dobitnik petih vesen na zadnjem Festivalu slovenskega filma, tudi za najboljši celovečerec.